امروز04 اردیبهشت 1403

🏍 قیمت روز موتور سیکلت صفر ۱۴۰۰ در بازار ایران 🛵

قیمت روز موتور سیکلت
4/5 - (4 امتیاز)

نگاهی بر قیمت روز موتور سیکلت در بازار ایران

گرانی خودرو از یک طرف و گرمای هوا و ترافیک شهری از طرف دیگر باعث شده تا خیلی از مردم به موتور سیکلت به عنوان وسیله نقلیه ایده‌ال خود نگاه کنند. وسیله‌ای که هم مصرف سوخت معقول‌تری دارد و هم ابعاد آن برای عبور از راه در رو‌های شهری و سریع‌تر به مقصد رسیدن ایده‌ال است!

با وجود مزایای بی‌شماری که این وسیله نقلیه دارد قیمت روز موتور سیکلت هم درست مثل خودرو دچار نوسان شدیدی شده است. حالا دیگر موتور سیکلت یک وسیله کاملا اقتصادی نیست و اگر بخواهید یک موتور همه‌چیز تمام و لوکس خریداری کنید گاهی باید به اندازه یک خودرو سدان داخلی دست به جیب شوید! بنابراین آگاهی از تغییرات لحظه‌ای قیمت موتور سیکلت و تفاوت قیمت‌گذاری کلاس‌های مختلف یکی از شروط خرید مطمئن است.

همچون گذشته دغدغه خریداران دغدغه تیم به نظر است و بر آن شدیم تا راهنمای خرید امروز به‌نظر را به مرور اجمالی قیمت موتور سیکلت در بازار ایران اختصاص دهیم. بدون شک این قیمت‌ها در بازار فعلی ثابت نیستند و بررسی دائمی به روزرسانی‌ها در وب سایت به نظر شرط لازم و کافی برای خریدی موفق خواهد بود.

جهش قیمتی انواع موتور سیکلت در بازار

گرانی معضلی است که تمامی ندارد و این بار حتی گریبانگیر موتور سیکلت‌‌های دست دوم شده که تا پیش از این کم‌تر از ده میلیون تومان معامله می‌شدند.

شاید مهم‌ترین دلیل گرانی موتور سیکلت در بازار فعلی واردات قطعات آن باشد که این روزها به سبب مسائل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای محدود شده است. بنابراین احتمال دارد یک تعویض لاستیک ساده برای راننده موتور سیکلت تا چند میلیون تومان آب بخورد!

جهش قیمتی که در بازار شاهد آن هستیم نه فقط مختص محصولات خارجی و چینی نظیر موتورهای بنلی، بلکه شامل مدل‌های ساخت ایران هم می‌شود. بنابراین بزرگ‌ترین چالشی که پیش روی خریداران قرار دارد بررسی و ارزیابی امکانات موتور سیکلتی است که امروز قیمت آن با خودروهای داخلی برابری می‌کند.

یکی دیگر از چالش‌های فعلی در قیمت‌گذاری موتور سیکلت همین تفاوت قیمت بازار و کارخانه است. با توجه به جهش قیمتی و کاهش توان خرید طبیعی است که اکثر مشتریان موتورهای سبک و استاندارد شهری را با وجود قیمتی که دیگر چندان اقتصادی نیست ترجیح بدهند!

با همه این حرف ها اگر قصد خرید یک موتورسیکلت مناسب را دارید، ما بهترین موتورسیکلت های ایرانی و خارجی و بهترین موتورسیکلت های برقی بازار را به شما معرفی می‌کنیم.


موتور سیکلت استاندارد شهری؛ همچنان ارزان‌تر

برای کشف قیمت موتور سیکلت راه دوری نروید. کافی است به مدل‌های استاندارد شهری نگاهی بیندازید تا متوجه اختلاف قیمتی آشکار آن‌ها با شش ماه تا یک سال قبل شوید.

در حال حاضر مدل‌های استاندارد با کف قیمتی 25 میلیون تومان به بالا معامله می‌شوند. این قیمت مخصوص برندهای ایرانی نظیر کویر، هوندا و نامی است که از قدیمی‌ترین کمپانی‌های تولید موتور سیکلت در کشور هستند.

اگر هوس کنید به جای مدل‌های استاندارد سری اسکوتر بنزینی و برقی را تجربه کنید باید هزینه بالاتری را برای همان حجم موتور بپردازید. برندهای خارجی نظیر بنلی و گلکسی قیمت بالاتری برای کلاس 125 تا 150 دارند که البته بخش زیادی از آن‌ها به طراحی بدنه و امکانات جانبی موتور سیکلت مربوط می‌شود.

در حال حاضر قیمت موتور سیکلت‌های شهری از پایه 25 میلیون تومان شروع می‌شود و به 200 میلیون تومان هم می‌رسد. موتورهای استاندارد همچنان ارزان‌ترین محصولات بازار را در برمی‌گیرند و پرطرفدارتر هستند.

برای بررسی دقیق‌تر قیمت‌گذاری موتورهای استاندارد سه مدل پرفروش بازار را از نظر حجم موتور، پیشرانه و امکانات جانبی با هم بررسی می‌کنیم:

بنلی مدل اس 180؛ تهاجمی و اقتصادی

برای حجم موتور 180 سی سی بنلی و این بدنه زیبا و جوان‌پسند باید 50 تا 55 میلیون تومان هزینه کنید؛ البته اسکوترهای زیادی در بازار وجود دارند که با این مدل رقابت می‌کنند.

طراحی چراغ‌های جلو در مدل بنلی 180 و رینگ‌های آلومینیومی آن آنقدر جذاب است تا خریدار در نگاه اول این اسکوتر خوش ساخت را برانداز کند و مجذوب آن شود. بنلی با توجه به این رده قیمتی امکانات جانبی خوبی هم در اختیار راننده قرار می‌دهد. محفظه زیر زین فضای کوچکی برای قرارگیری لوازم جانبی بوده و امکان اتصال گوشی و وسایل الکترونیکی هم جهت شارژ با باتری موتور سیکلت بنلی فراهم شده است.

موتورسیکلت بنلی مدل اس 180

دایچی RX 249؛ استاندارد قدرتی با قیمت متوسط به بالا

ویژگی‌های فنی، خطوط برجسته و انحنای بدنه دایچی مدل RX 249 باعث شده تا چهره این موتور سیکلت برای تردد شهری متمایز و جذاب‌تر از مدل‌های دیگر باشد. دایچی در ازای قیمت 80 میلیونی خود سواری نرم، فرمان‌پذیری راحت و مانورپذیری قابل قبولی ارائه می‌کند.

این موتور با حجم 250 سی سی 6 دنده‌ای است و تجربه رانندگی اسپرت خیابانی را با قیمت متوسط به بالا رقم می‌زند.

موتورسیکلت دایچی RX 249

موتور سیکلت کویر 150؛ اقتصادی و کارآمد

شناخته‌شده‌ترین موتور سیکلت ایرانی بازار، موتورسیکلت 150 سی سی کویر است. این موتور شتاب نسبی قابل قبولی دارد و سواری مناسبی برای تردد شهری ارائه می‌دهد. موتورهای 125 بازار پنج دنده‌ای هستند و مصرف سوخت پایین باعث می‌شود خرید آن‌ها برای استفاده در سطح شهر اقتصادی باشد.

موتورسیکلت کویر مدل 150CDI


اسکوتر و پاور اسکوتر؛ فانتزی و نیمه اقتصادی

این روزها استفاده از اسکوتر به عنوان زیرمجموعه موتورهای شهری هم متداول شده است. اسکوترها سبک و کم‌وزن هستند و با حجم موتور 125 تا 250 سی سی تولید می‌شوند.

پایین‌ترین مدل‌های اسکوتر را می‌توانید با قیمت کاملا اقتصادی و بین 20 تا 25 میلیون تومان هم خریداری کنید؛ اما برای مدل‌های قدرتمندتر با موتور 250 باید هزینه بالاتری تا حدود 150 میلیون تومان بپردازید که البته بسته به برند و کمپانی سازنده متغیر خواهد بود.

چیزی که ساختار اسکوترها را برای مشتریان جذاب می‌کند بدنه عضلانی و پوشش کامل آن‌ها از طرفین است. بخش زیادی از موتور و تجهیزات فنی اسکوتر به واسطه طراحی متمایز بدنه پوشیده شده و در مجموع چهره یکپارچه و زیبایی دارد.

برای بررسی قیمتی دقیق‌تر و ارزیابی ارزش خرید اسکوترهای بازار به سراغ یکی از مدل‌های پرفروش یعنی بنلی مدل وی زد 125 می‌رویم. این موتور با حجم 125 سی سی و استارت دوگانه تولید شده و سواری نرم و شتاب قابل قبولی به عنوان اسکوتر در ایران دارد.

یکی از نقاط قوت بنلی 125 مدل وی زد مصرف سوخت پایین و موتور کم‌صدا آن است. بازه قیمتی این محصول در بازار ایران در حال حاضر بین 40 تا 44 میلیون تومان بوده که برای اسکوتر با این امکانات نیمه اقتصادی ارزیابی می‌شود.


موتورهای ترایال؛ منتخب آفرود و بیابان‌گردی در ایران

با توجه به منطقه جغرافیایی که ایران در آن واقع شده است تولیدکنندگان ایرانی هم از همان ابتدا مدل‌های ترایال را در بین محصولات خود قرار دادند. ترایال ارتفاع بیش‌تری نسبت به سایر موتور سیکلت‌های بازار دارد و شکل و شمایل مفهومی آن به خوبی از کاربرد این محصول پرده برمی‌دارد.

برندهای نامی، کویر، یاماها و همتاز از پیشتازان عرضه موتور سیکلت ترایال به بازار هستند. ترایال موتور مسابقه‌ سرعت نیست و حجم آن محدود و کم‌تر از 200 سی سی است. بنابراین می‌توانید محصولات اقتصادی و کارآمد را بین مدل‌های ترایال پیدا و از آن‌ها برای تردد بین شهری استفاده کنید.

برای بررسی دقیق‌تر قیمت روز موتور سیکلت‌های ترایال به سراغ نمایندگی کویر موتور رفتیم. کویر مدل 248 ساخت سال 1399 است که با پنج دنده دستی و قدرت بالا تولید می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این موتور قدرت پیشران بالا آن است که باعث می‌شود برای آفرود و مسیرهای صعب‌العبور ایده‌ال باشد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موتور سیکلت ترایال کویر مدل 248 مصرف سوخت پایین و قدرت بالای آن است. در حال حاضر این مدل به عنوان یکی از محصولات پرفروش کویر در این کلاس با قیمت 55 تا 60 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

سخن آخر

قیمت روز موتور سیکلت در ماه‌های اخیر روزهای پرنوسانی را تجربه کرده است. قیمت محصولات ایرانی حالا از 20 تا 25 میلیون تومان شروع می‌شود و برای برندهای خارجی و وارداتی نظیر یاماها به 200 میلیون هم می‌رسد.

کلاس موتور سیکلت، نوع سواری، طراحی بدنه و امکانات جانبی از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که در قیمت‌گذاری موتور سیکلت‌های بازار تاثیر می‌گذارند. در حال حاضر مدل‌های استاندارد یا شهری پرفروش‌ترین موتور سیکلت‌های بازار هستند که هنوز هم قیمت نسبتا اقتصادی آن‌ها خریداران را ترغیب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر