امروز09 فروردین 1403

راهنمای خرید عطر و ادکلن مناسب فصل و بررسی نکات مهم در خرید

راهنمای خرید عطر و ادکلن
5/5 - (2 امتیاز)

انتخاب بهترین عطر که برای‌مان مناسب هم باشد کار بسیار سختی است و در اکثر مواقع پس از خرید چند عطر مختلف و صرف کلی هزینه متوجهرمی‌شویم که هنوز رایحه‌ی خود را نشناخته‌ایم. اگر شما هم از این دسته هستید که همچنان به دنبال عطر مناسب خود می‌گردید پس حتما به یک راهنمای خرید ادکلن و خرید عطر نیاز دارید.

چهار رایحه اصلی که در خرید عطر و ادکلن باید بشناسید:

خب حالا نوبت می‌رسد به معرفی چهار رایحه‌ی اصلی و معرفی چند عطر و ادکلن مناسب برای هر رایحه.

1- رایحه ای از دل طبیعت بهاری; گل‌ها، میوه‌ها و برگ‌ها

رایحه‌ی اول رایحه‌ی گلی است که شامل بوی گل‌ها، میوه‌ها و برگ‌ها است. این نوع رایحه بیشتر مورد پسند خانم‌ها قرار می‌گیرد و در عطرهای زنانه استفاده می‌شود. رایحه‌ی گلی برای فصل بهار بسیار مناسب است. در این قسمت چند مورد از عطرهای گلی را به شما معرفی خواهیم کرد.

ادو پرفیوم زنانه کارولینا هررا مدل Good Girl

آیا عاشق عطرهای گرم و شیرین هستید که ترکیبی از بوی شکلات و گل و قهوه است؟ بی شک عطر Good Girl انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

این عطر با داشتن بطری بسیار شیک و زیبا که مدل یک کفش زنانه ی مجلسی است به خوبی حس زنانگی را در شما تقویت کرده و احساس زیبایی و شیک بودن را به شما القا می‌کند.

کارولینا هررا نت‌های اولیه قهوه و بادام دارد اما پس از ساعاتی جای این نت‌ها با بوی گل یاسمین عوض خواهد شد. در نهایت نت پایانی این عطر را که بوی دانه‌ی تونکا و کاکائو می‌دهد را استشمام خواهید کرد.

شک نکنید که این عطر با رایحه بسیار خوبی که دارد می‌تواند یک کادو تولد دخترانه بسیار شیک و خوب باشید.

ادو پرفیوم زنانه امپر مدل Qubism

ادو پرفیوم زنانه کوبیسم عطری شیرین و گلی با ترکیب بوی طبیعت است. این پرفیوم با وجود قیمت بسیار مناسبی که دارد ماندگاری بسیار بالایی دارد که همین امر سبب شده تا بتوانید از این عطر به راحتی برای هدیه دادن استفاده کنید.

پرفیوم کوبیسم بطری بسیار شیک و زیبایی دارد که ترکیبی از رنگ سفید و طلایی است. در ساعات اولیه استفاده از این پرفیوم بوی پرتقال و آلو حس تازگی به شما داده و سپس جای خودش را با بوی گل عوض می‌کند. در پایان نیز بوی وانیل و مشک سفید روح شما را نوازش داده و باعث آرامش شما می‌شود.

2- حس قدم زدن بر روی برگ‌های زرد پاییزی; رایحه چوب

دومین رایحه، رایحه‌ی چوبی است. این رایحه شامل انواع چوب‌ها و ادویه هاست. عطرهایی که رایحه‌ی چوبی دارند عطرهای سنگین و بسیار شیکی هستند و بیشتر در عطرهای مردانه از آن‌ها استفاده می‌شود. این نوع عطرها برای فصل پاییز بسیار مناسب و جذاب خواهند بود.

ادو تویلت مردانه لالیک مدل Encre Noire

عطر مردانه‌ی لالیک از آن دسته عطرهایی است که هیچ گاه مخاطبان خود را از دست نمی‌دهد. می‌توان گفت این عطر معروف‌ترین عطر چوبی قیمت مناسب موجود در بازار است که همچنان با قدرت قبل به فروش می‌رسد.

همان‌طور که از طراحی بطری عطر می‌تواند حدس زد، لالیک بویی بسیار گرم و تلخ دارد، یعنی هر آنچه که یک آقا برای جذاب به نظر رسیدن نیاز دارد!

می‌دانید چرا لالیک آنکری نوآر اینقدر طرفدار دارد؟

این عطر بویی مرموز دارد به طوری که وقتی کسی از آن استفاده کرده و پای خود را در مکانی بگذارد شما مردی بسیار خوش تیپ را خواهید دید که با اعتماد به نفس هرچه تمام تر و با قدم‌هایی با وقار و محکم از کنار شما گذشته است. سپس بوی چوب سرو و تلخی عطر شما را به خلسه‌ای عمیق برده و برای چند ثانیه میخ کوبتان خواهد کرد.

این عطر را در گوشه ذهن خود نگه دارید و زمانی که به دنبال یک کادو تولد پسرانه می‌گردید می‌تواند به عنوان یک معجزه برای شما باشد.

ادو پرفیوم زنانه امپر مدل Chifon

پرفیوم زنانه‌ی امپر هم ساختاری کاملا چوبی دارد و خنک و شیرین است. این عطر شیک و بسیار زیبا نت‌های اولیه‌ی پرتقال و نارنج دارد که باعث رفع اضطراب می‌شود.

نت‌های میانی این پرفیوم گل‌های یاسمن، رز و چوب صندل است و در نهایت پس از گذشت چند ساعت نت‌های پایانی نمایان می‌شوند که ترکیبی از وانیل و مشک سفید هستند. این عطر با وجود قیمت مناسب آن ماندگاری بسیار بالایی دارد.

3- حس شیرجه زدن در آب چله‌ی تابستان; رایحه سرد و خنک

سومین رایحه، رایحه‌ی خنک است. این رایحه را بیشتر از آن که بخواهیم تعریفش کنیم باید حسش کنیم. عطرهای خنک یک حس خنکی مطبوع به شما می‌دهند. به طور مثال حس شیرجه در یک آب خنک وسط تابستان و یا حس نسیم مطبوع و خنکی که گونه‌هایتان را نوازش می‌دهد.

پس همان طور که تا به این جا متوجه شدید عطرهای خنک گزینه‌ی بسیار مناسبی برای فصول گرم سال هستند اگر رایحه‌ی خنک با یک رایحه‌ی تلخ ترکیب شود که دیگر می‌تواند معجزه کند! اگر از من بپرسید میگویم هوشمندانه ترین عطری که یک آقا می‌تواند در تابستان استفاده کند قطعا یک عطر خنک و تلخ است.

ادوپرفیوم مردانه اسکلاره مدل Silver

عطری بسیار مناسب برای فصول گرم سال و رهایی از شر گرمای طاقت فرسا! این پرفیوم فوق العاده خنک مردانه تشکیل شده از ادویه و مرکبات است و احساس گرما را در شما از بین می‌برد.

پرفیوم سیلور در فصل تابستان احساس خنکی آب دریا را به شما القا می‌کند و اجازه نمی‌دهد گرمای هوا انرژی شما را از بین ببرد. این پرفیوم با قیمت مناسبی که دارد میتواند هدیه‌ای بسیار مناسب برای متولدین تابستان باشد.

4- حس قدم زدن در بازار‌های سنتی هند; رایحه شرقی (خاورمیانه‌ای)

آخرین نوع رایحه، رایحه‌ی خاورمیانه‌ای و یا همان شرقی است. عطرهای شرقی با خود حس سفر در کشورهای عربی و یا قدم زدن در کوچه‌ها و بازارهای هند را به ما می‌دهد. این نوع عطرها بسیار معروف بوده و یک حس سنتی و قدیمی را القا می‌کنند.

هر دو گروه خانم‌ها و آقایان به این نوع عطر‌ها علاقه مند بوده و رایحه‌های شرقی جزء گران‌ترین و شیک‌ترین رایحه‌ها است. نت‌های تشکیل دهنده‌ی رایحه‌های شرقی بیشتر اود، یاس و چوب آگار است. عطر و ادکلن این دسته‌بندی برای زمستان مناسب هستند.

ادو پرفیوم زرژوف کاساموراتی مدل Regio

ادکلن رجیو رایحه‌ای بسیار سنگین و شرقی دارد که حتی از طراحی شیشه‌ی آن نیز کاملا مشخص است. این ادکلن از برند سرشناس کازاموراتی هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساختار رایحه‌ی این ادکلن ترکیبی است از میوه، مرکبات و گل که باعث شده تا رایحه‌ای بسیار منحصر به فرد به وجود بیاید. از این ادکلن می‌توانید در تمام فصول سال به راحتی استفاده کنید اما بهترین زمان استفاده از آن در مهمانی‌ها و قرار‌های شبانه است.

ادو پرفیوم زنانه ورساچه مدل Crystal Noir

حتما اکثر شما خانم‌ها با ادوپرفیوم جادویی ورساچه آشنا هستید. ورساچه‌ی مشکی رنگ مدل کریستال نوآر از آن دسته پرفیوم‌هایی است که به هیچ عنوان قدیمی نخواهد شد و هر بار که آن را استشمام رایحه‌ی اعجاب انگیز آن شما را به خلسه خواهد برد.

این پرفیوم ترکیبی از میوه، وانیل، چوب و ادویه جات است و بسیار گرم و نمونه‌ای کاملا بارز یک عطر شرقی است. با استشمام کردن این عطر آرامش به معنای واقعی به شما باز خواهد گشت.


راهنمای خرید عطر و ادکلن


عطرها در دسته‌بندی های زیاد و متنوعی قرار می‌گیرند اما ما با معرفی انواع رایحه‌ها قصد گیج کردن شما را نداریم بلکه می‌خواهیم ابتدا بحث را با معرفی رایحه‌های اصلی و آشنا کردن شما با چند مدل از هر رایحه شروع کنیم.

انواع عطر

عطرها در چهار دسته‌بندی متفاوت قرار می‌گیرند که احتمالا هر کدام از شما تا حدودی با آن‌ها آشنا هستید. به طور مثال می‌دانید که عطر شیرین را همان‌قدر دوست دارید که از عطر تلخ متنفرید. چهار دسته‌بندی اصلی عطر‌ها شامل این موارد هستند:

  • عطر گلی مناسب برای فصل بهار
  • عطر چوبی مناسب برای فصل پاییز
  • عطر خنک مناسب برای تابستان
  • عطر خاورمیانه‌ای یا به اصطلاح شرق مناسب برای فصل زمستان

انواع نت‌ها در عطر

قبل از این که بخواهیم به طور کامل هر کدام از این چهار دسته‌بندی را به شما معرفی کنیم ابتدا باید نکته‌ی مهمی را در مورد عطرها بررسی کنیم. همان‌طور که ممکن است بدانید عطرها دارای سه نت متفاوت هستند یعنی سه بوی متفاوت دارند.

اولین نت، نت اولیه است که درست چند لحظه پس از اسپری کردن عطر و یا زدن آن متوجه آن می‌شوید. این رایحه تا یکی دو ساعت اول قابل استشمام است. سپس بعد از گذشت یک الی دو ساعت سر و کله‌ی نت میانی پیدا می‌شود که بویی متفاوت دارد و تا چند ساعت نیز باقی می‌ماند.

در آخر نوبت به نت پایه می‌رسد. نت پایه همان‌طور که از اسمش پیداست از ابتدا تا انتهای ماندگاری عطر خودش را حفظ می‌کند و بوی اصلی عطر را تشکیل می‌دهد.

خب حالا دانستن این نکات به چه درد ما می‌خورد؟

شاید در ابتدا باور نکنید اما دانستن نت‌های عطر می‌تواند شما را به رایحه‌ی مورد علاقه‌تان به سادگی نزدیک کند. به طور مثال تصور کنید که در نگاه اول عطر معروف ادیکت دیور نظر شما را به خود جلب کرده است.

آیا خیلی سریع باید چند میلیون ناقابل پول خود را صرف خرید آن بکنید و آن را بخرید؟

پس از یک بار استفاده شاید متوجه این نکته بشوید که بوی این عطر فقط در ساعات اولیه برای شما خوشایند است و پس از گذر چند ساعت حسابی از رایحه‌ی آن متنفر می‌شوید.

بهترین کار این است که وقتی عطری را پسند کردید گوشی همراه خود را بردارید و با یک سرچ ساده نت‌های اولیه و میانی عطر مورد نظر خود را پیدا کنید و ببینید آیا به طور مثال نت‌های میانی مرکبات برای شما خوشایند است یا خیر. سپس می‌توانید با خیال راحت عطر خود را خریداری کنید.

اگر به بوی عطر خیلی حساس هستید پیشنهاد می‌کنم حتما قبل از خرید عطر را روی نبض خود تست کنید، یک روز به عطر فرصت دهید و آن را دائما بو کنید تا مطمئن شوید این همان چیزیست که می‌خواستید.

❓ آیا سن و سال در انتخاب عطر تاثیر دارد؟

بله. افراد میانسال باید از عطرهای برازنده‌ی سن، موقعیت و جایگاه فردی‌شان استفاده کنند در حالی که شاید همین رایحه‌ها برای جوان ترها مناسب نباشد.

❓ اهمیت عطر برای خانم ها در جلسات کاری چیست؟

به خاطر داشته باشید که به عنوان یک خانم در یک جلسه‌ی کاری باید ساعت‌ها صحبت کنید و دیگران را متقاعد کنید تا با نظر شما موافقت کنند. پس بهترین راه این است که از یک عطر لایت و در عین حال قوی استفاده کنید که نمایان‌گر شخصیت محکم و با اعتماد به نفس شما باشد.

❓ برای بالا بردن سطح انرژی و ایجاد حال خوب در طول روز چه رایحه‌هایی مناسب هستند؟

به خاطر داشته باشید اگر دو فاکتور بالا برای شما اهمیت دارد حتما از عطرهایی که در آن‌ها اسطوخودوس و بهارنارنج استفاده شده انتخاب کنید.

سخن آخر

اگر تا به امروز هزینه‌های زیادی را پای خرید عطرهای گران‌ قیمت صرف کرده‌اید اما هنوز عطر خودتان را پیدا نکرده‌اید با مطالعه‌ی یک راهنمای خرید و انتخاب ادکلن و عطر ‌می‌توانید همین حالا به راحتی عطر خود را انتخاب کنید. تنها این نکته را به خاطر داشته باشید که عطری که می‌خواهید انتخاب کنید باید باب سلیقه‌ی خودتان باشد و برند و قیمت پایین یا بالای آن هیچ اهمیتی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر