امروز06 اردیبهشت 1403

معرفی انواع کوله‌ پشتی و کاربرد آنها

خرید کوله پشتی کوهنوردی
4.6/5 - (13 امتیاز)

داشتن وسیله ای مناسب برای حمل وسایل خود یک نیاز اساسی، تقریباً برای هر انسانی در این سیاره است. قطعاً روش بهتر و کارآمدتری برای حمل وسایل خود نسبت به گزینه قدیمی و قابل اعتماد همان کوله‌ پشتی پیدا نمی‌کنید. کوله‌ پشتی ها وسیله ای بسیار کاربردی برای مسافرانی است که می خواهند با خیال آسوده از مناظر لذت ببرند در حالی که وسایل مورد نیاز خود را روی شانه های خود دارند. شاید تا حالا هنگام خرید بجز رنگ و زیبایی کوله‌ پشتی به این نکته توجه نکرده‌اید که کوله‌ پشتی ها انواع مختلف دارند و هرکدام برای شرایط و کاربرد خاصی ساخته شده اند. در این مقاله ما به معرفی انواع کوله‌ پشتی و کاربرد آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

 

کوله پشتی روزانه

یک کوله‌ پشتی که نسبتا کوچک است و برای فعالیت‌های روزمره و یا پیاده‌روی تقریباُ طولانی استفاده می‌شود. این کوله‌پشتی‌ها دارای جیب‌های معمولی هستند که می‌توانید تمام ملزومات روزمره خود را داخل آن قرار دهید.این کوله‌پشتی‌ها از نوع کوله پشتیهای استاندارد و معمولی در بازار هستد. 

کوله پشتی شبانه

این کوله‌ پشتی‌ها را با کوله‌ پشتی مسافرتی اشتباه نگیرید ، این کوله‌های یک شبه به اندازه کافی بزرگ هستند که وسایل ضروری و لباس‌‌ های شخصی را برای یک سفر یک شبه در خود جای دهند. این نوع کوله‌پشتی ها دارای همان ساختار کوله پشتی معمولی ،و  دارای محفظه و جیب های اضافی است و همچنین کمی بزرگتر هستند. 

کوله پشتی پیاده روی

پیاده‌روی در یک مسیر طولانی به شما این نیاز را می‌دهد تا که لوازم ضروری بیشتری را حمل کنید. کوله‌های مخصوص پیاده روی تقریبا همان چیزی است که انتظارش را دارید. این کوله‌ها امکانات و تعداد جیب های بیشتری دارند، مثلا برای اینکه فرد در طول مسیر زیاد خسته نشود یک بند کمری نیز دارد تا با بستن آن سنگینی بار در کل بدن متعادل شود. 

کوله پشتی کوهنوردی

این کوله‌ پشتی ها مناسب کوهنوردها و طبیعت گردها میباشد. این کوله ها امکانات بیشتری نسبت به موارد ذکر شده در بالا دارند. یک کوله پشتی کوهنوردی خوب باید بتواند طناب ، کلاه ایمنی ، چراغ پیشانی ، قفسه و کفش و حتی زیرانداز و کیسه خواب را در خود نگه دارد. و در حالت ایده آل این کوله ها باید راحت و متناسب با بدن شما باشد.

 

کوله پشتی دوچرخه سواری

اگر با دوچرخه رفت و آمد می‌کنید ، کوله پشتی یکی از بهترین روش ها برای حمل وسایلتان است. این کوله‌ ها ظاهر نسبتا باریک و ظریفی دارند به گونه ای طراحی شده اند تا در طول دوچرخه سواری فرد سنگینی بار را احساس نکند. می توانید بار را به راحتی بر روی بدن خود ثابت نگه دارید و با خیال راحت دوچرخه سواری کنید. همچنین این کوله‌پستی ها را کوله پشتی رفت و آمد نیز می‌نامند. 

کوله پشتی قابل استفاده در زمستان و  هوای برفی

قابلیت حمل چوب اسکی یا اسنوبرد مهمترین ویژگی برای انتخاب یک کوله‌پشتی مناسب برای گذراندن یک روز برفی در دامنه کوه است که هنگام خرید باید مورد توجه قرار دهید. راحت بودن کوله‌پشتی نیز بسیار مهم است پس باید کوله‌ای که انتخاب میکنید به گونه‌ای باشد که در طول مسیر مانع حرکت شما نشود. این نوع کوله پشتی ها این ویژگی را دارند. این کوله پشتی ها بسیار مخصوصی هستند به گونه‌ای که که نه تنها قابلیت جا دادن چوب اسکی را دارند بلکه تجهیزات مورد نیاز برای بهمن ها و یا کیسه های هوا را در خود جای می دهند تا در صورت بهمن، خطرات احتمال و جانی را کاهش دهند.این کوله پشتی ها همچنین کوله پشتی اسکی نیز نامیده می شوند. 

کوله پشتی کار / کوله‌پشتی لپ تاپ

این نوع کوله‌پشتی ها دارای محافظ لپ تاپ هستند که بیشتر مناسب کارمندان و دانشجویان است. بخش‌های مختلف این کوله‌پشتی شامل: محفظه ای مقاوم در برابر ضربه مخصوص لپ تاپ و تبلت و چند جیب اضافی برای لوازم ضروری شامل لباس اضافه، کتاب و لوازم تحریر، کفش و خوارکی میباشد. و حتی بعضی از این کوله‌ها از نوع اسپرت دارای جیب های کناری برای قمقمه نیز می‌باشند. 

کوله پشتی مسافرتی

کوله‌پشتی‌های مسافرتی را با کوله‌پشتی‌های مخصوص پیاده روی و کمپینگ اشتباه نگیرید. این نوع از کوله‌پشتی‌ها به گونه ای طراحی شده اند که قراردهی وسایل و دسترسی به آنها مانند یک چمدان باشد ، در حالی که برخلاف نحوه قرار گیری وسایل در داخل کوله‌پشتی‌های دیگر که از بالا وسایل داخل کوله‌پشتی قرار می‌گرفت این نوع کوله‌ها شبیه چمدان باز می‌شوند و دارای محفظه ها و جیب‌های زیپی زیادی هستند تا سهولت دسترسی به وسایل را برای شما فراهم کنند. طراحی آن به گونه‌ای است که می‌توانید تمامی وسایل خود را بسیار مرتب در آن بچینید. 

کوله پشتی برای حمل آب

اگر ترجیح می دهید به شیوه ای فعال تر به درون طبیعت بروید ، کوله پشتی های هیدراتاسیون ( مخصوص حمل آب ) یک راه حل ایده آل است که ماجراجویان مینیمالیستی را تجربه کنید! ظرفیت کوله پشتی های هیدراتاسیون معمولاً بین 2 تا 10 لیتر است که 1 ، 2 یا 3 لیتر از آن فضا با مخزن هیدراتاسیون گرفته می شود. درست است که حمل ۱۰ لیتر آب از حرکت حرکت شما می‌کاهد، اما این کوله‌پشتی ها بسیار راحت هستند.

1 نظر

  1. ناشناس پاسخ

    سلام
    مطالبتون عالیه بنظرتون کوله پشتی چرم واسه استفاده زمستان مناسبه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر