امروز10 فروردین 1403

7 مورد از بهترین شوینده های صورت برای پوست خشک 2020

بهترین مارک شوینده صورت برای پوست خشک
4.3/5 - (7 امتیاز)

خشکی پوست می‌تواند شما را پیرتر از سنتان نشان دهد. پوست خشک، زیبا و براق نیست و در برابر آلودگی‌ها نسبت به پوست سالم، مقاومتی ندارد. اما ممکن است شما با توجه به وسواس خود، پوستتان را به طور مرتب شستشو دهید.

شستشوی مداوم با آب خالص، خشکی پوست را به طور کامل از بین نمی‌برد، برعکس باعث خشک شدن بیشتر پوست می‌شود.

شما برای حل این مشکل به یکی از محصولات مراقبت از پوست: یعنی بهترین شوینده صورت برای پوست خشک نیاز پیدا می‌کنید. گاهی اوقات روی محصول لیبل‌هایی مانند مخصوص پوست های خشک درج شده است که شما با توجه به آن اقدام به خریداری محصول می‌کنید، اما اگر به هر دلیلی، چنین لیبلی را به روی محصول خود پیدا نکردید، باید مواد تشکیل دهنده‌ی آن را بررسی کنید.

در این مقاله ما 7 مورد از بهترین شوینده ها و پاک کننده صورت مخصوص پوست خشک و حساس که بین خریداران و مصرف کنندگان بسیار محبوب هستند را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

ژل شستشوی کامان سری Geneva برای پوست های خشک

این ژل شستشوی صورت مخصوص پوستهای خشک است که می‌تواند آلودگی‌ها و سلول‌های مرده را از روی پوست پاکسازی و از سطح پوست در برابر التهاب و قرمزی پوست محافظت کند.

این ژل همچنین رطوبت لازم را به پوست برمی‌گرداند و پوست را شاداب و آبرسانی می‌کند. این محصول برای شستشوی روزانه پوست صورت و بازگرداندن لطافت به پوست، بسیار مفید است.

این ژل فاقد صابون است و در آن از هیالورونیک اسید استفاده شده است که پوست را روشن می‌کند و به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان از پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند. رایحه بسیار دلنشین این محصول، حس تازگی و نشاط را به بانوان هدیه کرده است.

ژل شست و شوی صورت سینره مدل Normal To Dry Skin

ژل شستشوی صورت سینره مخصوص پوست های معمولی و خشک، حاوی عصاره مورینگا برای محافظت از پوست در برابر آلودگی است. این ژل فاقد مواد صابونی و دارای فرمولاسیون ملایم است که باعث رطوبت پوست و لطافت آن می‌شود.

فرمولاسیون استفاده شده در این ژل می‌تواند انواع آلودگی‌ها، ناخالصی‌ها و همچنین مواد آرایشی مضر را از روی پوست پاک سازی کنند و همچنین ترشح غدد طبیعی چربی پوست را تنظیم کند.

این محصول سولفات اضافه ندارد و حس تمیزی و سبکی را پس از استفاده، به پوست اهدا می‌کند. این ژل منافذ پوست را باز می‌کند و باعث پاکسازی و آبرسانی سلول‌های پوستی و تغذیه آنها می‌شود.

با توجه به رضایت بالایی که مشتریان از این محصول دارند; بدون شک سینره می‌تواند عنوان بهترین ژل شستشوی ایرانی را به نام خود کند.

ژل شستشوی صورت لافارر مخصوص پوست های خشک و حساس

این محصول با به کارگیری عصاره آلوورا ، بیولاین، دکسپانتنول، عصاره شیرین بیان، بابونه و سدیم موجب طراوت و شادابی پوست می‌شود. این ژل با دارا بودن تاثیرات آرامش بخش، می‌تواند در بهبود آکنه و چین و چروک های پوست بسیار کمک کننده باشد.

این محصول همچنین برای از بین بردن لکه های صورت بسیار مفید است و می‌تواند در برطرف کردن انواع التهابات پوستی مورد استفاده قرار بگیرد و با خاصیت ضدعفونی کنندگی خود ، به لایه برداری سلول های مرده پوست بپردازد.

پاک کننده ی پوست خشک و حساس نیوا

شرکت نیوا، یکی از برندهای جهانی با سابقه و مشهور است که در زمینه تولید محصولات بهداشتی آرایشی فعالیت می‌کند. این محصول بی‌نظیر از شی‌باتر و Hydra IQ در فرمولاسیون خود استفاده می کند.

شی باتر نوعی چربی است که از دانه درخت شی استخراج می‌شود. این ماده خواص ضد التهابی و درمانی دارد و حاوی سطوح بالایی از اسید اولئیک و لینولئیک است، که به دلیل ویتامین e موجود در خود قابلیت حفاظت از پوست، در برابر اشعه ماورا بنفش را دارد.

این محصول با فرمولاسیون مخصوص، Hydra IQ، پوست های خشک و حساس را به صورت عمقی و آرام پاکسازی و به ارتقای ساختار ظاهری سالم پوست کمک می‌کند و رطوبت طبیعی را به آن برمی‌گرداند.

پاک کننده ی صورت اوریاژ مدل micellar water cranberry

این پاک کننده دارای خاصیت تسکین دهنده و ضد تحریک کننده است . سورفکتانتهای غیر یونی نرم موجود در این محصول، ناخالصی های پوستی را مانند آهن‌ربا به خود جذب می‌کند. این محصول همچنین حاوی گلیسیرین با خاصیت مرطوب کنندگی بالا است و برای از بین بردن مواد آرایشی از روی پوست کاملاً مناسب است.

پاک کننده‌ی اوریاژ از خشکی پوست محافظت می‌کند و می‌تواند در نواحی پوست صورت، دور چشم‌ها ،و گردن نیز استفاده شود.

شما همچنین می‌توانید پاک کننده را به روی پوست خود اسپری کنید و منتظر نفوذ آن به منافذ پوست باشید و در نهایت با استفاده از عصاره کرن بری موجود در آن، رطوبت لازم را به پوست خود هدیه کنید.

لوسیون پاک کننده ی صورت گارنیر مدل Softening

این نوع لوسیون، پوست شما را از ناخالصی ها و مواد آرایشی ضد آب، پاکسازی میکند . فرمول غنی‌شده آن با عصاره گل رز، حس شادابی و تازگی را به پوست می‌بخشد و رطوبت کافی را به منافع پوست تزریق می‌کند.

اگر شما پوست معمولی و یا خشک دارید می‌توانید با استفاده از این لوسیون تسکین دهنده، آرامش و لطافت را به پوست خود بازگردانید. دانه‌های به کار رفته گل مورینگا، در این لوسیون، باعث پاکسازی پوست می‌شود و به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در آن، آلودگی و ناخالصی‌های انباشته شده در طول روز را از بین می‌برد.

این محصول برای اطمینان از اثربخشی و احترام به پوست شما فرمول‌بندی شده است و به لحاظ عملکرد های اثربخش پوستی، بارها مورد آزمایش قرار گرفته است. این لوسیون حتی می تواند مواد آرایشی ضد آب را پاکسازی کرده و در نواحی صورت و دور چشم نیز استفاده شود.


شوینده صورت برای پوست خشک باید حاوی چه موادی باشد؟

برای جلوگیری از خشک شدن بسیار پوست از مصرف شوینده‌های صورت حاوی، الکل دناتوریت، SD الکل، سدیم سولفات و لوریل سولفات جداً خودداری کنید. این دو ماده از کف فوم خوبی برای شستشوی پوست استفاده می‌کند اما چربی طبیعی پوست را جدا می‌کند و باعث خشک‌تر شدن پوست نسبت به گذشته می‌شوند.

در مقابل شما می توانید به دنبال محصولاتی که دارای گلیسیرین، آلوئه ورا، و یا روغن های طبیعی دیگر هستند باشید.

الکل‌های غنی به دلیل آنکه باعث بهبود و ترمیم پوست می‌شوند خوب هستند، آنها معمولا تحت عنوان‌های الکل استریل و یا ستیل الکل شناخته می‌شوند. علاوه بر آن، سرامیدها نیز برای پوست های خشک بسیار مفید هستند و سد محافظتی پوست را تقویت می‌کنند.

نحوه آبرسانی به پوست خشک

اگر شما نیز از خشکی پوست خود رنج می‌برید، می‌توانید با انجام سه مرحله آزمایشی در طی چند روز، پوستتان را آبرسانی و جوانسازی کنید.

* اولین مرحله، استفاده از ژل های شستشوی مخصوص پوست های خشک است.

** دومین مرحله استفاده از مرطوب کننده در صبح و شب است، شما به راحتی می‌توانید قبل از خواب از کرم غلیظ مرطوب کننده استفاده کرده و از تاثیر آن به روی پوست لذت ببرید.

*** در حالی که مرحله اول و دوم چندان آسان و واضح به نظر می‌رسد، اما اکثر افراد به مرحله سوم چندان اهمیتی نمی‌دهند. با وجود دارا بودن پوست خشک شما باید حداقل هفته ای یک بار پوست خود را لایه برداری کنید، یعنی از ماسک صورت برای پوست خشک استفاده کنید. اما حتماً در نظر داشته باشید که قبل از آن باید از مرطوب کننده به روی پوست خود استفاده کنید. شما به راحتی می‌توانید از لایه بردارهای ملایم مانند گلیکولیک یا اسید لاکتیک شروع کنید.

به همین منظور من به شما محصولات مارک اون را پیشنهاد می‌دهیم. محصولات اون برای پوست خشک ترکیب های درمانی خاصی دارند و در درمان خشکی پوست بسیار موثر هستند. محصولاتی همچون مرطوب کننده، اسپری آب وان و ضدآفتاب برای پوست خشک این برند بسیار معروف هستند. بسیاری از این محصولات توسط متخصص های پوست و زیبایی برای افرادی که خشکی پوست دارند توصیه می‌شوند.

استفاده از لیف نمناک و حرکت دورانی آرام، بهتر از اسکراب با دست است. شما با این روش در مدت زمان کوتاهی شاهد پوستی سالم و نرم تر خواهید بود. امیدوار هستیم که بهترین روش شستشوی پوست‌های خشک را برای شما معرفی کرده باشیم.

کدام شوینده ها مناسب پوست خشک هستند؟

محصولات بسیاری برای شستشوی پوست های خشک وجود دارد، اما انتخاب یک شوینده و مرطوب کننده صورت که به جوانسازی و سالم ماندن پوست کمک کند از نکات مهم و ضروری انتخاب صحیح محصولات فیس واش است.

تمرکز بیش از حد بر روی انواع سرم‌ها، مرطوب کننده‌ها و محصولات ضد پیری ممکن است باعث شود تا یک تکه مهم از پازل مراقبت پوستی را از یاد شما دور کند و آن شستشوی صحیح پوست است.

استفاده از پاک کننده‌های صورت به خصوص در فواصل زمستانی بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در فواصل زمستانی، هوای سرد بیرون به همراه گرمای داخلی بدن رطوبت پوست را از بین می‌برد.

بنابراین افزودن یک ماده پاک کننده غنی و قوی ممکن است پوست شما را دچار مشکلات بسیاری کند. شوینده‌های ملایم جهت پاکسازی پوست برای فواصل زمستانی بسیار مناسب‌تر هستند و بسیاری از این محصولات از مواد صابونی برای پاکسازی ناخالصی‌ها، چربی های اضافی و آلایندگی‌های موجود در منافذ پوستی استفاده می‌کنند.

این ترکیبات باعث پوسته شدن و یا برجسته شدن خطوط چین و چروک پوست نمی شود. اگر پوستتان چرب و مستعد آکنه است، از شوینده های حاوی مواد لایه بردار مانند ژل شستشوی صورت استفاده کنید. این شوینده‌ها، چربی اضافه و آلودگی‌ها را از روی پوست به راحتی پاک می کنند.

اگر پوست شما چرب است پیشنهاد می‌کنم مطلب قبلی ما که در مورد بهترین مارک شوینده صورت برای پوست چرب است را مطالعه نمایید.

در صورت عدم مراقبت از پوست خشک دارای آکنه، باکتری‌های موجود در منافذ پوستی وارد آکنه می‌شوند و صدمات جدی به پوست وارد می‌کنند. حتی افرادی که مستعد آکنه نیستند نیز باید از چگونگی تاثیر هوای خشک و سرد زمستان به پوست خود آگاه باشند.

در این جا است که استفاده از یک شوینده ملایم و مرطوب کننده برای پوست، می تواند بسیار کمک کننده باشد که در بالا چند نمونه را به شما معرفی کردیم.

نحوه انتخاب بهترین شوینده برای پوست خشک و حساس

شما به راحتی می‌توانید از شوینده‌های کرمی و لوسیون برای مرطوب کردن پوست خشک خود استفاده کنید. تا حد امکان از خرید شوینده های عطری خودداری کنید، زیرا عطرها می‌توانند باعث تحریک پوست می‌شود.

استفاده از مرطوب کننده‌ها  و کرم آبرسان را به هیچ وجه فراموش نکنید. اسید هیالورونیک یک مرطوب کننده سطح بالا است که باعث آبرسانی و جوان سازی پوست می‌شود. همچنین گلیسیرین و سرامید های موجود در شوینده‌های مخصوص پوست خشک باعث افزایش جذب رطوبت پوست می شود در حالی که آلوئه‌ورا و روغن دانه سویا، می‌تواند آرامش را به پوست شما بازگرداند.

استفاده از محصولات ضد پیری حاوی موادی مانند گلیکولیک و یا اسید لاکتیک است که می‌تواند با پیری زودرس پوست مقابله کند. بنابراین اگر شما از داشتن پوستی خشک رنج می‌برید، می‌توانید هر روز صبح پوست خود را شستشو داده و با استفاده از تونرهای هیدراته، رطوبت لازم را به پوست خود هدیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر