امروز09 فروردین 1403

بهترین اسکراب بدن برای لایه برداری و روشن کننده

بهترین اسکراب بدن
5/5 - (1 امتیاز)

روتین پوستی انواع پوست‌های چرب، خشک یا معمولی مشخص است. یک پاک کننده ملایم، نرم کننده و آبرسان و سپس انواع سرم و کرم دور چشم که برنامه مراقبتی پوست با وجود آن‌ها تکمیل می‌شود. اما در این بین چیزی که اکثر ما از آن غافل هستیم لایه برداری پوست است که با وجود انواع بهترین اسکراب بدن به سادگی امکان پذیر خواهد بود.

پوست ما به صورت دوره‌ای و منظم بازسازی می‌شود و برای جایگزینی لایه‌های جدید، بخشی از پوست قدیمی توسط سیستم دفاعی حذف می‌شود. این لایه مرده در سطحی‌ترین بخش پوست قرار می‌گیرد و اگر لایه برداری و اسکراب به درستی صورت نگیرد زمینه ایجاد جوش، کومدون و خشکی پوست به واسطه تجمع سلول‌های مرده فراهم می‌شود.

روش‌های مختلفی برای لایه برداری پوست وجود دارد. انواع اسکراب بدن با جداسازی سلول‌های مرده به تسکین پوست، حذف جوش و تنفس بهتر لایه‌های خارجی کمک می‌کنند. اگر برای اولین بار قصد خرید اسکراب بدن را دارید بی‌گدار به آب نزنید. در راهنمای امروز به‌نظر تمام فاکتورهای ضروری برای انتخاب محصول مناسب پوستتان را بررسی می‌کنیم.

معرفی و بررسی انواع بهترین اسکراب بدن

پیشنهاد خریداران

اسکراب لایه بردار شون با عصاره گردو

مشخصات محصول

  • مناسب برای: انواع پوست
  • نوع عصاره/ ویتامین: ویتامین E و گردو

اسکراب لایه بردار شون به تنظیم چربی، کنترل آکنه و برطرف کردن چین و چروک پوست کمک می‌کند. اسکراب باید به صورت دوره‌ای روی پوست انجام شود و حتما بعد از هر بار استفاده موضع به خوبی شستشو داده شود.

اسکراب شون با عصاره گردو و ویتامین E غنی شده و بعد از هر بار استفاده پوست را نرم و لطیف می‌کند.

کرم لایه بردار سینره ده درصد AHA

مشخصات محصول

  • مناسب برای: انواع پوست، پوست چرب
  • نوع عصاره/ ویتامین: اسید میوه‌های لیمو، آناناس، انگور و گل ساعتی

برای لایه برداری ملایم و کمک به رفع جوش و جای چین و چروک، استفاده دوره‌ای از اسکراب بدن توصیه شده است. کرم لایه بردار سینره دارای فرمولاسیون سازگار با پوست حساس، بدون رنگ و بو بوده و فاقد آلفا هیدروکسی اسید است.

ترکیبات منحصر به فرد این محصول علاوه بر لایه برداری به نرم شدن پوست کمک می‌کنند.

کرم لایه بردار نئودرم مدل Renewal AHA 13%

مشخصات محصول

  • مناسب برای: انواع پوست
  • نوع عصاره/ ویتامین: ویتامین E , ویتامین A

کرم لایه بردار نئودرم با لایه برداری طبیعی، پوست را از لایه‌های مرده عاری و به جلوگیری از ایجاد جوش و تجمع چربی کمک می‌کند. ویتامین‌های A و E و آلفابیزابولول سه ترکیب اصلی این محصول هستند که توام با لایه برداری ملایم به نرمی و لطافت پوست بدن کمک می‌کنند.

اگر پوستی چرب، دارای جوش و جای آکنه دارید استفاده اصولی و مداوم این محصول در کمرنگ شدن جای جوش نیز موثر است.

مشخصات محصول

  • مناسب برای: انواع پوست
  • نوع عصاره/ ویتامین: هاماملیس
نقاط قوت
  • رنگدانه‌های آبی برای لایه برداری ملایم بدن

با هر نوع پوست، استفاده از اسکراب بدن مکمل شستشو پوست است و نباید از لایه برداری و تازه‌سازی پوستتان غافل شوید.

لایه برداری ملایم پوست به وسیله کرم اسکراب زنانه آردن به باز شدن منافذ پوستی، دفع چربی و بهبود جوش صورت کمک می‌کند. این محصول حاوی رنگدانه‌های طبیعی آبی است و استفاده از آن‌ها در کنترل چربی پوست موثر خواهد بود.

کرم ساینده و پاک کننده هیدرودرم

مشخصات محصول

  • مناسب برای: انواع پوست
  • نوع عصاره/ ویتامین: ویتامین E , ویتامین A و روغن جوانه گندم

لازمه شستشو و پاکسازی موثر بدن استفاده از کرم‌های ساینده و لایه بردار است. کرم ساینده و پاک کننده هیدرودرم فرمولاسیون سازگار با انواع پوست، حتی پوست حساس و آسیب پذیر صورت و بدنتان دارد. هاماملیس ترکیب اصلی ضد چروک این کرم است و روغن جوانه گندم و گلیسیرین به از بین بردن و دفع رادیکال‌های آزاد و آلودگی هوا کمک می‌کنند.

اسکراب لایه بردار پوست دکتر ژیلا مدل پرفکت کلین

مشخصات محصول

  • مناسب برای: پوست چرب، پوست معمولی
  • نوع عصاره/ ویتامین: روغن درخت چای و گلیکولیک اسید

اسکراب لایه بردار پوست دکتر ژیلا مدل پرفکت کلین فقط یک پاک کننده معمولی نیست. با استفاده دوره‌ای و منظم این محصول جای جوش، آکنه و خشکی مزمن پوست برطرف می‌شود. عصاره روغن چای نرم کننده اصلی این اسکراب است که به باز شدن منافذ و رفع جای جوش سرسیاه کمک می‌کند.

اسکراب لایه بردار صورت آدرا حاوی عصاره پوست گردو مدل ES

مشخصات محصول

  • مناسب برای: انواع پوست
  • نوع عصاره/ ویتامین: پوست گردو

اسکراب‌ها به لایه برداری عمقی، رفع چین و چروک و باز شدن منافذ پوست کمک می‌کنند. اسکراب لایه بردار صورت آدرا حاوی پوست گردو است که علاوه بر افزایش اثر لایه برداری، به مرطوب کردن پوست صورت و بدن نیز کمک می‌کند. ترکیبات این محصول فاقد پارابن است.

کرم اسکراب بدن ماریلو بایو مدل Aloe Vera

مشخصات محصول

  • مناسب برای: انواع پوست
  • نوع عصاره/ ویتامین: آلوئه ورا، پودر کرنبری، پودر هسته زردآلو، روغن رزماری

فقط کافی است یک بار ترکیبات کرم اسکراب بدن ماریلو را روی پوست خیس و بعد از استحمام استعمال کنید تا اثرات معجزه آسا آن را ببینید. این کرم لایه بردار اسکراب طبیعی با عصاره میوه‌ای است و همزمان به روشن شدن و کنترل ترشح چربی سطح پوست نیز کمک می‌‌کند.

کرم لایه بردار مدیلن مدل 10% 50ml AHA

مشخصات محصول

  • مناسب برای: انواع پوست
  • نوع عصاره/ ویتامین: ندارد

کرم لایه بردار مدیلن محصولی چندکاره برای لایه برداری همزمان با بهبود کلاژن سازی سطح پوست است. اگر پوستی چرب و جوشدار دارید استفاده از اسکراب مدیلن علاوه بر رفع جای آکنه به مرطوب کردن پوست بدون بستن منافذ کمک می‌کند.

لایه برداری آسان پوست به روش انواع اسکراب بدن

روش‌های فیزیکی و شیمیایی زیادی برای حذف لایه‌های مرده پوست از بدن وجود دارند. میکرودرم یکی از روش‌های کلینیکی است که اخیرا دستگاه‌های خانگی آن نیز عرضه شدند و برای لایه برداری استفاده می‌شوند. اما هیچ روشی ارزان قیمت‌تر، سریع‌تر و ساده‌تر از لایه برداری به روش اسکراب بدن نیست.

اسکراب‌ها فرمولاسیون ویژه‌ای برای لایه برداری دارند و اکثر آن‌ها خنک و گیاهی هستند. برخی از اسکراب‌ها به صورت ژل و برخی حالت لوسیون دارند و اثرات آن‌ها ملایم است. بنابراین روند لایه برداری با آن‌ها برخلاف خیلی از روش‌های دیگر تهاجمی نیست، سوزش ندارد و حتی پس از شستشو باعث لطیف شدن و نرمی بیش‌تر پوست می‌شوند.

عملکرد اسکراب‌های بدن لایه برداری فیزیکی است. طی این لایه برداری چین و چروک‌های پوستی، جوش و کومدون‌ها که به واسطه تجمع چربی زیر بافت مرده ایجاد شده‌اند و لکه‌ها برطرف می‌شوند. همزمان با این روش نفوذ ترکیباتی مثل انواع کرم‌های آبرسان پوست بیش‌تر می‌شود.

خرید اسکراب بدن بر اساس نوع پوست

تعیین نوع پوست بدن مشابه با پوست صورت است. البته گاهی پوست بدن تظاهرات پوست صورت را ندارد و شاید تشخیص خشکی، چربی یا معمولی بودن پوست با توجه به پوست بدن دشوار باشد. بنابراین با توجه به تظاهرات صورت می‌توانید نوع پوستتان و سپس اسکراب بدن مناسب را تعیین کنید:

  • پوست چرب: چربی بالا در این نوع پوست باعث می‌شود تا پوست یا خیلی براق به نظر برسد یا بیش از حد کدر باشد. اگر پوستی چرب دارید احتمالا جوش‌های سرسیاه را روی نواحی بینی و اطراف آن مشاهده می‌کنید.
  • پوست خشک: اگر پوستتان خشک است هیچ منافذی در سطح صورت دیده نمی‌شود و به همین دلیل ظاهری خشک و غیر منعطف دارد. گاهی همین کاهش الاستیسیته پوست باعث می‌شود تا نواحی مختلف صورت ملتهب و قرمز به نظر برسد.
  • پوست مختلط: پوست مختلط تمام تظاهرات پوست خشک و چرب را به ویژه در اطراف بینی و پیشانی دارد.

اکثر اسکراب‌های بدن بر اساس نوع پوست تولید می‌شوند. در غیر این صورت می‌توانید از اسکراب‌هایی که برای تمام تیپ‌های پوستی با اثر ملایم تولید شده‌اند استفاده کنید.

انتخاب اسکراب بدن مناسب پوست‌های حساس

هر نوع پوستی که دارید ممکن است نسبت به استفاده از اسکراب بدن و سایر محصولات مراقبتی حساس باشد. اگر فکر می‌کنید پوستتان حساس است احتمالا روند لایه برداری با اسکراب برای شما بدون عوارض نیست. اگر تا به حال از اسکراب استفاده نکرده‌اید و درباره واکنش پوستتان با اسکراب مطمئن نیستید به نکات زیر دقت کنید:

  • شما پوستی حساس دارید اگر در آب و هوای سرد پوستتان خشک و خارش‌دار می‌شود.
  • شما پوستی چرب دارید اگر پوست خشکتان در پاسخ به استفاده از محصولات مراقبتی نظیر کرم آبرسان دچار خارش می‌شود.
  • پوست شما حساس است اگر بعد از اصلاح؛ شستشو و استحمام به سرعت دهیدره و ملتهب می‌شود.

لزوم تست اسکراب بدن قبل از استفاده کامل

اسکراب بدن اثرات نرم کنندگی نیز دارد؛ اما عملکرد اصلی آن لایه برداری بوده و قرار است یک لایه سطحی از پوست حذف شود. پاسخ پوست به این تغییر تحولات به طور قطعی قابل پیش بینی نیست و لازم است از قبل محصول را تست کنید.

برای تست محصول مقدار اندکی از اسکراب را پشت گوش قرار دهید. سپس 24 ساعت به بدن فرصت دهید. اگر در این بازه زمانی هیچ واکنشی مشاهده نکردید مجاز هستید از لایه بردار در تمامی نواحی بدن نیز استفاده کنید.

دقت کنید که اسکراب نوعی لایه برداری ملایم و کم عمق است و نباید در استفاده از آن زیاده روی کنید.

آشنایی با انواع اسکراب بدن

اسکراب‌ها برای نواحی مختلف بدن یا صورت و بدن تولید می‌شوند. اسکراب‌هایی که لایه برداری قوی‌تری دارند برای صورت توصیه نمی‌شوند.

اکثر بانوان و آقایان مصرف کننده اسکراب‌های ژل و لوسیون یا کرم هستند. اما برخی از اسکراب‌ها در حالات سرم، نمک، پودر و استیک تولید می‌شوند.

سهولت استعمال لوسیون و ژل روی بدن مهم‌ترین فاکتوری است که باعث محبوبیت بیش‌تر این اسکراب‌ها شده است. انواع اسکراب باید به خوبی شسته شوند و لازم است اسکراب‌هایی که برای بدن تولید می‌شوند را بعد از مصرف به سرعت از روی بدن پاک کنید.

سخن آخر

انواع بهترین اسکراب بدن روشی اختصاصی برای حذف سلول‌های مرده و باز کردن منافذ پوست هستند. اکثر اسکراب‌های لایه برداری با عصاره گیاهی و میوه‌ای فرآوری می‌شوند و برای انواع پوست قابل استفاده هستند.

از آن جایی که اسکراب‌ها به صورت عمقی لایه برداری نمی‌کنند حتی اگر پوستی حساس دارید می‌توانید تحت نظر پزشک از اسکراب استفاده کنید. توصیه می‌کنیم در کنار لایه برداری حتما از کرم‌های ضد آفتاب با SPF مناسب نیز استفاده کنید.

1 نظر

  1. ارش پاسخ

    سلام ایا میشود از اسکراپ شون با عصاره گردو برای نواحی دیگر بدن به جز نواحی صورت استفاده کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر