امروز07 اردیبهشت 1403

هنر کوتاهی مو با انواع بهترین قیچی آرایشگری

بهترین قیچی آرایشگری
امتیاز دهیدpost

این روزها کوتاهی مو نه فقط یک عنوان یک فن، بلکه هنری مجزا در مد و فشن مطرح می‌شود و فقط یک آرایشگر حرفه‌ای ابزار مناسب این کار را به خوبی می‌شناسد. تجربه هم این ادعا را تایید می‌کند که زیبایی کوتاهی مو و نزدیکی آن به مدل‌های ژورنالی تا حد زیادی به نوع قیچی و تجهیزات برش مو که استفاده می‌کنید وابسته است.

برای کوتاهی و استایل دادن به موها قیچی دست راست هر آرایشگر است؛ اما هر نوع قیچی مناسب این کار نیست و از بدو یادگیری این مهارت به بهترین قیچی آرایشگری نیاز دارید. قیچی‌هایی که علاوه بر طراحی خاص و ابعاد متنوع، ارگونومیک هستند و همزمان با افزایش سرعت برش مو از خستگی دست آرایشگر می‌کاهند.

ریش و قیچی برای شروع کوتاهی حرفه‌ای دست شما است! فقط کافی است تجهیزات خاص کار خود را پیش از شروع دوره‌های مهارت آموزی یا حتی کوتاهی معمول در منزل تکمیل کنید. قیچی‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند و قبل از این که بخواهید سرگرم بررسی مدل‌های مختلف بازار شوید دعوت می‌کنیم مطالعه راهنمای خرید امروز به‌نظر را از دست ندهید.

معرفی و بررسی انواع بهترین قیچی آرایشگری

مدل محبوب

مشخصات محصول

  • نوع: قیچی اصلاح معمولی
  • مناسب برای: دست راست و دست چپ

قیچی آرایشگری مدل FU_MET از مدل‌های معمولی با تیغه‌های متقارن و یکسان است که برای برش مستقیم استفاده می‌شود. اکثر قیچی‌های معمولی برای هر دو دست قابل استفاده هستند.

این قیچی همراه با یک درپوش پلاستیکی تولید شده و پوشش دستگیره آن پلاستیکی و سبک است.

مشخصات محصول

  • نوع: قیچی پیتاژ
  • مناسب برای: دست راست و دست چپ

قیچی پیتاژ مدل P.A.S از انواع قیچی‌های 25 دندانه‌ای بوده که یک قیچی همه کاره برای اصلاح انواع مدل موی کم حجم تا مجعد و حجیم به شمار می‌رود. طول مفید کارکرد تیغه‌های این قیچی حدود 6 سانتی متر است و علاوه بر کاهش حجم مو برای فرم دهی هم استفاده می‌شود.

قیچی آرایشگری ساووی مدل 70817

مشخصات محصول

  • نوع: قیچی اصلاح معمولی
  • مناسب برای: دست راست و دست چپ

برای اصلاح سریع و بدون خستگی به یک قیچی آرایشگری معمولی باکیفیت نیاز دارید. طول مفید  قیچی آرایشگری ساووی 6 سانتی متر است و تنها 30 گرم وزن دارد. این قیچی یکی از انواع قیچی‌های ساده برای برش‌های مستقیم روی مو است که با تیغه‌های استیل ضد زنگ تولید می‌شود.

قیچی اصلاح مو زولینگن مدل P.A.S

مشخصات محصول

  • نوع: قیچی اصلاح معمولی
  • مناسب برای: دست راست و دست چپ

قیچی اصلاح مدل P.A.S برای کوتاهی مو و اصلاح آسان طراحی شده است. طراحی ساده، تیغه‌های استیل و بدنه مقاوم این محصول برای کوتاهی مو در منزل و حتی مصارف حرفه‌ای آرایشگری مناسب است. ابعاد این قیچی متوسط بوده و حمل و نقل آن نیز آسان خواهد بود.

مشخصات محصول

  • نوع: قیچی اصلاح معمولی
  • مناسب برای: دست راست و دست چپ

قیچی‌های متوسط پنج و نیم اینچی متداول‌ترین قیچی‌هایی هستند که برای اصلاح و کوتاهی مو آماتور یا حرفه‌ای استفاده می‌شوند. قیچی اصلاح مدل JS005 با بدنه پلاستیکی و طول مناسب روند اصلاح را بدون خستگی تسریع می‌کند.

قیچی اصلاح مو شنگ مدل P-98

مشخصات محصول

  • نوع: قیچی اصلاح معمولی
  • مناسب برای: دست راست و دست چپ

تیغه‌های قیچی مناسب آرایشگری باید با نهایت استحکام و مقاومت در برابر سایش تولید شوند.  قیچی اصلاح مو شنگ مدل P-98 با کیفیت ساخت مطلوب تولید شده و در برابر سایش و استفاده مداوم مقاوم است. از قیچی‌های معمولی می‌توانید علاوه بر کوتاهی مو جهت اصلاح موی صورت نیز استفاده کنید.

مشخصات محصول

  • نوع: قیچی اصلاح معمولی
  • مناسب برای: دست راست

برای هر نوع سبک کوتاهی مو نمی‌توانید چندین مدل قیچی کات خریداری کنید. در عوض می‌توانید با خرید قیچی کوتاهی معمولی باکیفیت راحت‌تر و حرفه‌ای‌تر از همیشه مدل‌های مختلف را اجرا کنید.

قیچی جگوار مدل BB-55 برای کات کردن موها در حالات مختلف با طراحی ارگونومیک و ساختار خوش دست تولید شده است. این قیچی دست ساز از تیتانیوم تولید شده و سایز موثر تیغه‌های آن 14 سانتی متر است.

مشخصات محصول

  • نوع: قیچی اصلاح معمولی ریش و ابرو
  • مناسب برای: دست راست

برای اصلاح ریش آقایان و ابروهای بانوان به قیچی اختصاصی نیاز دارید که لبه‌های تیرتر و برنده داشته باشد. قیچی اصلاح مدل shell از انواع قیچی‌های معمولی بوده که خاص پیرایش مو و ابرو طراحی شده است. طول موثر تیغه‌های این قیچی حدود 5 سانتی متر است.

مشخصات محصول

  • نوع: قیچی اصلاح معمولی
  • مناسب برای: دست راست

قیچی ورژن مدل 106 با تیغه‌های استیل ضد زنگ برای برش مستقیم مو طراحی شده است. این محصول بسیار سبک و خوش دست بوده و قابلیت شستشو دارد.

آشنایی با انواع قیچی آرایشگری بر اساس طول تیغه‌ها

ساده‌ترین طبقه بندی قیچی‌های آرایشگری فارغ از طراحی خاص و شکل آن‌ها طول تیغه‌ها است. خیلی از قیچی‌ها تیغه‌های کوتاه و بلند دارند و برخی تیغه‌های مساوی دارند که مشابه با قیچی‌های برش کاغذ هستند. اما علت این تفاوت در طول تیغه‌ها چیست؟

قیچی‌هایی با طول مساوی و متقارن

این نوع قیچی‌ها ساده‌ترین قیچی‌هایی هستند که در آرایشگاه‌ها برای برش‌های برابر و بدون حالت دادن و تغییر زاویه دست استفاده می‌شوند. دو تیغه و لبه‌های آن در این قیچی صاف و هم اندازه هستند.

قیچی‌هایی با طول نامتقارن و نامساوی

این مدل‌ها را بارها و بارها دیده‌اید؛ مشابه با قیچی‌هایی که برای خیاطی، طراحی و دوخت استفاده می‌شوند. در این مدل یکی از تیغه‌ها طول بیش‌تری دارد و بنابراین از نظر عملی فضای بیش‌تری برای قرارگیری ساعد دست و زاویه قرارگیری آن فراهم می‌شود. در این حالت دست در موقعیت پایین‌تری قرار می‌گیرد و دیرتر خسته می‌شود.

انواع قیچی آرایشگری بر اساس شکل و طراحی بدنه

دنیای قیچی‌هایی که به صورت حرفه‌ای برای کوتاهی مو و آرایشگری استفاده می‌شوند متنوع، جذاب و حتی گاهی لوکس است. بر اساس طراحی بدنه و شکل آن قیچی‌ها طبقه بندی مجزایی دارند:

قیچی‌های محدب برای برش‌های حرفه‌ای

به تیغه‌های این نوع قیچی لبه ژاپنی هم گفته می‌شود و در لبه یکی از تیغه‌ها یک برآمدگی ملایم وجود دارد. لبه این نوع قیچی بسیار تیز است و نگهداری و استفاده از آن در روند کوتاهی مو دقت بیش‌تری می‌طلبد. نکته مهم در استفاده از این قیچی‌ها فن برش آرایشگر است. معمولا استفاده از این نوع قیچی به مهارت و سرعت عمل بالایی نیاز دارد.

قیچی‌های نیمه محدب با کاربری آسان‌تر

مدل‌های نیمه محدب از نظر طراحی ترکیبی از قیچی‌های محدب و قیچی‌های تخت و اریب هستند. به زبان ساده‌تر سطح مقطع این قیچی‌ها کاملا محدب یا تخت نیست و بنابراین نیمه تیز هستند. مهم‌تر این که نگهداری ساده‌تری نسبت به قیچی‌های محدب دارند.

قیچی‌های اریب با طراحی سنتی

قدیمی‌ترین قیچی‌های موجود برای آرایشگری مدل‌های اریب هستند. در این مدل‌ها سطح مقطع لبه کاملا صاف است و باعث می‌شود نوک قیچی به اندازه قیچی محدب تیز نباشد. ضخامت لبه‌های این قیچی باعث ماندگاری بیش‌تر آن می‌شود؛ اما برای تکنیک‌های حرفه‌ای کوتاهی مو مناسب نیست.

آشنایی با انواع قیچی‌های نازک کننده مو ( پیتاژ)

به جز قیچی‌های معمولی یا تیغه دار از دسته سوم قیچی‌ها به نام قیچی نازک کننده یا پیتاژ نیز استفاده می‌شود. ظاهر این قیچی‌ها از نظر تعداد لبه و محل قرارگیری انگشت با بقیه قیچی‌ها فرقی ندارد؛ اما شکل لبه یا تیغه‌های آن طوری است که بخشی از موها بدون تغییر حالت کلی موها داخل دندانه‌ها گیر می‌کند و آرایشگر می‌تواند آن را از حجم کلی موها حذف کند یا حالت دهد.

انواع قیچی‌های پیتاژ به طور کلی در سه دسته زیر قرار می‌گیرند و کاربرد خاص خود را دارند:

  • قیچی پیتاژ با 25 دندانه: با یک تا دو برش این نوع قیچی بین 40 تا 70 درصد حجم موها حذف می‌شود. دسته اول با 25 دندانه‌ای که دارد یک قیچی همه کاره و بهینه برای برای نازک کردن و پیتاژ انواع موها است.
  • قیچی پیتاژ 50 دندانه: این نوع قیچی با دندانه‌های بیش‌تر برای موهای خیلی حجیم و ضخیم استفاده می‌شود. این تعداد دندانه بین 40 تا 80 درصد موهای ضخیم و مجعد را از کل حجم موها حذف می‌کند.
  • قیچی‌های پیتاژ با دندانه بیش‌تر: این نوع قیچی دندانه‌های بیش‌تری دارد؛ اما تعداد موهای نازک کم‌تری در آن قرار می‌گیرد و در عوض می‌‌توانید به بهترین شکل ممکن موها را حالت دهید.

قیچی‌های معمولی برای کوتاهی مو

یکی دیگر از قیچی‌های پرطرفداری که برای آرایشگری، کوتاهی و استایل دادن به موها استفاده می‌شود قیچی معمولی است. این نوع قیچی در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند؛ اما برای امور آرایشگری بهتر است طول آن از 15 سانتی متر بیش‌تر نباشد. با این نوع قیچی آرایشگر می‌تواند دست را به جهات مختلف تغییر دهد و حالت متنوعی روی موها ایجاد کند.

برای انتخاب سایز قیچی معمولی بهتر است مطابق با طول شانه‌ای که با آن کار می‌کنید عمل کنید. طول قیچی از نوک آن تا محل قرارگیری انگشت شست و نشانه اندازه گیری می‌شود.

سخن آخر

طبق تجربه قیچی‌های معمولی و همه کاره برای کوتاهی و مدل دادن مناسب نیستند. لازمه شروع یادگیری و یا انجام حرفه‌ای کوتاهی مو بهترین قیچی آرایشگری است که علاوه بر طراحی خاص، وزن و کاربرد منحصر به فرد خود را دارند.

انواع قیچی‌های مخصوص آرایشگری در سه نوع معمولی، کات و نازک کردن یا پیتاژ تولید می‌شوند. در انتخاب قیچی مناسب به کیفیت و مقاومت تیغه‌ها در برابر ساییدگی و طراحی ارگونومیک آن توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر