امروز09 فروردین 1403

روتین پوستی برای مراقبت از پوست مختلط

مراقبت از پوست مختلط
5/5 - (1 امتیاز)

عمده تبلیغاتی که در سطح شهر، مترو یا شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم متمرکز بر زیبایی پوست و مراقبت از آن است. اما کم‌تر برندی در کنار عرضه محصولات خود به معرفی روتین مناسب برای انواع پوست می‌پردازد.

پیدا کردن روتین مناسب برای پوست چرب یا خشک سخت نیست؛ اما روتین پوستی برای پوست مختلط کمی پیچیده است و نمی‌توانید یک نسخه ثابت برای مراقبت از پوست هزار چهره خود پیدا کنید. این موضوع به سبب تظاهرات پوست مختلط است که در آن واحد ممکن است چرب و خشک باشد و از این رو مراقبت از آن دشوارتر از پوست چرب یا خشک به تنهایی است.

اگر پوست صورتتان به دنبال استفاده از برخی محصولات خشک و با استفاده از بعضی دیگر چرب و جوشدار می‌شود پوستی مختلط دارید. در راهنمای امروز به‌نظر با در نظر گرفتن تمام تظاهرات پوست مختلط محصولاتی که ویژه مراقبت از پوست منحصر به فرد شما تولید شده‌اند را بررسی و مرور می‌کنیم.

پوست مختلط؛ معضل بزرگ صنعت زیبایی

کسانی که پوستی مختلط دارند تمام ویژگی‌های پوست خشک و چرب را تجربه می‌کنند. به طور معمول پوست مختلط در نواحی بینی، چانه و پیشانی کمی چرب است و در ناحیه فک و گونه‌ها خشک و دهیدره به نظر می‌رسد.

فاکتورهای زیادی باعث می‌شوند تا روی صورت همزمان چربی و خشکی را تجربه کنید و پوستی مختلط داشته باشید. نقش ژنتیک را نباید در این مورد دست کم بگیرید و البته تغییرات هورمونی و استرس هم نقش مهمی در ایجاد این تیپ پوستی دارند؛ به ویژه اگر قبلا پوستی معمولی داشتید و حالا مجبور هستید روتین مراقبت از پوست مختلط را رعایت کنید.

تظاهرات مختلف پوست مختلط باعث شده تا بدان پوست هزار چهره اطلاق شود. همین تفاوت حالاتی که روی پوست مختلط مشاهده می‌کنیم باعث شده تا تولیدکنندگان لابراتوارهای اختصاصی برای تولید و توسعه محصولات مراقبتی پوست مختلط داشته باشند.

با تظاهرات پوست مختلط آشنا شوید

اگر پوستی مختلط دارید احتمالا برای شما هم پیش آمده که به دنبال مصرف کرم مرطوب کننده احساس سنگینی داشته باشید و تصور کنید جوش‌های جدیدی روی سطح پوست ایجاد می‌شوند. حتی ممکن است روی نواحی اطراف بینی و پیشانی حالت چرب و براق را به ویژه در روزهای گرم سال و زمانی که گرمی هوا آزارتان می‌دهد مشاهده کنید. این وضعیت با تعریق پوست بدتر می‌شود.

همزمان با این حالت خشکی و پوسته شدن در پوست مختلط نیز شایع است. بخش‌هایی از پوست همزمان که چرب هستند خشک و بی‌طراوت به نظر می‌رسند. همین حالت روی پوست تمامی نواحی بدن از جمله دست‌ها نیز ایجاد می‌شود.

روتین مناسب پوست مختلط برای تمامی ساعات شبانه روز

هیچ برنامه مراقبتی اختصاصی نیست و ممکن است در هر دوره بخواهید بخشی از روتین پوست خود را تغییر دهید. توصیه می‌کنیم گام‌های زیر را به صورت استاندارد و به پیشنهاد به نظر برای مراقبت از پوست مختلط و ترکیبی خود طی کنید:

مرحله اول: پاکسازی کامل صورت

در هر رژیم پوستی حتی کسانی که پوستی خشک دارند پاکسازی گام اول است. هدف از پاکسازی پوست رفع چربی و سبومی است که در طول شب و زمان بازسازی پوست تولید می‌شود.

برای شستشو پوست در اول صبح به یک پاک کننده سبک نیاز دارید و فوم یا ژل شستشو صورت برای صبحگاه مناسب باشد. اما در ساعات بعد از ظهر می‌توانید از پاک کننده‌های عمیق‌تر استفاده کنید. پاک کننده‌هایی که چربی و آلودگی روی پوست بعد از فعالیت روزانه را به خوبی حذف می‌کنند. حتی می‌توانید از لوسیون پاک کننده صورت استفاده کنید که مواد ملایم و PH موثر و سازگار با پوست دارد.

پیشنهاد به‌نظر

لوسیون پاک کننده صورت سینره

مشخصات محصول

  • کاربرد: پاک کننده , تسکین دهنده
  • مناسب برای: صورت
  • عصاره/ ویتامین: ندارد

لوسیون پاک کننده صورت سینره محصولی سبک و موثر در رفع چربی صورت است که برای انواع پوست از جمله پوست مختلط تولید می‌شود. این فرآورده در واقع یک شوینده بسیار ملایم است که بقایای آرایشی، آلودگی هوا و سبوم پوست را می‌زداید؛ بدون آن که باعث خشکی و تخریش پوست شود.

فوم شستشو صورت سی گل مدل Purifying

مشخصات محصول

  • کاربرد: پاک کننده , کنترل کننده آکنه
  • مناسب برای: صورت
  • عصاره/ ویتامین: ویتامین C

اگر پوستی مختلط دارید فوم شستشو گزینه مناسبی برای زدودن چربی‌ها و کنترل آکنه صورت است. فوم شستشو صورت سی گل مدل Purifying یک پاک کننده غنی از ویتامین C است که همزمان با لایه برداری پوست به کنترل آکنه کمک می‌کند.

مرحله دوم: لایه برداری پوست مختلط

لایه بردارها به پاکسازی یک لایه از پوست مرده از منافذ پوستی کمک می‌کنند؛ اما اگر در استفاده از آن‌ها زیاده روی کنید احتمال دارد لایه برداری منجر به التهاب و خشک شدن پوست شود. پس در استعمال لایه بردارها با مشورت پزشک عمل کنید.

لایه برداری به خودی خودی می‌تواند میتوز و تقسیم سلول‌های پوست را تحریک کند. استفاده از لایه بردارها شاید یک تا سه بار در هفته کافی باشد و لازم است آن‌ها را با انواع برس پاکسازی مخصوص پوست روی صورت استعمال کنید.

اسکراب لایه بردار پوست مکس لیدی مدل GOLD

مشخصات محصول

  • کاربرد: پاک کننده، نرم کننده، درخشان کننده، ضد آکنه
  • مناسب برای: صورت و بدن
  • عصاره/ ویتامین: ویتامین E و طلا

لایه برداری بخشی از روتین انواع پوست است. اسکراب لایه بردار پوست مکس لیدی با عصاره طلا  و ویتامین E فرموله شده و یک کمپلکس کامل برای ترمیم و نرم کنندگی پوست است. این ترکیب فاقد پارابن وفتالات است و می‌توانید از آن روی پوست صورت و بدن استفاده کنید.

اسکراب لایه بردار پوست اس تی.ایوز مدل Fresc Skin Apricot

مشخصات محصول

  • کاربرد: پاک کننده، نرم کننده، درخشان کننده
  • مناسب برای: صورت
  • عصاره/ ویتامین: ویتامین A و زردآلو

اسکراب صورت سینت ایوز با عصاره میوه‌های تابستانی فرموله شده و ترکیب پیشنهادی ما برای روزهای گرم سال است. این محصول با ویتامین A غنی شده و لازم است به صورت دوره‌ای و یا زیر نظر پزشک مصرف شود.

مرحله سوم: ضد چروک، کرم تقویتی و سرم پوست

بخشی از روتین پوستی برای پوست ترکیبی به تقویت و تغذیه پوست مربوط می‌شود. بعضی از ترکیبات نظیر کرم‌های ویتامین سی به استحکام سد دفاعی پوست کمک و از آن در برابر آلودگی و توکسین‌های هوا محافظت می‌کنند.

انواع کرم مرطوب کننده، کرم‌های آبرسان، کرم ضد چروک، کرم ویتامین سی و سرم‌های تغذیه کننده پوست بخشی از روتین پوست مختلط هستند. از این بین سرم‌های تقویتی جذب سریع‌تری دارند و برای انواع پوست قابل استفاده هستند.

سرم ضد چروک الارو مدل Youth Preserving Hydra Serum Plus

مشخصات محصول

  • کاربرد: کاهنده و ازبین برنده چین و چروک پوست , آبرسانی
  • مناسب برای: صورت
  • عصاره/ ویتامین: Argireline با اثرات مشابه با بوتاکس

سرم ضد چروک الارو را در روتین مراقبت از پوست مختلط خود قرار دهید. محصولی که با آبرسانی عمیق به سطح پوست چروک‌های سطح پیشانی و دور چشم را کاهش می‌دهد. این کرم برای لیفت ناحیه صورت و گردن طراحی شده است.

مشخصات محصول

  • کاربرد: ترمیم کننده , روشن کننده
  • مناسب برای: صورت
  • عصاره/ ویتامین: عصاره گیاهی , آزلائیک اسید

سرم پوست لافارر مدل Azetinol با روغن درخت چای و آزلائیک اسید ترکیبی فوق العاده در رفع جای آکنه، آبرسانی و ضدعفونی کردن پوست صورت است. این محصول کمپلکس کاملی برای لایه برداری، ترمیم و جلوگیری از عفونت ثانویه در محل تخریش و زخم‌های روی پوست مختلط است.

مرحله چهارم: استفاده از کرم دور چشم در طول شب و روز

موقعیت پوست دور چشم باعث می‌شود تا از آبرسانی و تغذیه آن غافل باشیم. برخی از کرم‌های دور چشم چند کاره هستند و همزمان به رفع تیرگی، پف و خط و خطوط اطراف چشم کمک می‌کنند.

مشخصات محصول

  • کاربرد: روشن کننده و برطرف کننده ی کبودی و سیاهی چشم
  • مناسب برای: سنین بالای 25 سال
  • عصاره/ ویتامین: ویتامین E , ویتامین C , ویتامین B5

ترکیبات کرم دور چشم دکتر ژیلا کاملا گیاهی و شامل عصاره گیاه چای سبز و کریزانتلیس روغن دانه انگور، ویتامین E و C پایدار است. این فرآورده در صورت استفاده مداوم در روتین پوست مختلط به کاهش چین و چروک و روشن کردن پوست دور چشم کمک می‌کند.

مشخصات محصول

  • کاربرد: کاهنده پف و تیرگی دور چشم
  • مناسب برای: سنین بالای 25 سال
  • عصاره/ ویتامین: ویتامین A

کرم دور چشم وچه مدل 674 سرشار از امگا 3 و سرامید است که در سنتز کلاژن و استحکام پوست موثر هستند. استفاده مداوم از این کرم به کاهش چروک، پف و تیرگی دور چشم‌ها کمک می‌کند.

مرحله پنجم: استفاده مرتب از ضد آفتاب

ضد آفتاب هم به صورت مجزا و هم به صورت ترکیبی در محصولات مراقبت از پوست وجود دارند. مثلا انواع کرم روز و شب دارای SPF هستند و حتی اگر عادت به استفاده از کرم ضد آفتاب به صورت جداگانه ندارید اثرات این کرم‌ها روی پوست تا حدودی کارآمد است.

برای پوست مختلط SPF 30 و بالاتر را پیشنهاد می‌کنیم. چه بهتر که از کرم دور چشم دارای SPF نیز استفاده کنید.

ضد آفتاب رنگی بیودرما مدل Photoderm AR SPF +50

مشخصات محصول

  • کاربرد: تضمین حفاظت در برابر UVA/UVB و اثرات مضر آفتاب
  • مناسب برای: صورت بزرگسالان
  • عصاره/ ویتامین: ندارد

ضد آفتاب رنگی بیودرما با SPF 50 ، بدون مواد آلرژی زا و کومدوژنیک فرموله شده است. کمپلکس اختصاصی Bio Protection در این کرم از لایه‌های عمقی پوست محافظت می‌کند و بیش‌ترین اثر ضد UVB را به ارمغان می‌آورد.

سخن آخر

پوست مختلط تمام ویژگی‌های چرب و خشک را دارد و بنابراین انتخاب روتین پوستی برای پوست مختلط  کمی دشوار است.

برنامه مراقبت از پوست مختلط درست مثل سایر تیپ‌های پوستی شامل شستشو و پاکسازی، تقویت و تغذیه پوست و استفاده دائمی از SPF است. برنامه پیشنهادی شما برای حفظ تعادل و مراقبت از پوست مختلط چیست؟ از کدام محصول معرفی شده در رژیم پوستی خود استفاده می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر