امروز08 اردیبهشت 1403

راهنمای خرید و معرفی بهترین ادکلن و عطر مردانه از نظر دخترها

بهترین ادکلن و عطرمردانه از نظر دخترها
5/5 - (1 امتیاز)

آیا به دنبال رایحه‌ای هستید که اطرافیانتان را حسابی تحت تاثیر قرار دهد؟ شاید هم می‌خواهید رایحه‌ای را انتخاب کنید که امضای شخصی شما محسوب شود. عطر و ادکلن‌های زیادی در بازار وجود دارند و تنوع آن‌ها به حدی زیادی است که انتخاب بدون شک برایتان سخت خواهد شد. شما برای خرید بهترین ادکلن و عطر مردانه از نظر دخترها که شما را جذاب‌تر نشان دهد به یک راهنمای کامل احتیاج دارید.

اگر با عجله به سراغ انتخاب ادکلن بروید هرگز انتخاب مناسبی نخواهید داشت. زیرا برای انتخاب یک ادکلن و عطر مردانه باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. ما در ادامه راهنمای به‌نظر شما را در انتخاب و خرید راهنمایی خواهیم کرد.

چرا باید از عطر و ادکلن استفاده کنیم؟

استفاده از عطر و ادکلن نه‌تنها شما را در نگاه دیگران جذاب تر نشان می‌دهد، بلکه اعتماد به‌نفس شما را هم افزایش می‌دهد. مردانی که از عطر و ادکلن استفاده می‌کنند برای زنان جذاب‌تر هستند. در حقیقت می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در ابتدا توجه هر خانمی را جلب می‌کند رایحه‌ی خوب و قوی است. جالب است بدانید که زنان حس بویایی قوی‌تر و بهتری دارند..زنان در آزمایش‌های بویایی و تشخیص رایحه‌های مختلف بهتر از مردان عمل کرده‌اند.

استفاده از عطر و ادکلن می‌تواند رابطه‌ی عاطفی و احساسی عمیق‌تری را با افراد به‌وجود بیاورد. حس بویایی قوی‌ترین حس انسان به‌شمار می‌رود و ۱۵۰ هزار بار از حس بینایی قوی‌تر عمل می‌کند. شما با بینی خود می‌توانید بیش از یک تریلیون بوی منحصربه‌فرد را تشخیص دهید. این در حالی است که چشمان شما تنها می‌توانند ۷ میلیون رنگ را تشخیص دهند؛ که البته این به نوبه‌ی خود رقم بسیار بالایی است.

یک رایحه‌ی خوب کافی است تا شما را به بهترین و شیرین‌ترین خاطرات‌تان ببرد. زیرا پیاز بویایی مستقیما به دستگاه لیمبیک متصل است. این دستگاه گاهی مغز احساسی نامیده می‌شود. به این ترتیب رایحه‌های قوی با خاطرات و احساسات قوی‌تر در ارتباط هستند.

یک ادکلن خوب تصویر جذاب‌تری از یک مرد از شما به نمایش می‌گذارد. شما با پوشیدن لباس‌های شیک اعتماد به‌نفس بالایی پیدا می‌کنید. استفاده از یک ادکلن خوب این احساس را تقویت می‌کند و نه‌تنها به خودتان بلکه به دیگران حس بهتری می‌بخشد. اکنون که از اهمیت استفاده از ادکلن باخبر شده‌اید، بهتر است به سراغ مواردی برویم که به شما کمک می‌کنند بهترین ادکلن را برای خود انتخاب کنید.

نت ها را بشناسید

یکی از مواردی که پیش از خرید ادکلن باید بدانید شناخت نت‌ها و نحوه‌ی ساخت رایحه‌ها است. نت‌ها در سه لایه خود را نشان می‌دهند؛ نت ابتدایی، نت میانی و نت پایانی. نت‌های ابتدایی در ابتدا بسیار قوی هستند و کم‌کم تبخیر شده و راه را برای نت‌های دیگر باز می‌کنند.

نت‌های میانی اغلب شامل رایحه‌‌ی گل‌ها هستند. آن‌ها باعث متعادل سازی رایحه‌ی ادکلن و اتصال آن به نت پایانی می‌شوند. نت‌های پایانی مهم‌ترین و غالب‌ترین رایحه هستند و ماندگاری بالاتری دارند. نکته‌ای که باید بدانید این است که این نت‌ها غالبا از فصلی به فصل دیگر تغییر می‌کنند. رایحه‌های زمستانی نت‌های سنگین‌تری دارند.

با خانواده‌ رایحه‌ ها و فصل های آن ها آشنا شوید

هنگام خرید ادکلن و عطر باید بدانید که به دنبال کدام خانواده‌ی بویایی هستید. شاید بخواهید برای هر فصل رایحه‌ی جدیدی را امتحان کنید. به این ترتیب برای فصل زمستان بهتر است به سراغ رایحه‌های شرقی یا اورینتال یا رایحه‌های چوبی بروید. برای فصل تابستان و روزهای گرم‌تر رایحه‌های گل و گیاه و مرکبات را در نظر بگیرید.

اکنون بیایید کمی با رایحه‌های مختلف آشنا شویم. دو رایحه‌ی اول که درباره‌ی آن‌ها صحبت می‌کنیم سنگین‌تر بوده و مناسب ماه‌های سرد سال هستند.

در ابتدا با رایحه‌ی اورینتال یا شرقی آشنا می‌شویم. برخی رایحه‌های چوب و گل را در این دسته قرار می‌دهند اما این رایحه بیشتر به نت‌های کهربایی، وانیل، مشک و ادویه‌جات اشاره دارد.

رایحه‌ی چوب نه‌تنها شامل چوب، بلکه شامل هرآنچه که تداعی‌کننده‌ی جنگل و خاک مرطوب باشد است. نعناع هندی، چوب سرو، چوب صندل، خزه، وتیور و ... نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

رایحه‌ی سبز برخلاف رایحه‌ی چوب به تازگی و سرسبزی جنگل و چمن‌های تازه هرس شده اشاره دارد. رایحه‌های گیاهی با نام آروماتیک هم شناخته می‌شوند؛  لاوندر یا اسطوخودوس، رزماری، نعناع، آویشن و ... در این دسته قرار می‌گیرند. یکی دیگر از رایحه‌هایی که باید بشناسید رایحه‌ی گل‌ها است. این رایحه معمولا در نت‌های میانی قرار می‌گیرد؛ رز، گلاب، کانانگا، زنبق و ... را در این گروه قرار می‌دهند.

رایحه‌ی مرکبات شامل نرولی، نارنج، گریپ‌فروت است. برگاموت یا ترنج یکی دیگر از اعضای خانواده‌ی مرکبات است که یکی از نت‌های پایه‌ی محبوب به‌شمار می‌رود. علت این محبوبیت بوی شیرین و تازه‌ی آن است. رایحه‌ی آب یادآور یک روز در کنار اقیانوس یا رطوبت شبانه‌ی قبل از بارش باران است. رایحه‌ی میوه‌ هم شامل همه‌ی میوه‌ها به غیر از مرکبات می‌شود؛ هلوی تازه، توت‌های وحشی از جمله این رایحه‌های میوه‌ای هستند.

از افرادی که همیشه خوشبو هستند راهنمایی بگیرید

اکنون که با نت‌ها و رایحه‌های مختلف آشنا شدید می‌توانید یک روش دیگر هم برای انتخاب یک ادکلن مناسب انتخاب کنید. حتما شما هم به افرادی برخورده‌اید که در اولین برخورد رایحه‌ی خوبی که از آن‌ها به مشام می‌رسد توجه شما را جلب می‌کند. می‌توانید از این افراد درباره‌ی ادکلنی که استفاده می‌کنند و دلایل استفاده از آن را سوال کنید.

پیش از خرید عطر و ادکلن را تست کنید

بهترین روش برای خرید عطر و ادکلن به‌صورت حضوری است. زیرا در این صورت می‌توانید پیش از خرید عطر را تست کنید. اگر امکان خرید حضوری ندارید، از خواندن نظرات خریداران در سایت‌های فروش غافل نشوید.

معرفی ۱۰ نمونه از بهترین ادکلن و عطر مردانه از نظر دخترها

مدل محبوب

ادو تویلت مردانه سالواتوره فراگامو مدل F By Ferragamo Black

ادو تويلت مردانه سالواتوره فراگامو مدل F By Ferragamo Black یکی از محبوب‌ترین ادکلن‌های مردانه در میان خانم‌ها است. این ادکلن رایحه‌ی قوی و تند دارد که برای خانم‌ها بسیار جذاب است. این ادکلن در سال ۲۰۰۹ تولید شد و می‌توان آن را در مناسبت‌های رسمی یا کژوال استفاده کرد.

نت ابتدایی این ادکلن لاوندر است و به دنبال می‌توانید در نت میانی رایحه‌ی فلفل سیاه و گشنیز را حس کنید. نت پایانی این محصول رزین لبدانوم و تونکا است. ادو تويلت مردانه سالواتوره فراگامو را می‌توانید در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز استفاده کنید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این ادکلن پخش بوی نسبتا قوی و خوبی دارد و به مدت ۶ الی ۸ ساعت ماندگار است. همممچنین دارای قیمت نسبتا مناسبی است.

ادو تویلت مردانه گوچی مدل Gucci Pour Homme II

ادو تویلت مردانه گوچی مدل Gucci Pour Homme II جانشین اصلی ادکلن Gucci Pour Homme پس از توقف تولید است. این ادکلن مردانه و شیک مانند نسخه‌ی قبلی اما سبک‌تر است. این ادکلن با نت ابتدایی برگاموت و بنفشه‌ی معطر آغاز شده و با نت فلفل، چای سیاه و دارچین ادامه پیدا می‌کند.

در انتهای می‌توانید رایحه‌ی تنباکو، مشک، گیاه مر و چوب زیتون را احساس کنید. این ادکلن برای تمام فصول سال مناسب است. البته برای روزهای بسیار گرم کمی تند و برای روزهای سرد کمی ضعیف به‌نظر می‌رسد. این ادکلن را می‌توانید هنگام روز یا شب یا در موقعیت‌های کژوال یا رسمی استفاده کنید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این ادکلن ماندگاری نسبتا خوبی دارد و تا ۴ ساعت بوی آن حس می‌شود.

معایب محصولی که خریداری می کنید

پخش بوی این ادکلن چندان قوی نیست. همچنین قیمت آن نسبتا زیاد است.

ادو تویلت مردانه ورساچه مدل Eros حجم 100 میلی لیتر

کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که نام ورساچه را نشنیده باشد. پس تعجبی ندارد که یکی از محصولات این برند در میان ده ادکلن برتر مردانه باشد. ادو تویلت مردانه ورساچه مدل Eros دارای رایحه‌ی تازه‌ی نعناع به همراه سیب و لیمو در نت‌های ابتدایی است.

در نت‌های میانی می‌توانید رایحه‌ی دانه‌ی تونکا، گل شمعدانی و امبروکسید را احساس کنید. نت‌های پایانی و ماندگارترین ادکلن شامل وانیل ماداگاسکار، وتیور، خزه‌ی بلوط، چوب سدر ویرجینیا و چوب سدر اطلس است. این ادکلن برای تمام فصول سال مناسب است و می‌توانید آن را در مناسبت‌های کژوال و رسمی استفاده کنید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این ادکلن ماندگاری بالایی دارد و در تمام روز می‌توانید بوی آن را حس کنید.

معایب محصولی که خریداری می کنید

این ادکلن پخش بوی چندان بالایی ندارد. همچنین از قیمت زیادی برخوردار است.

ادوکلن آکوا دی پارما مدل Colonia Pura

ادکلن آکوا دی پارما مدل Colonia Pura در حقیقت یک ادکلن یونیسکس است؛ به این معنا که هم خانم‌ها هم آقایان می‌توانند از آن استفاده کنند. این ادکلن یک شکل مدرن‌تر از کلونیا است. نت‌های ابتدایی این ادکلن شامل نارنج، ترنج و برگ پرتقال است.

نت‌های پایانی که شامل نعناع هندی، مشک و چوب سدر هستند، رایحه‌ی مردانه‌ی آن را قوی‌تر می‌کنند. در نت‌های میانی می‌توانید رایحه‌ی گل نرگس، یاس و گشنیز را حس کنید.

این ادکلن برای استفاده در فصل‌های بهار و تابستان مناسب است می‌توانید آن در موقعیت‌های کژوال و رسمی به‌کار ببرید. ادکلن آکوا در پارما تصویر یک مرد جنتلمن کلاسیک در تلفیق با مدرنیته را برای خانم‌ها به‌ نمایش می‌گذارد.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این ادکلن دارای بویی کاملا منحصربه‌فرد است و خانم‌ها و آقایان می‌توانند از آن استفاده کنند.

معایب محصولی که خریداری می کنید

این پخش بو و ماندگاری متوسطی دارد.

ادو تویلت مردانه شانل مدل Allure Homme Sport

ادو تویلت مردانه شانل مدل Allure Homme Sport دارای رایحه‌ی خوش مرکبات است و یکی از ادکلن‌های محبوب مردانه در میان خانم‌ها به‌شمار می‌رود. نت‌های ابتدایی این ادکلن شامل آلدهید‌ها، پرتقال، پرتقال ماندارین، گریپ‌فروت، نرولی، برگاموت یا ترنج و لیمو است.

در نت‌های میانی این ادکلن می‌توانید رایحه‌های ادویه و صمغ صنوبر را حس کنید. در نت‌های پایانی هم رایحه‌ی دانه‌ی تونکا، سدر اطلسی، وتیور، مشک سفید و فلفل به مشام می‌رسد. این ادکلن برای روزهای بهاری و تابستانی مناسب است و رایحه‌ای شیرین و خنک دارد.

آنچه این محصول را متمایز می کند

طراحی زیبا و رایحه‌ی جوان‌پسند این عطر از ویژگی‌های خوب آن به شمار می‌روند.

ادو تویلت مردانه کلوین کلاین مدل Obsession for Men

ادو تویلت مردانه کلوین کلاین مدل Obsession for Men ترکیب جذابی از مرکبات است. این ادکلن برای فصول پاییز و زمستان مناسب است و طراحی بسیار زیبایی دارد. نت‌های ابتدایی این ادکلن شامل گشنیز، لاوندر، پرتقال ماندارین، گریپ‌فروت، نارنج، لیمو و دارچین است.

در نت‌های میانی این ادکلن رایحه‌های گل یاس، میخک، جوز هندی، مریم، چوب رزوود برزیلی، درخت کاج و تمشک به مشام می‌رسد. در نت‌های پایانی می‌توانید رایحه‌ی عنبر، چوب صندل، گیاه پاتچولی، مشک× وانیل و وتیور را حس کنید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این ادکلن دارای قیمت مناسب و ماندگاری بسیار خوبی است. همچنین از پخش بوی خوبی برخوردار است.

ادو تویلت مردانه جیمی چو مدل Jimmy Choo Man

ادو تویلت مردانه جیمی چو مدل Jimmy Choo Man عطری مناسب تمام فصول سال به غیر از زمستان است. اگر طرفدار سریال بازی تاج و تخت باشید حتما کمپین تبلیغاتی این عطر با حضور بازیگر نقش جان اسنو توجه شما را جلب کرده است. این ادکلن دارای طراحی شیک و زیبایی است.

نت‌های ابتدایی این ادکلن شامل بوی فلفل صورتی، برگ آناناس، طالبی، لاوندر یا اسطوخودوس، چرم، مخمل و گیاه پاتچولی است. این ادکلن یک رایحه‌ی مدرن و نشاط‌بخش است و نت‌های میوه‌ای و چوبی را با هم ترکیب می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این ادکلن علاوه‌بر رایحه‌ی خوب ماندگاری بسیار بالایی هم دارد.

معایب محصولی که خریداری می کنید

پخش بوی این ادکلن چندان بالا نیست.

ادو تویلت مردانه جان وارواتوس مدل Vintage

ادو تویلت مردانه جان وارواتوس مدل Vintage محصولی مناسب فصول معتدل و سرد سال است. این ادکلن را می‌توانید در حجم ۱۲۵ میلی‌لیتر خریداری کنید. این محصول برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ به بازار عرضه شد. نت‌های اولیه‌ی این ادکلن شامل گیاه افسنطین، ریحان، ریواس، فلفل و رازیانه است. این ترکیب تند و جذاب می‌تواند هیجان خاصی به شما ببخشد.

در ادامه در نت‌های میانی می‌توانید رایحه‌ی اسطوخودوس، دارچین، گل یاس، ریشه‌ی زنبق و نت‌های سبز را حس کنید. نت‌های پایانی این ادکلن شامل دانه‌ی تونکا، تنباکو، جیر، گیاه پاتچولی، خزه‌ی اوک موس، چوب صنوبر و نت‌های چوبی هستند.

آنچه این محصول را متمایز می‌ کند

بطری این ادکلن دارای طراحی کلاسیک و بسیار شیکی است. همچنین از پخش بوی مطلوب و ماندگاری خوبی برخوردار است.

ادو پرفیوم کرید مدل Imperial Millesime

کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که با برند فرانسوی کرید آشنا نباشد. ادو پرفیوم کرید مدل Imperial Millesime یکی از بهترین محصولات این برند مطرح به‌شمار می‌رود. این ادوپرفیوم برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ به بازار معرفی شد و می‌توانید آن را در حجم ۱۲۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. بوی شیرین و خنک این محصول آن را برای فصل‌های بهار و تابستان مناسب ساخته است.

نت‌های ابتدایی این ادوپرفیوم شامل نمک دریایی  و میوه است. این ترکیب شیرین و خنک است و باعث طراوت و تازگی روحیه‌ی شما می‌شود. در ادامه و در نت‌های میانی می‌توانید رایحه‌ی نارنج، لیمو، پرتقال ماندارین و گل زنبق را احساس کنید. نت‌های پایانی شامل رایحه‌ی مشک، چوب و نت‌های دریایی هستند.

آنچه این محصول را متمایز می کند

طراح بطری این ادوپرفیوم بسیار شیک و جذاب است. این محصول را هم آقایان و هم خانم‌ها می‌توانند استفاده کنند. به‌علاوه، از ماندگاری و پخش بوی بالایی برخوردار است.

ادو تویلت مردانه بربری مدل Brit Rhythm

یکی دیگر از ادکلن‌های مردانه که در میان خانم‌ها از جذابیت خاصی برخوردار است ادوتویلت بربری مدل Brit Rhythm است. این ادکلن را می‌توانید در حجم ۹۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. اگر رایحه‌های تلخ و چرمی را می‌پسندید، این محصول برای شما مناسب است. رایحه‌ی تلخ ادوتویلت بربری آن را برای فصول پاییز و زمستان مناسب ساخته است.

نت‌های ابتدایی این ادوتویلت شامل ریحان، گل شاه‌پسند، هل و دانه‌ی سرو کوهی هستند. پس از مدتی نت‌های ابتدایی جای خود را به نت‌های میانی می‌دهند. در نت‌های میانی می‌توانید رایحه‌ی چرم، گیاه پاتچولی و صمغ استیراکس را حس کنید. در نت‌های پایانی رایحه‌های چوب سدر، بخار معطر و دانه‌ی تونکا به مشام می‌رسد.

آنچه این محصول را متمایز می کند

بطری شیک و جذاب این ادکلن که به رنگ مشکی است، جلوه‌ی بسیار زیبایی دارد.

بهترین مارک و برند ادکلن و عطر مردانه از نظر دخترها:

همانطور که در معرفی محصولات اشاره کردیم، عطر بلو شنل، عطر terre dehermes، عطر دیو ساواج و ... همگی عطرهای دختر پسند هستند.

شما چه فکر می کنید؟

استفاده از یک عطر یا ادکلن شیک با رایحه‌ی قوی و دلنشین می‌تواند اعتماد به نفس شما را تا حد زیادی افزایش دهد. ممکن است انتخاب از میان محصولات بی‌شمار بازار با رایحه‌های منحصربه‌فرد کار سختی به‌نظر برسد. بنابراین بهتر است با رایحه‌ها و انواع نت‌ها و نحوه‌ی انتخاب ادکلن آشنا شوید. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با روند انتخاب و خرید ادکلن مردانه، به‌خصوص آنهایی که در نظر خانم‌ها جذاب‌ترند آشنا کنیم. اگر شما هم در زمینه‌ی خرید ادکلن مردانه تجربه‌ای دارید می‌توانید آن را به همراه نظرات خود با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر