امروز06 اردیبهشت 1403

7 مارک محبوب و معتبر برای خرید کفش رانینگ اصل

کفش رانینگ
4/5 - (2 امتیاز)

پیاده روی، دویدن و ورزش رمز سلامتی است؛ اما از همان ابتدا که برای خرید تجهیزات ورزشی دست به کار می‌شویم همه چیز ناامید کننده و کمی سردرگم کننده به نظر می‌رسد. مثلا بازار کفش رانینگ که با عناوین دیگری مثل کفش پیاده روی هم ممکن است آن را بشناسیم  انبوهی از اجناس مختلف تقلبی و بی کیفیت است. کدام یک از این کفش‌ها ارزش خرید واقعی دارند؟

کفش رانینگ از هر نظر با کفش‌هایی که ممکن است به صورت روزمره بپوشید فرق دارد. یک کتانی یا کفش اسپرت قطعات کفش رانینگ خوبی نیست و لزوما راحتی و طراحی مناسبی برای دویدن ندارد؛ اما با کفش مخصوص دویدن احتمالا می‌توانید تمام کارهای روزمره خود را با احساس راحتی بیش‌تر انجام دهید.

انتخاب کفشی که برای پیاده روی سریع، دویدن و ورزش‌های هوازی و بی هوازی مناسب باشد شامل چند مرحله است. همراه راهنمای خرید امروز به‌نظر باشید تا تمام این مراحل را برای خرید بهترین کفش رانینگ از مارک اصل و اورجینال گام به گام بررسی کنیم.

معرفی و بررسی بهترین کفش‌های رانینگ زنانه

پیشنهاد به نظر

کفش مخصوص پیاده روی زنانه ریباک مدل EH2705

کفش مخصوص پیاده روی زنانه ریباک با کفی طبی تولید شده و علاوه بر موارد ورزشی برای پیاده روی‌های روزمره نیز مناسب است. رویه این کفش پارچه مش و کفی آن لاستیکی و نرم است. این کفش با استفاده از بند بسته می‌شود.

کفش پیاده روی زنانه نایکی مدل Zoom KD12 EP کد E980120

جنس کفش پیاده روی زنانه نایکی مدل Zoom KD12 EP از مواد مصنوعی و میکرو پلی اورتان است. این محصول با زیره ترمو پلاستیک تولید شده که به کاهش فشارهای وارده و سایش کف کفش کمک می‌کند.

کفش مخصوص پیاده روی زنانه ریباک مدل EH2492

کفش پیاده روی ریباک با کفی قابل تعویض مصنوعی تولید شده که در طول دویدن به ارتجاع پاها کمک می‌کند.. این کفی علاوه بر این که منعطف است در برابر سایش مقاومت بالایی دارد. رویه این محصول از جنس پارچه مش تولید شده و با بند بسته می‌شود.

کفش پیاده روی زنانه نایکی مدل Zoom Terra Kiger 5 کد CD8179-001

کفی کفش زنانه نایکی از جنس پلی اورتان یکسره و رویه آن از پارچه مش است. طراحی خاص این کفش به کاهش فشار وارد بر پا حین پیاده روی کمک می‌کند. زیره این کفش دارای آج‌های متعدد است که در ارتجاع بهتر کفش، قدم برداشتن آسان‌تر و کاهش فشار به پاشنه موثر است.

کفش مخصوص دویدن زنانه آدیداس سری Stella McCartney مدل S80829

قابلیت گردش هوا، کاهش فشار ورودی بر پاها حین ورزشی و کفی ارتجاعی از ویژگی‌های یک کفش ورزشی مطمئن است. کفش مخصوص دویدن زنانه آدیداس سری Stella McCartney با لایه میانی مجهز به EVA و TPU یکی از حرفه‌ای‌ترین کفش‌های رانینگ برای فعالیت مداوم و پیاده روی است.

کفی این کفش در برابر سایش مقاوم بوده و به گردش بهتر هوا کمک می‌کند.

کفش پیاده روی زنانه مدل ru611

زیره کفش پیاده روی زنانه مدل ru611 با تمام ویژگی‌های تخصصی یک کفش پیاده روی ایده آل تولید شده است. کفی یکسره این محصول از جنس پلی اورتان تولید شده که بسیار نرم و منعطف است. رویه این کفش از پارچه مش تولید شده و با بند بسته می‌شود.

کفش مخصوص دویدن زنانه ریباک مدل DV9370

یکی از نقاط مثبت در طراحی کفش مخصوص دویدن زنانه ریباک مدل DV9370 تخلخل موجود در رویه پارچه‌ای و پدهای محافظتی پا است. این فضاهای کوچک به تبادل موثر هوا با پا حین پیاده روی کمک می‌کنند. کفی این کفش منعطف بوده و در برابر سایش مقاوم است.

کفش مخصوص پیاده روی زنانه ریباک مدل DV5820

کفش مخصوص پیاده روی زنانه ریباک مدل DV5820 محصول اصل این کمپانی بوده که با زیره ترمو پلاستیک تولید شده است. این زیره علاوه بر نرمی، سبکی و مقاومت بالا بیش‌ترین حالت ارتجاعی را برای دویدن دارد. بافت سبک این کفش باعث می‌شود تا هنگام دویدن کم‌ترین فشار و خستگی را روی پاها احساس کنید.

معرفی و بررسی بهترین کفش‌های رانینگ مردانه

کفش مخصوص پیاده روی مردانه ریباک مدل DV4203

کفش مخصوص پیاده روی مردانه ریباک مدل DV4203 به صورت بندی و با زیره پلاستیکی سبک تولید شده است. جنس کل این کفش پارچه‌ای است و همین موضوع کمک می‌کند تا در فصول تابستان علاوه بر وزن کم‌تر، از تبادل بهتر هوا روی کفش لذت ببرید.

نحوه بسته شدن این کفش به صورت کشی بوده و طراحی آن یکسره است.

کفش مخصوص پیاده روی نایکی مدل AIR MAX 270 - 7563

زیره و رویه کفش مخصوص پیاده روی مردانه نایکی ترکیبی از پارچه و مواد صناعی پلی اورتان فوق سبک است. این مدل به صورت ساق دار طراحی شده و با بند باز و بسته می‌شود. با استفاده مداوم از این کفش هنگام پیاده روی از بخش اعظمی از خستگی و فشارهای روزمره کاسته می‌شود.

کفش مخصوص دویدن مردانه نایکی مدل PEGASUS

کفش مخصوص دويدن مردانه نايکي مدل PEGASUS با زیره آج دار سبک طراحی شده و ظاهر شیک و اسپرتی دارد. این کفش پارچه‌ای است و وزن سبک‌تری نسبت به محصولاتی که از چرم یا پلی اورتان تولید می‌شوند دارد.

کفش مخصوص پیاده روی اسیکس مدل kayano 25 - 1012A036

طراحی این محصول ترکیبی از پارچه مش و چرم مصنوعی است. کفی این کفش یکسره بوده و قابلیت تعویض دارد. ضمن این که زیر کفی و داخل کفش از پد محافظ پا استفاده شده تا فشار وارده بر پاها به حداقل برسد.

کفش پیاده روی دیادورا مدل 6177

کفش مخصوص پیاده روی مردانه دیادورا محصول اصل ایتالیا با رویه و زیره چرمی است. کفی این کفش به خوبی همگام با قوس پا خم می‌شود و به این شکل فشار وارده بر پا را کاهش می‌دهد. این کفش به صورت بندی طراحی شده است.

کفش مخصوص پیاده روی مردانه سالومون مدل 393322 MIRACLE

کفش مخصوص پیاده روی مردانه سالومون یکی از تخصصی‌ترین محصولاتی است که برای رانینگ و دویدن طراحی شده است. رویه پارچه‌ای این کفش با بند و سگک طراحی شده و ضد آب است. کفی نیز علاوه بر این که به پدهای محافظ پا مجهز شده به کاهش فشار وارده بر پا کمک می‌کند.

کفش مخصوص دویدن مردانه سالومون مدل X-Scream 3D کد 371284

کفش مخصوص دویدن مردانه سالومون مدل X-Scream 3D با جدیدترین فناوری‌های این کمپانی خوشنام طراحی شده است. فناوری Contagrip به کار برده شده در این کفش باعث می‌شود تا لایه بیرونی کفی در هر شرایطی بیش‌ترین انعطاف را داشته باشد؛ اما مقاومت بالای خود را در برابر کشش و ضربه حفظ کند. رویه این کفش ترکیبی از الیاف نخ و چرم مصنوعی است و به کارگیری سیستم Sensifit احساس راحتی بیش‌تری در قسمت لایه داخلی به ارمغان می‌آورد.

درک پرونیشن پا و اهمیت آن در انتخاب کفش رانینگ

در علم ورزشی و بیومکانیک تمام حرکات بدن از جمله در طول دویدن بررسی می‌شود و تولید کفش‌های رانینگ هم با بررسی همین علوم صورت می‌گیرد.

طبق علم بیومکانیک هنگام دویدن قوس طولی داخلی پا باید کاهش پیدا کند و برآمده شود تا بدن تمام حرکات را اجرا کند و همزمان تعادل خود را حفظ کرده باشد. این روند کاملا ذاتی و متناسب با طراحی استخوان پا صورت می‌گیرد و راهی است که پاها برای کاهش استرس و فشار به کار می‌گیرند.

تمام حرکات پاها و پرونیشن آن هنگام حرکات ورزشی به قوس پا مربوط می‌شود. در صورتی که قوس پا از حد معمول کم‌تر باشد پا بیش‌تر به داخل جمع می‌شود و اگر قوس پا از حد معمول بیش‌تر باشد پاها هنگام حرکت به سمت بیرون متمایل می‌شوند.

بر همین اساس و شکل قوس پا است که خرید و انتخاب کفش مناسب رانینگ صورت می‌گیرد. از آن جایی که به سبب ناهنجاری قوس پا ممکن است پاها بیش از حد معمول به داخل یا خارج جمع شوند، لزوم انتخاب هوشمندانه و دقیق کفش رانینگ مناسب بیش از پیش مطرح می‌شود.

انواع کفش رانینگ بر اساس مدت زمان پیاده روی

کفش‌هایی که در بازار می‌بینید اگر اصل باشند نوع مشخصی مثل کفش پیاده روی روزانه یا کفش سبک ورزشی دارند. کفش‌هایی که برای پیاده روی روزانه تولید می‌شوند همه کاره هستند و در صورتی که محصول اصلی خریداری کنید بیش‌ترین ماندگاری را بین سایر کفش‌ها دارند.

در مقابل کفش‌های مخصوص پیاده روی کفش‌های سبک مناسب دویدن قرار می‌گیرند که خاص تورنمنت‌ها و مسابقات تولید می‌شوند. ظاهر این کفش‌ها کاملا اسپرت است و برای موقعیت‌های ورزشی تولید می‌شوند.

بخش‌هایی که در خرید کفش رانینگ باید بررسی کنید

هر کفش مجموعه‌ای از کفی، ناحیه طوق مانند، رویه انگشتان و بالشتک‌هایی است که از ورود ضربه جلوگیری می‌کنند. تمام این ساختارها به کاهش فشار ورودی بر پا هنگام دویدن کمک می‌کنند و باعث می‌شوند احساس راحتی بیش‌تری داشته باشید.

راهنمای انتخاب کفی مناسب کفش

کفی به صورت مستقیم با پا و از بیرون با زمین مرتبط است. یک کفی مناسب باید آنقدر انعطاف پذیر باشد که برای تحرک و فعالیت‌های ورزشی مختلف به نرمی تا شود و آسیب نبیند. بعد از کفی خارجی بخش حجیم داخلی قرار می‌گیرد که حد فاصل پاها و زمین است. هر چقدر که این بخش نرم‌تر و سبک‌تر باشد در طول پیاده روی احساس راحتی بیش‌تری خواهید داشت.

کفی کفش‌های ورزشی ترکیبی از پلاستیک، فوم و سایر مواد صناعی است. اگر احساس می‌کنید با یک کفش بهتر می‌توانید راه بروید و دویدن با آن کم‌تر شما را خسته می‌کند تا حد زیادی به جنس و حالت کفی بستگی دارد.

طوق یا قالب بیرونی کفش ورزشی

طول یا قالب همان لبه‌های بیرونی یک کفش ورزشی هستند که به حفظ ظاهر آن کمک می‌کنند. طوق جنس مشابه با بدنه دارد. مثلا اگر بدنه کفش ورزشی از جیر و چرم مصنوعی تولید شده طوق هم با همین ماده و در ضخامت بیش‌تر تولید می‌شود.

برخی از کفش‌های ورزشی طوق تنگ‌تری دارند. تنگی طوق باعث می‌شود تا هنگام دویدن پشت پا به لبه‌ها برخورد کند و بعد از مدتی ملتهب شود. ابعاد طوق ربطی به سایز کفش ندارد و ممکن است با این که سایز مناسبی انتخاب کنید با این مشکل مواجه شوید. معمولا از تولید انواع کفش کوهنوردی مردانه و کفش کوهنوردی زنانه حرفه‌ای طوق کمی تنگ‌تر طراحی می‌شود تا کفش‌ها کاملا به پا بچسبند.

ناحیه جلوی انگشتان کفش ورزشی

در کفش ورزشی انگشت‌ها باید کمی آزاد باشند و جلوی کفش از این ناحیه فاصله داشته باشد. به همین دلیل در انتخاب سایز کفش ورزشی توصیه می‌شود به گشاد بودن کفش دقت و حتی یک سایز بزرگ‌تر را به خصوص برای فعالیت‌هایی مثل کوهنوردی انتخاب کنید.

سخن آخر

دویدن مادر تمام ورزش‌های دنیا است؛ اما با هر کفشی نمی‌توانید بیش‌ترین بازدهی را از دو  و پیاده روی داشته باشید. انواع کفش رانینگ با زیره و کفی حرفه‌ای، پدهای محافظت از پا و بدنه مستحکم به کاهش فشار وارده بر پا کمک می‌کنند. انتخاب شما برای پیاده روی کدام یک از محصولات معرفی شده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر