امروز03 اردیبهشت 1403

انواع وسایل شنا که قبل از رفتن به استخر و دریا باید همراه خود داشته باشید

وسایل-شنا
امتیاز دهیدpost

همزمان با یادگیری شنا و تکنیک‌های آن فاکتورهای مختلفی مثل کیفیت آب و عمق استخر آنقدر دلهره آور هستند که گاهی باعث می‌شود از این کار منصرف شویم. اما پیش از تمام این دل نگرانی‌ها یک موضوع مهم دیگر وجود دارد که قبل از حضور در آب باید از قبل بدان فکر کرده باشید؛ وسایل شنا!

شنا کردن به شرط آن که از همان ابتدای راه همه چیز را اصولی شروع کنید هرگز ترسناک و دلهره آور نیست. خرید ملزومات شنا نظیر مایو، کلاه، عینک و ... اولین قدم برای شروع ورزش شنا حتی به عنوان یک تفریح آبی است. این موضوع از نظر سلامت شما و سلامت سایر شناگران اهمیت زیادی دارد و نباید کیفیت ملزومات شنا خود را فدای ظاهر یا قیمت پایین آن‌ها کنید.

به محض تجربه شنای اول هیچ چیز نمی‌تواند شما را از این که به دل آب بزنید و این ورزش را حرفه‌ای ادامه دهید منصرف کند. پس منطقی است این مسیر را از همین حالا با بهترین وسایل شنا آغاز کنید. ما در وب سایت به نظر و در این راه با معرفی ملزومات باکیفیت و فاکتورهای مهم در خرید آن‌ها همراه شما هستیم.

چرا برای ورود به استخر به وسایل شنا نیاز داریم؟

خرید ملزومات شنا از دو جهت بررسی می‌شود: سلامتی شخص شما و سلامتی دیگران. ورود هر شخص به آب برابر است با ورود بار آلودگی زیادی که حتی با وجود استحمام قبل از ورود به آب کنترل نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین عوامل ورود این آلودگی‌های ناخواسته موها و بدن هستند که باید آب را در برابر آن حفاظت کنیم.

فاکتور بعدی سلامت هر شخص است که با استفاده از انواع وسایل شنا تضمین می‌شود. بدون وسایل و ملزومات شنا بدن ما شبیه به سرزمین بی دفاعی است که راه را برای ورود انواع میکروارگانیسم‌ها باز گذاشته است. بنابراین خرید وسایلی نظیر مایو و کلاه شنا سد یا مانعی در برابر ورود آلودگی‌های آبی محسوب می‌شود.

انواع مایو و لباس شنا مردانه و زنانه

لباسی که توسط آقایان و بانوان برای داخل آب استفاده می‌شود متفاوت است. بانوان با سبب آناتومی خاص بدن خود به پوشش سرتاسری یا دو تکه نیاز دارند. برای تورنمنت‌ها و مسابقات حرفه‌ای مایوهای بلند و سرتاسری توصیه می‌شود که به اندازه کافی به بدن بچسبند و در عین حال مانع از حرکت دست و پاها نشوند.

اما آقایان از پوشش شورت ورزشی برای شنا استفاده می‌کنند. جنس این مایوها متفاوت است. ضمن این که برای مسابقات حرفه‌ای شورت ورزشی به اندازه کافی چسبان است تا مانعی در برابر آب نباشد.

راهنمای خرید مایو برای خانم‌ها

انتخاب بهترین مارک مایو شنا زنانه به اندام شما بستگی دارد. اکثر مدل‌های حرفه‌ای از جنس پلی استر تولید می‌شوند تا مقاومت بالاتری داشته باشند. مدل‌های نخی معمولا راحت‌تر هستند و بدون چسبیدن به بدن می‌توانند تا حدی مانع ورود آب باشند.

اکثر مایوهای جذب و مقاومی که در بازار وجود دارند از جنس اسپندکس هستند. این ماده در کنار پلی استر ترکیب مناسبی برای انواع مایو زنانه است.

راهنمای خرید مایو برای آقایان

برای آقایان مدل‌های مایو تنوع کم‌تری دارد. مایوهای مردانه به صورت شورت بلند و کوتاه طراحی می‌شوند. شورت‌های بلند و جذب شما را قدبلندتر از همیشه نشان می‌دهند. اگر کمی توپر و چاق هستید پیشنهاد ما خرید مایوهای کوتاه و تیره رنگ است.

مایو زنانه طرح دار پلی استر

مشخصات محصول:

  • پارچه پلی استر گل دار
  • دارای پد و بند گردنی

این مایو با پارچه طرح دار و بند گردنی طراحی شده و کاپ دار است. نحوه بستن این مایو گره‌ای است و به بدن فرم می‌دهد.

مایو زنانه اسمارا سایز بزرگ

مشخصات محصول:

  • پارچه پلی استر ساده
  • طراحی تاپ و دارای پد

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این مایو پارچه ضد کلر مقاوم است که باعث می‌شود در برابر آلودگی آب و شستشو در دمای بالاتر مقاوم باشد. این مایو با قابلیت فرم دهی به بدن طراحی شده و برای سایز بالا مناسب است.

مایو زنانه اسمارا مدل mau135

مشخصات محصول:

  • پارچه پلی آمید طرح دار
  • طراحی بند دار و دارای پد

مایو اسمارا با کش داخلی و پد طراحی شده تا فرم بهتری روی بدن داشته باشد. بند روی شانه‌های این مایو قابلیت تنظیم دارند.

مایو مردانه مدل P.S.ME

مشخصات محصول:

  • پارچه پلی استر ساده
  • فرم آزاد و قد تا بالای زانو

اگر به دنبال مایو آزاد و مقاوم نسبت به کلر آب هستید مایو مردانه مدل P.S.ME انتخاب ما به شما است. طرح این محصول ساده و قد آن تا بالای زانوها می‌رسد.

مشخصات محصول:

  • پارچه پلی استر ساده
  • قد کوتاه و آستر دار

این مایو با طراحی جذب و فرم شورت طراحی شده است. استفاده از این مایو برای شناگرهای حرفه‌ای توصیه می‌شود. بخش داخلی این مایو آستر دار است.

مشخصات محصول:

  • پارچه پلی استر ساده
  • قد کوتاه و آستر دار

این مایو با طراحی جذب و فرم شورت طراحی شده است. استفاده از این مایو برای شناگرهای حرفه‌ای توصیه می‌شود. بخش داخلی این مایو آستر دار است.

مایو مردانه تکنیک پلاس 07

مشخصات محصول:

  • پارچه پلی استر و نخ و ساده
  • قد تا بالای زانو

این مایو از جنس نخ و پلی استر تولید شده و تا بالای زانو قرار می‌گیرد. اگر به دنبال مایو غیر جذب با فرم آزاد هستید این محصول را امتحان کنید.

هزار و یک دلیل برای خرید کلاه شنا

خیلی از افراد با استفاده از کلاه شنا به خصوص در استخرهای روباز مخالفت می‌کنند. با این حال دلایل متعددی برای استفاده از کلاه در محیط آبی وجود دارد:

  • کلاه شنا در وهله اول یک مانع برای حرکت موها هنگام شنا کردن است. بنابراین بدون شنا کردن ممکن است موها در آب شناور شود و دید شما را مختل کنند.
  • کلاه شنا از برخورد مواد شیمیایی و گندزدا با موها که به صورت پیوسته به آب تزریق می‌شود جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر این حجم از آلودگی در آب‌های آزاد و استخر سرباز بیش‌تر است و استفاده از کلاه شنا به نفع شما خواهد بود.

راهنمای انتخاب کلاه مخصوص شنا

انواع کلاه شنا به صورت اسپرت تولید می‌شوند و تمام مدل‌ها برای بانوان و آقایان قابل استفاده هستند. کلاه‌های متداول در بازار از دو جنس سیلیکون و لاتکس تولید می‌شوند. سیلیکون ماندگاری و مقاومت بیش‌تری دارد و راحت‌تر روی سر قرار می‌گیرد؛ با این حال قیمت بالاتری نسبت به کلاه‌های لاتکس دارد.

کلاه‌های شنا لاتکس ارزان‌تر هستند و خیلی از محصولات بازار معمولا از جنس لاتکس هستند؛ با این حال عمر کم‌تری دارند و بعد از مدتی پاره می‌شوند.

یک مدل کلاه دیگر در بازار وجود دارد که از اسپندکس یا لاکرا تولید می‌شود. شناگران حرفه‌ای از این کلاه استفاده می‌کنند تا موها در طول شنا در صورت امکان خشک بماند. بخش زیادی از کلاه‌های اسپندکس سیلیکونی است.

کلاه شنا 361 درجه مدل 361186014

مشخصات محصول:

  • جنس از سیلیکون
  • سایز متوسط

کلاه‌های مخصوص شنا سیلیکونی مقاومت خیلی بالاتری نسبت به آب و مواد شیمیایی داخل آن دارند. کلاه شنا 361 درجه از سیلیکون تولید شده و ابعاد آن متوسط است. این ابعاد برای جمع کردن حجم متوسطی از موها زیر کلاه مناسب است.

مشخصات محصول:

  • جنس از سیلیکون
  • سایز متوسط

کلاه شنا مدل 2020 محصولی اسپرت برای آقایان و بانوان است. جنس سیلیکونی این کلاه تا حد زیادی از خیس شدن موها جلوگیری می‌کند. ضمن این که انعطاف خوبی برای قرار گرفتن روی سر و جمع کردن موها دارد.

کلاه شنای پرو اسپرتز مدل PS-01

مشخصات محصول:

  • جنس از سیلیکون
  • دارای برآمدگی‌های متعدد در داخل کلاه

کلاه شنای پرو اسپرتز مدل PS-01 در ابعاد 12.5 × 20.5 سانتی‌متر تولید شده است. روی جنس سیلیکونی این کلاه برآمدگی‌های متعددی قرار دارد که به تنفس بهتر موها کمک می‌کنند.

 

انواع عینک شنا برای شناگران مبتدی و حرفه‌ای

در هر سطحی که باشید چشمان شما برای محافظت از کلر داخل آب به عینک مخصوص آب نیاز دارد. بهترین عینک شنا آن عینکی است که آب را به داخل نکشد و در عین حال ماندگاری بالایی داشته باشد. عینک‌هایی که در استخر استفاده می‌شوند با مدل‌های مخصوص آب آزاد متفاوت هستند.

 

عینک شنا وی کی اسپرت

مشخصات محصول:

  • جنس بند از سیلیکون و لنز پلاستیکی
  • مجهز به تکنولوژی ضد مه

عینک شنا وی کی اسپرت محصولی مناسب برای تمام سنین، بانوان و آقایان است. لنز این عینک شفاف و پلاستیکی بوده و در برابر مه مقاوم است.

عینک شنا اکوا پرو مدل X7

مشخصات محصول:

  • جنس بند از سیلیکون و لنز پلی کربنات
  • مجهز به تکنولوژی ضد مه و فیلتر UV

عینک شنا اکوا پرو مدل X7 علاوه بر محافظت در برابر مه قابلیت حفاظت از امواج UV را نیز دارد. اطراف عینک با بند سیلیکون محافظت شده تا از تماس و ورود مستقیم فشار به چشم جلوگیری شود.

عینک شنا اکوا پرو مدل X7

مشخصات محصول:

  • جنس بند از سیلیکون و لنز پلی کربنات
  • مجهز به تکنولوژی ضد مه و فیلتر UV

عینک شنا اکوا پرو مدل X7 علاوه بر محافظت در برابر مه قابلیت حفاظت از امواج UV را نیز دارد. اطراف عینک با بند سیلیکون محافظت شده تا از تماس و ورود مستقیم فشار به چشم جلوگیری شود.

مشخصات محصول:

  • جنس بند از سیلیکون و لنز پلی کربنات
  • مجهز به تکنولوژی ضد مه و فیلتر UV

عینک شنا مدل 885 علاوه بر خاصیت ضد بخار به فیلتر ضد اشعه فرابنفش مجهز است. این محصول را همراه با دماغ گیر و گوش گیر اضافی دریافت می‌کنید.

انواع گوش گیر مخصوص شنا

برای افرادی که تازه یادگیری شنا و آب تنی در استخر را تجربه می‌کنند خرید گوش گیر بسیار اهمیت دارد. خیلی از افراد مبتدی بدون گوش گیر نمی‌توانند زیر آب قرار بگیرند و بنابراین حضور آن‌ها در استخر منوط به استفاده از گوش گیر مناسب است.

گوش گیرهایی که در بازار وجود دارند در چند فرم مختلف تولید و طراحی می‌شوند:

  • گوش گیرهای پلاستیکی: این مدل‌ها به خوبی با گوش هماهنگ می‌شوند و مقاومت بالایی در برابر آب دارند.
  • گوش گیرهای فومی: مدل‌های فومی بسیار ارزان هستند. آب از این گوش گیرها در برخی از مواقع عبور می‌کند اما در عوض ضد صدا هستند.
  • گوش گیرهای سیلیکونی: مدل‌های سیلیکونی مقاومت و ماندگاری بالایی دارند و به راحتی شستشو داده می‌شوند.

خرید دماغ گیر شنا برای افراد مبتدی

انواع دماغ گیر یک وسیله شنا ضروری نیست؛ اما استفاده از آن برای افراد مبتدی که هنوز در دم و بازدم زیر آب مشکل دارند حیاتی به نظر می‌رسد.

اگر به راحتی نمی‌توانید روی سطح آب شناور شوید یا سرتان را زیر آب نگه دارید استفاده از دماغ گیر فرصت خوبی برای شروع و رفع این نواقص تا رسیدن به سطح حرفه‌ای است.

گوش گیر و دماغ گیر سیلیکونی

مشخصات محصول:

  • جنس از سیلیکون
  • طراحی ارگونومیک گوش گیر ها جهت محافظت از نفوذ آب

این مجموعه شامل گوش گیر و دماغ گیر سیلیکونی با قابلیت ایستایی مناسب است. از گوش گیرها می‌توانید به عنوان محافظ صدا در محیط غیر آبی هم استفاده کنید.

گوش گیر و دماغ گیر یی باب مدل m12

مشخصات محصول:

  • جنس از سیلیکون
  • دماغ گیر با بند پلاستیکی و منعطف

یکی از تفاوت‌های این مجموعه بند دماغ گیر است که از جنس مشابه با بدنه محصولات تولید می‌شود. طراحی گوش گیر ارگونومیک بوده و به راحتی داخل گوش قرار گرفته و هماهنگ می‌شود.

سخن آخر

اولین پیش نیاز ورود به استخر، شنا و تفریحات آبی خرید وسایل شنا و ملزومات مرتبط با آن است. انواع مایو، کلاه مخصوص، عینک، دماغ گیر و گوش گیر از وسایلی هستند که برای ورود به آب می‌توانند ضروری باشند. مهم‌ترین دلیل برای استفاده از وسایل شنا تامین سلامت بدن و جلوگیری از ورود آلودگی آب از طریق منافذ است. پس در خرید انواع مایو، کلاه و شنا به کیفیت جنس و ممانعت از ورود آب دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر