امروز29 اسفند 1402

کرم ضد آفتاب کودکان چی خوبه؟

ضد آفتاب کودک
5/5 - (2 امتیاز)

راهنمای خرید ضد آفتاب کودک: پوست لطیف کودکان را قدر بدانید!

کرم ضد آفتاب کودکان چی خوبه؟ به عنوان فردی که به زیبایی و سلامت خود اهمیت می‌دهد همیشه دغدغه خرید ضد آفتاب مناسبی داشته‌ایم که علاوه بر سازگاری با پوست از طیف گسترده اشعه‌های مضر خورشید جلوگیری کند؛ اما آیا تا همین اندازه هم به پوست لطیف، حساس و بسیار آسیب پذیر فرزندمان نیز اهمیت می‌دهیم؟

شاید این بی‌توجهی نسبت به پوست کودکان به سبب تماس کم‌تر آن‌ها با آفتاب سوزان روزهای مختلف سال باشد؛ اما کودکان هم پا به پای ما در معرض اشعه آفتاب قرار می‌گیرند و شاید وقت آن رسیده باشد که برای خرید بهترین ضد آفتاب کودک نیز در کنار محصولات بزرگسالان اقدام کنیم. محصولی که از لکه‌های پوستی، سرخی و آسیب‌های مختلفی که در سنین بالاتر خود را نشان می‌دهند جلوگیری می‌کند.

فکر می‌کنید کودکان از چه سنی به استفاده از ضد آفتاب نیاز پیدا می‌کنند؟ ترکیبات ضد آفتاب کودکان چیست و بهتر است از چه SPF برای کودک استفاده کنیم؟ پاسخ تک تک سوالاتتان را پیرامون خرید ضد آفتاب با کیفیت، ایمن و سازگار با پوست کودک در راهنمای خرید امروز به‌نظر جستجو کنید.

معرفی و بررسی 9 مدل کرم ضد آفتاب کودکان خوب و باکیفیت

مدل محبوب

اسپری ضد آفتاب کودک سی گل مدل Green

مشخصات محصول

  • کاربرد: ضد آفتاب , نرم کننده
  • SPF 50
  • نوع ویتامین و عصاره: ویتامین E
  • قابل استفاده برای بدن و صورت

اسپری ضد آفتاب کودک سی گل مدل Green با فرمولاسیون سبک برای پوست لطیف و حساس کودک طراحی شده است. این محصول به صورت اسپری برای تمام بدن و صورت قابل استفاده بوده و رادیکال‌های آزاد آفتاب را خنثی می‌کند. این ضد آفتاب با حجم 150 میلی لیتر و قیمت مناسب ارزش خرید بالایی دارد.

مشخصات محصول

  • کاربرد: ضد آفتاب
  • SPF 30
  • نوع ویتامین و عصاره: آلوئه ورا و جوانه گندم، غنی شده با ویتامین های A , B , E , F
  • قابل استفاده برای صورت

کرم ضد آفتاب کودک سی گل محصولی با قابلیت محافظتی وسیع‌الطیف است. عصاره آلوئه ورا و جوانه گندم به کار رفته در این محصول به استحکام پوست کودک در برابر اشعه‌های مضر آفتاب کمک می‌کند. فرمولاسیون این کرم ضد آفتاب فاقد پارابن، اسانس و الکل بوده و با پوست لطیف کودک سازگار است.

لوسیون ضد آفتاب کودک ایروکس سری Physical مدل Face And Body

مشخصات محصول

  • کاربرد: محافظ پوست , ضد آفتاب , ضد حساسیت
  • SPF 40
  • نوع ویتامین و عصاره: عصاره گیاهی
  • قابل استفاده برای صورت و بدن

لوسیون ضد آفتاب ایروکس از انواع ضد آفتاب‌های فیزیکی و معدنی با فرمولاسیون بهبود یافته برای پوست حساس کودک است. استفاده از این کرم علاوه بر اثرات ضد آفتاب به نرمی و استحکام پوست کودک کمک می‌کند. حتی مادران در دوران بارداری و شیردهی می‌توانند از این کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

کرم ضد آفتاب کودک اوریاژ سری Bariesun SPF50

مشخصات محصول

  • کاربرد: ضد آفتاب
  • SPF 50
  • قابل استفاده برای صورت و بدن

کرم ضد آفتاب کودک اوریاژ یکی از محصولات پرفروش این برند خوشنام برای پوست لطیف بچه‌ها است. این ضد آفتاب بدون رنگ، ترکیبات حساسیت زا و عطر و اسانس تولید شده و وسیع‌الطیف است. به این معنا که از پوست کودک در برابر اشعه‌های مضر مانند UVA و UVB محافظت می‌کند.

این محصول جذب سریع و فوری روی پوست دارد و پوست صورت و بدن را مرطوب می‌کند.

کرم ضد آفتاب کودکان سان سیف SPF30

مشخصات محصول

  • کاربرد: ضد آفتاب
  • SPF 30
  • نوع ویتامین و عصاره: کالاندولا و آلوئه ورا
  • قابل استفاده برای صورت و بدن

در ترکیبات کرم ضد آفتاب کودکان سان سیف از عصاره کالاندولا و آلوئه ورا استفاده شده که حساسیت پوستی را در تماس با اشعه‌های آفتاب کاهش می‌دهند. میکرو ذرات کروی پلیمری به کار برده شده در این کرم سطح تماس پوست با کرم را افزایش می‌دهند. این محصول از انواع ضد آفتاب‌های وسیع الطیف بوده که بدون اسانس و پارابن فرموله شده است. بنابراین با پوست حساس و لطیف کودک کاملا سازگار خواهد بود.

کرم ضد آفتاب کودک مای مدل Kids Spf50

مشخصات محصول

  • کاربرد: ضد آفتاب
  • SPF 50
  • نوع ویتامین و عصاره: روغن جوجوبا
  • قابل استفاده برای صورت و بدن

کرم ضد آفتاب کودک مای بدون هر نوع رنگ و افزودنی شیمیایی برای جلوگیری از حساسیت پوستی ناشی از آفتاب تولید شده است. فیلترهای UVA و UVB به کار برده شده در این ضد آفتاب باعث می‌شود تمام اشعه‌های مضر نور خورشید حذف و خنثی شوند. این محصول با SPF 50 و روغن جوجوبا برای استفاده از سن 6 ماهگی به بعد تولید شده است.

لوسیون ضدآفتاب کودکان ایروکس مدل Baby sun screen lotion

مشخصات محصول

  • کاربرد: محافظ پوست , ضد آفتاب
  • SPF 24
  • نوع ویتامین و عصاره: روغن کنجد، عصاره چای سبز و کریزانتلیس
  • قابل استفاده برای کل بدن

لوسیون ضد آفتاب SPF 24 ایروکس پخش و جذب خوبی روی پوست حساس کودکان دارد. SPF این محصول بنا به ادعای تولیدکننده تا 95 درصد آثار اشعه‌های مضر خورشید را حذف می‌کند. روغن آووکادو، روغن کنجد و عصاره چای سبز از ترکیبات التیام بخش و نرم کننده‌ای هستند که برای محافظت بیش‌تر پوست در این محصول به کار رفته‌اند.

کرم ضد آفتاب کودکان فیروز SPF30

مشخصات محصول

  • کاربرد: ضد آفتاب
  • SPF 30
  • نوع ویتامین و عصاره: آلوئه‌ورا و ویتامین E
  • قابل استفاده برای کل بدن

فیروز از برندهای شناخته شده ایرانی در حوزه محصولات مراقبتی کودک بوده که این بار یکی از بهترین ضد آفتاب‌های بچه را تولید و عرضه کرده است. همانطور که گفتیم تیتانیوم دی اکساید و زینک اکساید بهترین فرمولاسیون برای پوست کودک هستند که نهایت حافظت را روی لایه‌های سطحی پوست اعمال می‌کنند.

این ضد آفتاب نیز با همین ترکیبات و اثر محافظتی در مقابل UVA تولید شده است.

کرم ضدآفتاب کودک گارنی مدل Invisible15

مشخصات محصول

  • کاربرد: ضد آفتاب
  • SPF 15
  • نوع ویتامین و عصاره: چای سبز، بابونه و آووکادو
  • قابل استفاده برای صورت

کرم ضد آفتاب گارنی با بازتابنده های فیزیکی و معدنی استاندارد بیش‌ترین اثر حفاظتی را روی پوست لطیف کودک اعمال می‌کند. ترکیبات گیاهی ارگانیک این ضد آفتاب علاوه بر جلوگیری از آسیب آفتاب به کاهش التهاب پوستی و مرطوب کردن پوست کمک می‌کنند.

کودکان از چه سنی به ضد آفتاب نیاز دارند؟

در فصول گرم سال، تفریحات آبی و زمانی که کودک در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دارد اشعه‌های مضر به سمت پوست سرازیر می‌شوند. پوست در معرض آفتاب مستعد لکه و خال می‌شوند و آبرسانی آن کاهش می‌یابد.

اولین گام برای محافظت از پوست کودکان در برابر آفتاب استفاده از لباس‌های پوشیده و مناسب است. لباس‌هایی که از بدن کودک در برابر تابش آفتاب حفاظت می‌کند. برخی توصیه می‌کنند استفاده از ضد آفتاب کودک را از سن سه چهار سالگی کودک یا از زمانی که نوپا است شروع کنیم. برخی دیگر هم سن مناسب استفاده از ضد آفتاب برای کودکان را نوجوانی و 12 سالگی می‌دانند.

مهم‌ترین فاکتور در استفاده از ضد آفتاب کودک همراهی او با شما است. باید مطمئن باشید کودک به سنی رسیده که ضد آفتاب را از صورت پاک نمی‌کند یا ترکیبات آن را نمی‌بلعد! برخی از منابع بهترین سن استفاده از ضد آفتاب بچه را بعد از 6 ماهگی اعلام کردند. پس کودکان زیر 6 ماه را با روش‌های فیزیکی دیگری از جمله استفاده از سایبان و لباس مناسب از اشعه مضر آفتاب محافظت کنید.

اسپری یا لوسیون ضد آفتاب؟ کدام بهتر است؟

انواع محصولات ضد آفتاب بزرگسال و کودک در دو مدل لوسیون و اسپری تولید می‌شوند. در میان بهترین مارک‌های ضد آفتاب داخلی و خارجی می‌توانید هر دو مدل را خریداری و با توجه به نکات زیر استفاده کنید:

  • استفاده از اسپری روی صورت و بدن کودک راحت است؛ اما اسپری کردن ضد آفتاب بدون این که وارد مجاری تنفسی کودک نشود کمی دشوار است. از طرفی با اسپری مطمئن نیستیم که تمام نقاط بدن پوشیده می‌شود. با این حال میزان جذب اسپری روی بدن بیش‌تر است.
  • لوسیون ضد آفتاب بیش‌تری پوشش را روی صورت دارد و استفاده از آن نیز دشوار نیست؛ اما جذب سریعی ندارد.

ترکیبات ممنوع برای کودکان در انواع ضد آفتاب

ضد آفتاب‌های کودکان فرمولاسیون متفاوتی نسبت به محصولات بزرگسالان دارند. ضمن این که استفاده از برخی از ترکیبات در ضد آفتاب بچه ممنوع اعلام شده است.

اکسی بنزون و البته رتینیل پالمیتات دو ترکیب مضری هستند که باعث اختلالات هورمونی و رشد در کودکان می‌شوند. سال‌ها قبل استفاده از این ترکیبات در ضد آفتاب‌های مخصوص کودک ممنوع اعلام شد.

ذرات نانو پارتیکل یکی دیگر از ترکیبات رایج در انواع ضد آفتاب هستند که برخی از منابع استفاده از آن‌ها را ممنوع اعلام کردند.

فاکتورهایی که در خرید ضد آفتاب کودک اهمیت دارند

بسته بندی انواع ضد آفتاب اطلاعات کافی درباره پوشش‌دهی و نحوه استفاده از محصول به ما نمی‌دهد؛ از این رو شاید بد نباشد دو نکته زیر را در خرید ضد آفتاب بچه در نظر داشته باشید:

  • قبل از خرید ترکیبات محصول را بررسی کنید. ضد آفتاب‌هایی که حاوی تیتانیوم یا زینک هستند ایمن‌ترین ترکیبات برای سنین کودکی به شمار می‌روند؛ اما کمی گران قیمت هستند و از طرف دیگر پوست را سفید و غیرطبیعی جلوه می‌دهند.
  • از ضد آفتاب‌های وسیع الطیف استفاده کنید که همزمان طیف UVA  و UVB را پوشش بدهند.

راهنمای انتخاب SPF مناسب کودکان

اگر نگاهی به ضد آفتاب‌های بازار انداخته باشید همان تنوعی را که میان محصولات بزرگسالان از نظر SPF وجود دارد مشاهده می‌کنید. ضد آفتاب‌هایی با SPF 30 تا 50 برای کودکان مناسب‌تر است. SPF بالاتر محافظت بیش‌تری برای پوست کودک ندارد و حتی می‌تواند مضر و زیان‌بار باشد. ضمن این که ضد آفتاب با SPF بالاتر گران قیمت‌تر است.

در کشورهایی نظیر استرالیا و کانادا تولید ضد آفتاب‌هایی با SPF بالای 50 ممنوع است. به نظر می‌رسد SPF بالاتر نمی‌تواند بالانس کافی بین امواج UVA و UVB ایجاد کند و SPF پایین‌تر از 30 نیز محافظت کافی ندارد.

ضد آفتاب کودک را به طور مرتب تجدید کنید!

به طور معمول ضد آفتاب را باید هر دو ساعت یک بار روی پوست احیا کنید. در تفریحات آبی و شنا این زمان کم‌تر است و باید از پوست کودک بیش‌تر مراقبت کنید.

خیلی از ضد آفتاب‌ها با برچسب ضد آب تولید می‌شوند؛ اما به ضد آب بودن ترکیبات آن‌ها خیلی اعتماد نکنید.

ضد آفتاب کودک چیست؟

فرمولاسیون ضد آفتاب کودکان با ضد آفتاب بزرگسالان متفاوت است. در تولید ضد آفتاب کودک مواد شیمیایی محرک پوستی نظیر اکسی بنزن حذف شده و تمام فیلترهای مراقبتی UVA و UVB جایگزین می‌شوند. برای استفاده ساده‌تر انواع ضد آفتاب کودک در مدل‌های اسپری، لوسیون و در برخی مواقع بالم تولید می‌شوند

ضد آفتاب کودک از چه سنی مصرف شود؟

دیدگاه‌های متعددی در این زمینه وجود دارد. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از سوی نیویورک تایمز ضد آفتاب کودک استاندارد را می‌توانید از شش ماهگی روی پوست کودک تست و در صورتی که آلرژی زا نباشد برای همیشه استفاده کنید.

سخن آخر

پوست لطیف کودکان همچون بزرگسالان در برابر اشعه‌های مضر خورشید آسیب‌پذیر است. بنابراین می‌توانید از شش ماهگی از انواع ضد آفتاب کودک با SPF مناسب برای پوست صورت و بدن کودک استفاده کنید.

ضد آفتاب کودکان علاوه بر ترکیبات حفاظتی حاوی عصاره‌های گیاهی جهت التیام سریع و مرطوب کردن پوست هستند. در خرید ضد آفتاب به فیلترهای حفاظتی UVA و UVB محصول دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر