امروز01 اردیبهشت 1403

پیشنهاد خرید ماسک صورت برای پوست خشک و لک دار

پیشنهاد خرید ماسک برای پوست خشک و لک دار
5/5 - (1 امتیاز)

معرفی بهترین ماسک صورت در بازار مخصوص پوست خشک

داشتن پوست خشک یکی از مشکلاتی است که باید به سرعت به آن رسیدگی و برای درمان آن اقدام شود. امروزه کمپانی‌های تولید لوازم آرایشی و بهداشتی با تولید ماسک صورت ضد خشکی پوست تا حد زیادی این مشکل را رفع کرده‌اند. پس اگر شما هم پوست خشکی دارید به چند پیشنهاد خرید ماسک صورت برای پوست خشک و لک‌دار ما نگاهی بیاندازید.

پیشنهاد ویژه

ماسک زغال Sevda برای پوست خشک

ماسک زغال سودا یک محصول ایرانی پرطفدار است که لایه‌برداری ملایم و بسیار عالی دارد و همچنین تمام آلودگی‌ها و سلول‌های مرده را از صورت شما پاک می‌کند. این محصول همچنین منافذ باز و بزرگ پوست شما را کوچک کرده و پوست شما را صاف و یک‌دست می‌کند. با توجه به کارایی که این محصول دارد از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه نیز است.

این ماسک نه تنها برای پوست‌های خشک بلکه برای پوست‌های معمولی، چرب و حساس نیز مناسب است.

ماسک صورت زغال و طلا سودا

ماسک زغال و طلا سودا محصولی عالی جهت ساخت کلاژن و جلوگیری از پیری پوست است. این دو ماسک گردش خون را در پوست شما افزایش داده و با دارا بودن ویتامین‌های E و B5 باعث درخشش و شادابی هرچه بیشتر پوست شما می‌شوند.

این ماسک هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان مناسب است.

گزینه ارزان

ماسک لایه بردار صورت انشور هاینس مدل Oyster

ماسک انشور محصولی ایرانی با قیمتی بسیار مناسب و کارایی بالا است. این ماسک مرطوب‌کننده، لایه‌بردار و روشن‌کننده‌ای قوی است و برای هر سه نوع پوست چرب، خشک و معمولی مناسب است.

ماسک ویتامینه و لایه بردار صورت آنادیا

ماسک صورت آنادیا حاوی ویتامین‌های A، E و C است و باعث جوانی و شادابی پوست شما می‌شود. بلافاصله پس از استفاده از این محصول شاهد شفافیت و صاف شدن پوست خود خواهید بود.

این محصول پوست شما را لایه‌برداری کرده و تمامی سلول‌های مرده و آلودگی‌هایی که در طول روز بر اثر هوای آلوده و یا استفاده از لوازم آرایش روی صورت شما نشسته است را از بین می‌برد و در نتیجه پوستی روشن به شما هدیه می‌کند.

ماسک آبرسان صورت ایو روشه مدل هیدرا وژتال

ماسک ایوروشه به علت خاصیت بالای آبرسانی برای پوست‌های خشک بسیار مناسب است. این ماسک علاوه‌بر آبرسانی باعث شفافیت و درخشندگی هرچه بیشتر پوست شما شده و خطوط ریز صورت شما را به مرور از بین می‌برد.

ماسک صورت ایوروشه فاقد پارابن و کلرانت است؛ در نتیجه هیچ‌گونه عوارضی ندارد و بلافاصله پس از استفاده به پوست شما حس سبکی و آرامش می‌بخشد.

ماسک صورت کوزارت سری Q10

ماسک صورت کوزارت به علت داشتن کیوتن، روغن بادام شیرین و روغن زیتون باعث از بین بردن چروک‌های پوستی می‌شود.

این ماسک حاوی ویتامین‌های B5، A و E است که باعث ایجاد نرمی و لطافت در پوست شده و در پوست شما خاصیت ارتجاعی ایجاد می‌کند.

این محصول فاقد پارابن و مواد نگه‌دارنده است. همین امر باعث می‌شود حتی کسانی که پوستی حساس دارند با خیال راحت بتوانند از این محصول استفاده کنند.

از این محصول می‌توانید به مدت ۳ بار در هفته و هربار ۱۰ الی ۱۵ دقیقه استفاده کنید.


چگونه بفهمیم پوست خشکی داریم؟

شاید این اولین سوالی باشد که در این‌جا برای‌تان به‌وجود می‌آید. در برخی افراد خشکی پوست خفیف است به صورتی که علائم آن فقط پوسته پوسته شدن پوست خصوصا در نواحی ابرو و بینی است. اما در برخی دیگر این مشکل ممکن است خیلی شدیدتر باشد. در این صورت علائم آن علاوه‌بر پوسته پوسته شدن، قرمزی و خارش هم به همراه دارد.

خشکی پوست گاهی ممکن است با لک هم همراه باشد. در آن صورت درمان آن کمی متفاوت است و باید از ماسک صورت برای پوست خشک و لک‌دار استفاده کرد. اگر خشکی پوست شما دائمی نیست می‌توایند آن را با چند تغییر جزئی در عادات روزانه‌ی خود و استفاده از یک ماسک مناسب درمان کنید.

چرا پوست ما خشک می‌شود؟

خشکی‌های غیردائمی ممکن است بر اثر شرایطی همچون تغییر فصل، گرمای بسیار زیاد و یا سرما اتفاق بیافتد. اما اگر خشکی پوست شما به طور دائم همراه شما است، باید روتین زندگی خود را به کلی تغییر دهید و مرتب از ماسک استفاده کنید. در صورت عدم درمان حتما به دکتر مراجعه کنید زیرا ممکن است خشکی پوست شما علامت یک بیماری جدی‌تر باشد.
خشکی پوست معمولا در اثر عوامل زیر است:

  • استفاده‌ی بیش از حد از صابون برای شست‌وشوی صورت
  • مصرف سیگار
  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب
  • زندگی در نواحی خشک
  • افزایش سن
  • کمبود آب
  • شست‌وشوی نادرست صورت

اهمیت درمان پوست خشک

به خاطر داشته باشید که داشتن پوستی سالم و شفاف از هرچیزی مهم‌تر است. اگر پوست خوبی نداشته باشید پوشاندن آن با لوازم آرایش متعدد فقط شرایط را برای‌تان سخت‌تر می‌کند و هربار پس از پاک کردن آرایش پوست شما آسیب‌دیده‌تر از دفعه‌ی قبل می‌شود.

علاوه‌بر این خشکی پوست می‌تواند در صورت تداوم باعث مشکلات بسیار دیگری هم بشود که درمان‌شان بسیار سخت‌تر است.

پس درصورت داشتن پوست خشک به یک روتین مراقبتی کامل نیاز داریم که بخشی از آن شامل عادات روزانه و بخش دیگر آن استفاده از ماسک مخصوص پوست خشک است.

نه تنها ماسک بلکه محصولات دیگری همچون کرم آبرسان و کرم ویتامین سی در درمان پوست خشک تاثیر بسزایی دارند.

عادات موثر در رفع خشکی پوست:

به سادگی و با چند تغییر جزیی در عادات روزانه می‌توان از خشکی پوست جلوگیری کرد. برخی از این عادات عبارتند از:

  • تحت هیچ شرایطی با آب داغ دوش نگیرید. حمام با آب داغ علاوه بر خشکی پوست باعث مشکلات پوستی بسیار دیگری هم می‌شود.
  • سعی کنید هر روز دوش نگیرید.
  • درست پس از خروج از حمام از مرطوب‌کننده‌ی پوست استفاده کنید، زیرا بهترین زمان اثرگذاریِ مرطوب‌کننده درست زمانی است که پوست هنوز خشک نشده است.
  • صورت خود را به آرامی بشویید و از وارد کردن فشار زیاد به پوست جلوگیری کنید.
  • از خاراندن پوست و کندن پوسته‌های صورت خودداری کنید.
  • سعی کنید در منزل از یک رطوبت‌رسان مانند بخور سرد استفاده کنید تا پوست شما همواره در معرض رطوبت باشد.
  • فرقی نمی‌کند هوا آفتابی باشد یا ابری، حتما باید از کرم ضد آفتاب برای پوست خشک استفاده کنید. پوست‌های خشک در معرف آفتاب بیشتر در معرض به وجود آمدن لک صورت است.
  •  تا می‌توایند آب بنوشید. نوشیدن آب به جز رفع مشکلات خشکی، مشکلات بسیار دیگری را هم حل می‌کند؛ پس نوشیدن آب را در برنامه‌ی اصلی خود قرار دهید.
  • اگر سن شما بالای ۴۰ سال است; استفاده از کرم روز و شب به صورت مداوم را برنامه خود قرار دهید.
  • در صورت استفاده از لوازم آرایشی از محصولاتی استفاده کنید که مخصوص پوست خشک هستند. چراکه این محصولات با فرمولاسیون خاصی تهیه شده اند که رطوبت پوست را حفظ کنند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله انواع کرم پودر برای پوست خشک ما را مطالعه نمایید.

درمان خشکی پوست با ماسک مخصوص

خوشبختانه امروزه با تنوع بسیار زیاد محصولات آرایشی و بهداشتی، تنها با نگاهی کوتاه در بازار محصولات بهداشتی می‌توانیم ماسک مناسب خود را در میان برندهای ایرانی و خارجی پیدا کنیم. فقط کافی‌ است نیازِ صورت خود را بشناسید، ماسک مورد نظر خود را انتخاب کنید و اولین قدم را به سمت داشتن پوستی ایده‌آل بردارید.

سوالات متداول در خصوص درمان خشکی پوست

استفاده از ماسک صورت به طور کلی چگونه است؟

مقدار مناسبی از محصول را روی انگشتان خود ریخته و به آرامی روی صورت ماساژ دهید. مدت زمان مناسب (مدت زمانی که روی خود محصول درج شده) را سپری کنید. پس از آن صورت خود را با آب ولرم بشویید.

آیا خشک کردن صورت با حوله باعث خشکی پوست می‌شود؟

بله. پرزهای حوله رطوبت پوست را می‌گیرد و در نتیجه باعث خشک شدن پوست می‌شود.

آیا استرس باعث خشکی پوست می‌شود؟

بله.

هفته ای چند بار از ماسک صورت استفاده کنیم؟

استفاده از ماسک صورت بسته به نوع محصول از هفته‌ای ۱ بار الی ۳ بار توصیه می‌شود.

جمع بندی:

هرچند داشتن پوست خشک معمولا مشکل جدی‌ای نیست، اما با عدم درمان به موقع ممکن است باعث مشکلات زیادی برای شما بشود. پس درمان پوست خشک و پاک‌سازی هرچه بهتر آن از مشکلات بعد از آن جلوگیری می‌کند و به شما ظاهری آراسته و اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌دهد.

ما در این مقاله سعی کردیم چند پیشنهاد خرید ماسک صورت برای پوست خشک از  بهترین و پرفروش‌ترین محصولات بازار را به شما معرفی کنیم تا نیاز پوست‌تان را به شما بشناسانیم و به‌راحتی بتوانید با خرید ماسک صورت مناسب، پوست خود را درمان کنید و از این پس پوستی درخشان و بی‌نقص و بدون لک داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر