امروز28 فروردین 1403

9 مارک از بهترین کرم ضد لک برای پوست حساس

بهترین-کرم-ضد-لک
4/5 - (6 امتیاز)

کرم ضد لک خوب چی بخرم؟

لک‌های صورت مشکلی کاملا رایج هستند و تقریبا همه ما آن را تجربه کرده‌ایم. برخی از مردم برای درمان لک‌های پوستی به درمان‌های خانگی رو می‌آورند برخی هم به سراغ محصولات متنوع بازار می‌روند. در سال‌های اخیر محصولات زیادی برای مقابله با لک‌های پوستی تولید شده است؛ از کرم‌های ضد لک و روشن‌کننده گرفته تا سرم‌های درمانی. به همین دلیل ما در این مقاله به معرفی بهترین کرم ضد لک خارجی می‌پردازیم تا شما را با یکی از انواع این محصولات آشنا کنیم.

البته استفاده از محصولات ضد لک بدون دانستن علت آن می‌تواند بیهوده باشد. لک‌های پوستی علل مختلفی دارند. آن‌ها می‌توانند به علت افزایش تولید ملانین، آسیب‌های پوستی، آکنه یا التهاب به‌وجود بیایند. بنابراین بهتر است ابتدا علت به‌وجود آمدن لک‌ها را بدانیم، سپس اقدام به خرید محصولات ضد لک کنیم. در ادامه مقاله به‌نظر با ما همراه باشید تا شما را با علل ایجاد شدن لک‌های پوستی آشنا کرده و شما را در خرید کرم ضد لک راهنمایی کنیم.

هایپر پیگمنتیشن یا لک های پوستی چیست؟

پیش از معرفی بهترین کرم ضد لک خارجی، اجازه دهید شما را با لک‌های پوستی و علل به‌وجود آمدن آن‌ها بیشتر آشنا کنیم. لک‌های پوستی به علت افزایش تولید ملانین در پوست به‌وجود می‌آیند. ملانین رنگدانه‌ای است که به پوست رنگ می‌دهد. به همین دلیل افزایش تولید این ماده موجب می‌شود یک یا چند نقطه از دیگر نقاط پوست تیره‌تر به‌نظر برسند.

این اتفاق معمولا زمانی رخ می‌دهد که پوست شما در معرض اشعه‌های مضر خورشید قرار بگیرد. لک‌های پوستی می‌توانند مربوط به افزایش سن و سال، ملاسما یا التهاب به‌وجود بیایند. مهم نیست چه نوع پوستی دارید؛ لک‌های پوستی می‌توانند برای هر فرد با هر نوع پوست اتفاق بیفتند.

یکی از انواع لک‌های پوستی لکه‌های ناشی از نور آفتاب است. این لکه‌ها زمانی به‌وجود می‌آیند که پوست در معرض نور خورشید و اشعه‌های مضر آن قرار گیرد. انواع دیگر لک‌های پوستی می‌توانند ناشی از آسیب یا التهابات پوستی باشند؛ برای مثال ممکن است در اثر بریدگی، سوختگی، آکنه و لوپوس به‌وجود بیایند. همچنین ممکن است در هر جایی از بدن باشند. افزایش رنگدانه در قسمت‌هایی از بدن طبیعی و بی‌خطر است اما گاهی اوقات می‌تواند نشان‌دهنده‌ شرایط پزشکی مهمی باشد.

چگونه باید لکه های پوستی را درمان کرد؟

همانطور که اشاره کردیم هایپرپیگمنتیشن بی‌خطر است اما بسیاری از مردم پوستی صاف و بدون لک می‌خواهند. به همین دلیل است که روش‌ها و محصولات زیادی برای مقابله با لکه‌های پوستی به‌وجود آمده است. اگر می‌خواهید از به‌وجود آمدن لک‌های پوستی جلوگیری کنید، هرگز جای جوش و زخم را نکنید.

همچنین باید از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. اگر هم قرار است در معرض نور آفتاب باشید بهتر است از ضد آفتاب دارای SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. به این ترتیب می‌تواند تا حدی پوست خود را از لک‌های پوستی و تیره شدن حفظ کنید.

درمان لک‌های پوستی از روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. حتما می‌پرسید برای لک صورت چه کرمی خوبه؟ کرم‌های موضعی یکی از این روش‌ها هستند. این کرم‌ها حاوی موادی هستند که پوست را روشن می‌کنند. آزلائیک اسید، کورتیکواستروئید، هیدروکینون، کوژیک اسید، ویتامین C و رتینوئیدها از جمله این مواد هستند.

روش‌های زیبایی یکی دیگر از روش‌های درمانی لک‌های پوستی هستند. این فرایندها پوست را روشن کرده و لک‌های پوستی را برطرف می‌کنند. لیزرتراپی، نور پالسی شدید، ماسک‌های شیمیایی و میکرودرم ابریژن از جمله این روش ها هستند. افرادی که برای درمان لک‌های پوستی به سراغ این روش‌ها می‌روند باید پیش از انجام آن‌ها با متخصص پوست مشورت کنند تا آن‌ها را از عوارض احتمالی آگاه سازد.

برخی از مردم هم برای درمان لک‌های پوستی روش های خانگی و سنتی را امتحان می‌کنند. البته موثر بودن این روش‌ها از نظر علمی تایید نشده است. هر فردی که می‌خواهد یک روش جدید برای درمان لک‌های پوستی را امتحان کند باید ابتدا آن را روی قسمت کوچکی از پوست به‌کار ببرد. به این ترتیب در صورت ایجاد حساسیت مشکل بزرگی برایتان به‌وجود نخواهد آمد. برخی از این درمان‌های طبیعی و خانگی عبارتند از: آلوئه‌ورا، گیاه شیرین‌بیان و چای سبز.

انواع لک های پوستی و علائم آن ها

اولین دسته از لک‌های پوستی لک‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید هستند. این لکه‌ها به رنگ قهوه‌ای، مشکی یا برنزه هستند. آن‌ها می‌توانند روی صورت، دست یا هر قسمت دیگری از بدن که در معرض نور خورشید است به‌وجود بیایند. این لکه‌ها بیشتر در بزرگسالان و افرادی که مدت زیادی در معرض نور آفتاب بوده‌اند دیده می‌شوند.

دسته دیگر ملاسما یا لکه‌های ناشی از بارداری هستند. این لکه‌ها به‌صورت دسته‌های بزرگ‌تری از لکه‌های تیره‌تر هستند. آن‌ها اغلب روی پیشانی، صورت و شکم به‌وجود می‌آیند. زنان باردار یا افرادی که قرص‌های ضد بارداری مصرف می‌کنند و افرادی که پوست تیره‌تری دارند بیشتر مستعد ملاسما هستند.

دسته بعدی لک‌های ناشی از التهاب نام دارند. این لک‌ها پس از شرایط التهابی پوست مانند آکنه یا اگزما به‌وجود می‌آیند. آن‌ها معمولا روی صورت یا گردن دیده می‌شوند. افرادی که سابقه آسیب‌های پوستی یا التهاب دارند بیشتر مستعد این نوع لک پوستی هستند.

برخی از لک‌های پوستی در اثر واکنش به داروها ایجاد می‌شوند. داروهای ضد مالاریا یا داروهای ضد افسردگی می‌توانند باعث به‌وجود آمدن لک‌های پوستی شوند. مواد شیمیایی موجود در کرم‌ها یا پمادهای موضعی هم می‌تواند در به‌وجود آمدن لک‌های پوستی موثر باشد.

عدم استفاده از ضد آفتاب

از جمله عادات اشتباه دیگری که خیلی باعث ایجاد لک می‌شود استفاده نکردن و یا کم استفاده کردن از کرم‌های ضد آفتاب است.

چند بار در طول روز از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنید؟

فکر می‌کنید در چه شرایطی باید ضد آفتاب بزنید؟ آیا در طول روز ضد آفتاب خود را ترمیم می‌کنید؟ آیا می‌دانستید که آفتاب یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد لک بر روی صورت و یا حتی بدن است؟

اصلا مهم نیست که در یک محیط سربسته هستید یا در معرض تابش مستقیم آفتاب. شما باید به محض خروج از خانه از ضد آفتاب استفاده کنید. حتی برخی از پزشکان بر این باورند که در روزهای تابستانی که تابش نور خورشید قوی‌تر است، باید در منزل نیز ضد آفتاب بزنید.

پس حالا می‌دانید استفاده از ضد آفتاب چه قدر در عدم ایجاد لک موثر است. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که علاوه‌بر استفاده از کرم‌های ضد لک از ضد آفتاب مناسب پوست خود نیز استفاده کنید تا اثر بخشی کرم ضد لک خود را نیز بالا ببرید.

بهترین کرم ضد لک بازار را بخرید

چقدر برای یک ناهار یا غذای عالی هزینه می‌کنید؟ چقدر برای تغذیه و سلامت پوست خود حاضرید چقدر هزینه کنید؟ آیا قبول دارید با هزینه یک یا دو بار کافه رفتن می‌شود یک کرم ضد لک موثر و باکیفیت از مارک معتبر خریداری کرد؟ اگر موافق هستید پس چند مرحله غول لیزر لک صورت و میکرونیدلنیگ با هزینه گزاف را حذف کرده‌اید. شاید یک کرم مراقبت از پوست بسیار به صرفه‌تر باشد و شما را از روش‌های دردآور و گران عمل خلاص کند.

پرفروش ترین کرم های ضد لک خارجی

پیشنهاد ویژه

کرم ضد لک و روشن‌کننده فیس دوکس حاوی ویتامین‌های E، B5 و C بوده که هر کدام از آن‌ها به تنهایی تاثیرات بسیار مثبتی بر روی پوست شما می‌گذارند. این کرم می‌تواند به‌راحتی لک‌های ناشی از بارداری، نور آفتاب و یا لک‌های به وجود آمده بر اثر افزایش سن را از بین ببرد.

علاوه بر این کرم فیس دوکس می‌تواند جای جوش و یا زخم‌های پوستی شما را بعد از یک دوره استفاده به کلی محو کند. تنها کافیست کرم ضد لک فیس دوکس را روزی دو مرتبه صبح و عصر بر روی لک‌های صورت، پوست و گردنتان زده تا پوستی روشن، صاف و بدون منافذ باز داشته باشید.

کرم ضد لک آیسیس مناسب افرادی است که پوستی حساس دارند و به‌سرعت به استفاده از کرم‌های نامناسب واکنش نشان داده و تحریک می‌شوند. این کرم خاصیت ضد لک بسیار قوی دارد و در عین حال کاملا با پوست‌های حساس سازگار است. آیسیس به دلیل داشتن Ascorbic Acid از التهاب پوست جلوگیری کرده و باعث صافی و یکدست شدن پوست می‌شود.

تنها کافیست روزی یک الی دو بار این کرم را به صورت دورانی بر روی پوست خود ماساژ دهید. پس از گذشت دو دقیقه آن را با آب ولرم بشویید تا شاهد تاثیرات بسیار خوب آن بر روی صورتتان باشید.

ضد لک و روشن‌کننده تینولا با منشاء گیاهی یکی از بهترین و موثرترین محصولات برای از بین بردن لک‌های صورت است. این کرم هر نوع لکی را از روی پوست شما به سادگی پاک خواهد کرد. شروع تغییرات این محصول را می‌توانید بعد از دو ماه به راحتی مشاهده کنید و پس از شش ماه نیز دوره‌ی درمان شما تکمیل خواهد شد.

شاید شما هم درگیر لک‌های پوستی هستید که به درمان مقاومت نشان داده‌اند و به سختی حتی کم رنگ می‌شوند؛ این کرم با فرمولاسیون قوی خود همان چیزی است که می‌تواند به کمک شما بیاید. در طول دوره‌ی درمان روزی یک مرتبه کرم را بر روی پوست تمیز خود به آرامی ماساژ داده و از ضد آفتاب نیز استفاده کنید.

کرم ضد لک و روشن کننده ژاک آندرل پاریس مدل WHITE ACTIVE

یکی از محصولاتی که می‌توانید برای از بین بردن لک‌های صورت استفاده کنید کرم ضد لک و روشن کننده ژاک آندرل پاریس مدل White Active  است. این محصول را می‌توانید در حجم ۳۰ میلی‌لیتر خریداری کنید.  ترکیبات این کرم دارای منشا کاملا طبیعی هستند که احتمال ایجاد آلرژی را به حداقل می‌رساند.

در ترکیبات این محصول مواد روشن‌کننده ای از قبیل آربوتین و ویتامین C به‌کار رفته است. این کرم همچنین دارای ترکیبات مرطوب‌کننده‌ای از جمله شی باتر و ویتامین E است. آلفا آربوتین موجود در این کرم با مهار تولید ملانین موجب رفع لکه‌های پوستی و روشن‌تر شدن پوست می‌شود.

ویتامین C موجود در این محصول خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و موجب کاهش تشکیل ملانین و در نتیجه جلوگیری از تیرگی پوست می‌شود. ویتامین E  و شی باتری که در ترکیبات این کرم به‌کار رفته‌اند باعث رطوبت‌رسانی به پوست می‌شوند. همچنین جلوی از دست رفتن رطوبت را می‌گیرند. این ویژگی باعث انعطاف‌پذیری پوست هم می‌شود.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این کرم فاقد هیدروکینون است و خانم‌های باردار می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. همچنین از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

معایب محصولی که خریداری می کنید

قیمت این کرم نسبتا بالا و حجم آن کم است.

کرم ضد لک ام کیو مدل IW محصولی ساخته شده از مواد با کیفیت است. این کرم را می‌توانید در حجم ۳۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. این محصول حاوی ترکیبات موثر هیدروکینون است. این ترکیبات درمان قوی و موثری بری انواع لک‌های پوستی به‌شمار می‌روند. پس از دو هفته استفاده صحیح از این کرم می‌توانید شاهد اثرگذاری آن باشید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این کرم دارای فیلتر ضد آفتاب است و از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. همچنین دارای اثرگذاری و کیفیت خوبی است.

معایب محصولی که خریداری می کنید

این کرم دارای حجم کم و قیمت نسبتا بالایی است.

کرم ضد لک الکسیس مدل ویتامین سی

در این قسمت کرم ضد لک الکسیس مدل ویتامین C را به شما معرفی می‌کنیم. این کرم در حجم ۳۰ میلی‌لیتر به‌فروش می‌رسد. در ترکیبات این کرم از ویتامین C استفاده شده است که دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است و از تولید ملانین جلوگیری می‌کند. برای استفاده از این کرم هر شب مقداری از آن را روی پوست صورت و گردن ماساژ دهید تا به‌خوبی جذب پوست شود. حتما این کرم را هنگام شب استفاده کنید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این کرم دارای کیفیت بسیار خوبی است و اثربخشی بالایی دارد.

معایب محصولی که خریداری می کنید

حجم این کرم نسبتا کم و قیمت آن بالا است.

کرم ضد لک و روشن کننده شب فیداوت مدل WHITENING

کرم ضد لک و روشن‌کننده شب فیداوت مدل Whitening یکی از محصولات خوب و با کیفیت این برند انگلیسی است. این محصول حاوی ویتامین A و امگا ۳ است و پوست را تسکین بخشیده و ترمیم می‌کند. همچنین قادر است وظیفه آبرسانی پوست در طول شب را هم به‌عهده بگیرد.

یکی از ترکیبات موثری که می‌توان در این کرم مشاهده کرد نیاسینامید یا ویتامین B3 است. این ماده قادر است ملانین را مهار کرده و از نفوذ آن به لایه‌های بالایی پوست جلوگیری کند. اسید لاکتیک موجود در این کرم سلول‌های مرده را حذف می‌کند و روند کلاژن‌سازی را تسریع می‌کند.

از دیگر مواد موجود در این محصول می‌توان به ویتامین C و E اشاره کرد. این ویتامین‌ها باعث شادابی پوست می‌شوند و با رادیکال‌های آزاد موجود در هوا مبارزه می‌کنند. ویتامین A، ویتامین B5 و روغن امگا ۳ از دیگر ترکیبات این محصول هستند.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این کرم از کیفیت و اثربخشی خوبی برخوردار است. همچنین حجم قابل قبولی دارد.

معایب محصولی که خریداری می کنید

قیمت این محصول نسبتا بالا است.

کرم ضد لک آیسیس فارما مدل Unitone 4 White

کرم ضد لک آیسیس فارما مدل Unitone 4 White هم به دلیل ترکیبات ضد لک قوی در فهرست بهترین کرم ضد لک خارجی قرار می‌گیرد. این کرم قادر است انواع لک‌های پوستی از قبیل لک‌های افزایش سن، لک‌های ناشی از آفتاب یا حتی داروها را از بین ببرد.

اگر پوست حساسی دارید، این کرم برای شما کاملا مناسب است. این محصول به دلیل داشتن آسکوربیک اسید ۲درصد از التهاب پوست و تحریک شدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین قادر است ترشح آنزیم تیروزیناز را در پوست مهار کند. برای استفاده از این کرم روزی یک الی دو بار آن را روی پوست مرطوب به‌صورت دورانی ماساژ دهید. پس از یک الی دو دقیقه آن را با آب ولرم شست‌وشو دهید. به خاطر داشته باشید که نباید کرم را در نواحی چشم استفاده کنید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این محصول دارای اثربخشی بالایی است و برای پوست‌های حساس مناسب است.

معایب محصولی که خریداری می کنید

حجم این محصول کم و قیمت آن بالا بوده و از ارزش خرید کمی برخوردار است.

کرم ضد لک گینو مدل night cream newhite

در این بخش به معرفی کرم ضد لک گینو مدل Night Cream Newhite می‌پردازیم. این کرم در حجم ۵۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود. در ترکیبات این محصول از ویتامین C که دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است استفاده شده است.

ویتامین C همچنین قادر است تولید آنزیم تیروزیناز را کاهش داده و رشد سلول‌های جدید را تقویت می‌کند. این محصول همچنین باعث یکنواخت شدن پوست می‌شود و برای انواع پوست مناسب است. برای استفاده از این کرم هرشب مقداری از آن را روی پوست صورت گردن قرار داده و به‌صورت دورانی ماساژ دهید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این کرم از کیفیت و اثربخشی خوبی برخوردار است و حجم نسبتا مطلوبی دارد.

معایب محصولی که خریداری می کنید

این کرم با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسد.

شما چه فکر می کنید؟

لک‌های پوستی که با نام هایپرپیگمنتیشن هم شناخته می‌شوند نوعی عارضه پوستی کاملا رایج هستند. این لک‌ها ممکن است در طول زندگی هر فرد به دلایل مختلفی به‌وجود بیایند. این عارضه پوستی اصلا خطرناک نیست و روش‌های مختلفی برای کاهش یا از بین رفتن آن‌ها وجود دارد؛ از درمان‌های خانگی گرفته تا روش‌های زیبایی و انواع کرم‌ها و سرم‌ها. ما در این مقاله سعی کردیم به معرفی بهترین کرم ضد لک خارجی بپردازیم و شما را با برترین محصولات بازار آشنا کنیم. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید حتما با ما به اشتراک بگذارید.

8 نظر

  1. ناشناس پاسخ

    سلام من پوستی گندمی و ترکیبی از چرب و خشک دارم و هنبن طور لک ک نیخوام از بین برن لطفا ی کرم خیلی خوب معرفی کنید ممنون

  2. ناشناس پاسخ

    سلام علیکم جلد من حساس وخشک است در مقابل بشتر مواد خارش وسوزش می‌کند ولکه هم دارد لطف نمایید معصولات برایم بگوید تشکر

  3. ناشناس پاسخ

    سلام من رو دستم ی سوختگی قدیمیه میخام اثرش برع چح کرمی بزنم؟؟

  4. اژدری پاسخ

    سلام من پوست صورتم قبلا صاف بود و رنگم سبزه بود با تبلیغ کرم های پاکستانی که پوستو سفید میکنن منم دیوانه شدم خیلی وقته ازشون استفاده میکنم تمام صورتم لک زده اگه دوروز استفاده نکنم صورتم خیلی سیاه زشت میشه وجوش سرمایه میزنه شمارا خدا راهنماییم کنی تا پوست صورتم مثل قبل باشه

  5. Shirkadeh پاسخ

    سلام صورتم قبلاخیلی جوش میزد و من همش میکندم
    حالا خیلی جاش مونده
    لطفا راهنمایی کنید از چه کرمی استفاده کنم ممنون میشم
    با تشکر

    1. سمیه پاسخ

      به نظر من اصلا سراغ کرم و این چیزا نرین سوریتون آب سیب زمینی و ماست البته جداگانه بزنیم عالیه

    2. سمیه پاسخ

      به نظر من اصلا سراغ کرم و این چیزا نرین سوریتون آب سیب زمینی و ماست البته جداگانه بزنیم عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
8 نظر