امروز31 فروردین 1403

خرید انواع حوله و دستمال آشپزخانه [فانتزی و شیک]

حوله و دستمال آشپزخانه
5/5 - (2 امتیاز)

خلق حس هماهنگی اجزای آشپزخانه هنر است؛ اما این اجزا فقط وسایل برقی، سرویس چاقو آشپزخانه یا ظرف و ظروفی نیستند که جای بیش‌تری می‌گیرند. حوله و دستمال آشپزخانه هم می‌توانند از همان قطعات گمشده‌ای باشند که علاوه بر بهداشت آشپزخانه کار آشپزی را برای آشپز ساده‌تر و شیرین‌تر می‌کنند.

اگر اهل پخت و پز باشید بهتر از هر کسی با لزوم بهداشت و خشک کردن دائمی محیط آشپزخانه برای جلوگیری از رشد عوامل بیماری‌زا و فساد آشنا هستید. مهم‌ترین کاربرد دستمال و حوله خشک کردن رطوبت سطحی ظروف بعد از شستشو است. با این حال از دستمال‌های جادویی آشپزخانه برای امور متنوعی استفاده می‌شود.

جنس حوله و دستمال مخصوص آشپزخانه با دستمال‌های معمولي فرق دارد. دستمال و حوله‌ها به صورت یکبار مصرف و چندبار مصرف تولید می‌شوند و تنوع زیادی دارند. احتمالا قبل از خرید این وسیله کاربردی بخواهید با کاربردهای متنوع دستمال در محیط آشپزخانه آشنا شوید. پس همراه به‌نظر باشید.

معرفی و بررسی انواع حوله و دستمال آشپزخانه

مشخصات محصول

  • ابعاد: 30× 30 سانتی‌متر
  • جنس: کتان

حوله ام آ ام به صورت یک تکه و دو رو طراحی و از جنس کتان 100 درصد خالص تولید شده است. همین موضوع باعث می‌شود این حوله آبگیری بیش‌تری داشته باشد. ابعاد کوچک این محصول برای خشک کردن دست و سطوح مختلف آشپزخانه مناسب است.

ارزش خرید بالا

حوله آشپزخانه آریا ایساتیس آرتا مدل Nano

مشخصات محصول

  • ابعاد: 43× 29 سانتی‌متر
  • جنس: پلی استر

حوله‌‌هایی که به صورت آویز طراحی می‌شوند گزینه مناسب‌تری برای آشپزخانه‌های نقلی و کوچک زندگی آپارتمان‌نشینی هستند. حوله آشپزخانه آریا ایساتیس آرتا به صورت آویز طراحی شده و از جنس نانو است. نانو جذب آب بیش‌تری نسبت به الیاف طبیعی دارد و از بافت لطیف‌تری برخوردار است. این حوله با توجه به ابعاد و کیفیت ارزش خرید بالایی دارد.

دستمال آشپزخانه اگیس مدل گلدار

مشخصات محصول

  • ابعاد: 30x30 سانتی‌متر
  • جنس: میکروفایبر

دستمال آگیس از جنس الیاف میکروفایبر با جذب بالاتر تولید شده و مجموعه سه عددی از طرح‌های گلدار و زیبا برای محیط آشپزخانه است. این دستمال ضخامت پایینی دارد اما جذب آب خوبی دارد و برای تمام سطوح آشپزخانه قابل استفاده خواهد بود.

مشخصات محصول

  • ابعاد: 30x40 سانتی‌متر
  • جنس: حوله‌ای

دستمال تن تاب مجموعه چهار عددی و حوله‌ای بوده که قادر است تا 7 برابر وزن خود آب و رطوبت سطوح را جذب کند. بافت و الیاف این دستمال بسیار لطیف است و در تماس با سطوح مختلف لوازم الکتریکی و دستی آشپزخانه خط و خش ایجاد نمی‌کند.

مشخصات محصول

  • ابعاد: 30x30 سانتی‌متر
  • جنس: میکروفایبر

دستمال میکروفایبر مزدا ترکیبی از الیاف پلی‌استر و پلی‌آمید است که بدون ایجاد خط و خش و با بالاترین میزان جذب رطوبت به تمیزکاری سطوح کمک می‌کند. از این دستمال حتی بدون استفاده از شوینده هم می‌توانید استفاده کنید و الیاف نرم و لطیف آن رد رطوبت روی سطوح به جای نمی‌گذارد.

مشخصات محصول

  • ابعاد: 30x20 سانتی‌متر
  • جنس: پنبه

حوله طرح پیراهن را درست مثل یک پیراهن کوچک و زیبا می‌توانید آویزان کنید و از قدرت لکه‌بری و جذب آن در آشپزخانه لذت ببرید! این حوله زیبا از الیاف پنبه‌ تولید شده، بافت حجیم و بسیار لطیفی دارد و با وجود شستشو تغییر رنگ نمی‌دهد.

مشخصات محصول

  • ابعاد: 45x35 سانتی‌متر
  • جنس: پنبه

در محیط آشپزخانه از هر نوع حوله یا دستمالی نمی‌توانید استفاده کنید. حوله پنبه‌ای صبا ضخامت کافی برای جذب آب دارد و بافت مقاوم آن برای استفاده روی سطوح یا خشک کردن ظروف و دست مناسب است. این حوله را بدون نگرانی بابت تغییر رنگ می‌توانید شستشو دهید.

حوله آشپزخانه مدل skip طرح خرگوش

مشخصات محصول

  • ابعاد: 30x30 سانتی‌متر
  • جنس: پلی استر

حوله آشپزخانه طرح خرگوش هم یک حوله است هم یک دستمال نازک با جذب رطوبت بسیار بالا. استفاده از الیاف نرم پنبه در این حوله باعث شده تا بافت نرم و لطیفی داشته باشد و در تماس با دست حساسیت ایجاد نکند.

این دستمال با یک قلاب کوچک طراحی شده که می‌توانید از آن برای آویزان کردن محصول استفاده کنید.

دستمال آشپزخانه مهسان مدل نانو فایبر

مشخصات محصول

  • ابعاد: 35x35 سانتی‌متر
  • جنس: حوله‌ای

خیلی از دستمال‌های آشپزخانه به مرور زمان پرز می‌دهند و استفاده از آن روی سطوح به دلیل ایجاد خط و خش محدودیت دارد. در تولید دستمال آشپزخانه مهسان به تمام این مشکلات توجه شده و با محصولی متفاوت با فناوری نانو فایبر روبرو هستیم.

این دستمال بافت نرم و ضخامت کمی دارد؛ اما می‌تواند تا 9 برابر وزن خود آب جذب کند. از این مدل می‌توانید هم به عنوان دستمال و هم برای خشک کردن دست‌ها استفاده کنید.

دستمال آشپزخانه میلدا طرح آشپزخانه

مشخصات محصول

  • ابعاد: 140x100 سانتی‌متر
  • جنس: پنبه، الیاف مصنوعی

برای گردگیری، پاک کردن سطوح مرطوب آشپزخانه، ظروف و لکه‌گیری به یک دستمال همه کاره و جادویی نیاز دارید. دستمال آشپزخانه میلدا مجموعه دو عددی از دستمال‌های بزرگ و جاذب رطوبت است که از جنس پنبه و پلی استر تولید می‌شوند. از این دستمال می‌توانید به عنوان دم کنی و دستگیره هم استفاده کنید.

دستمال آشپزخانه میکروفایبر دلفین

مشخصات محصول

  • ابعاد: 30x30 سانتی‌متر
  • جنس: میکروفایبر

به جز کیفیت مجموعه 4 عددی دستمال دلفین، این طرح و الگو چشمنواز این محصول است که باعث می‌شود برای آویزان کردن و استفاده در آشپزخانه مناسب باشد. این دستمال از جنس میکروفایبر و با ضخامت نسبتا کم تولید شده اما جذب آب مطلوبی دارد.


هزار و یک کاربرد دستمال و حوله در آشپزخانه

آشپزخانه محل پر رفت و آمدی است و زندگی در جای جای این بخش از منزل جریان دارد. بنابراین طبیعی است اگر حوادث مختلفی در آن رخ دهد و با توجه به شستشو دائمی برای خشک کردن محیط آشپزخانه به دستمال یا حوله نیاز داشته باشیم.

ما کاربردهای انواع حوله و دستمال آشپزخانه را در چند بند و به صورت خلاصه بررسی کرده‌ایم:

پاک کردن مایعات و مواد غذایی

روی کابینت‌ها، داخل یخچال، داخل مایکروویو و روی سطح اجاق گاز ممکن است با مقادیر مختلفی از مایعات و غذاها آلوده شود. هیچ چیز به اندازه دستمال باکیفیت نمی‌تواند رطوبت و چربی سطوح را پاکسازی کند. بنابراین برای هر آشپزخانه به یک دستمال نسبتا ضخیم، نرم و با کیفیت نیاز داریم تا به سادگی سطوح را با استفاده از آن تمیز کنیم.

پاک و خشک کردن ظروف مختلف آشپزخانه

وقتی که به صورت دستی ظرف‌ها را شستشو می‌دهید برای جلوگیری از لکه‌دار شدن ظروف شفاف بهتر است بلافاصله آن‌ها را خشک کنید. یکی دیگر از کاربردهای دستمال و حوله آشپزخانه خشک کردن ظروف است. بنابراین بهتر است دستمال جذب آب خوبی داشته باشد و بعد از تماس با رطوبت جمع و فشرده نشود.

خشک و پاک کردن دست‌ها حین پخت و پز

ساده‌ترین راه برای پاک کردن دست‌ها بین پخت و پز و بدون نیاز به شستشو استفاده از انواع حوله و دستمال آشپزخانه است. لازم است حوله‌ای که برای پاک کردن دست استفاده می‌شود با حوله خشک کردن ظروف متفاوت باشد.

جابجایی ظروف داغ و ایجاد عایق مناسب

یکی دیگر از کاربردهای رایج دستمال آشپزخانه جابجا کردن ظروف داغ است. بنابراین ضخامت و بافت دستمال یا حوله باید استاندارد باشد تا از انتقال حرارت جلوگیری شود.

پاک کردن کل سطوح منزل و محل کار

از دستمال‌های آشپزخانه می‌توانید برای پاک کردن سایر سطوح منزل هم استفاده کنید. بعد از هر بار استفاده لازم است دستمال به خوبی شسته و سپس به محیط آشپزخانه منتقل شود. هنگام شستشو می‌توانید از مایع نرم کننده حوله نیز استفاده کنید.

خشک کردن سطح سینک آشپزخانه

سینک آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه بوده و معمولا با حجم زیادی رطوبت در تماس است. گاهی از سینک برای شستشو مواد غذایی نظیر گوشت و پروتئین استفاده می‌شود. بنابراین بهتر است داخل سینک را هر بار با دستمال یا حوله تمیز و ضخیم خشک و پاک کنید.

راهنمای انتخاب جنس حوله و دستمال آشپزخانه

برای آشپزخانه از هر نوع دستمالی که علاوه بر ضخامت مناسب جذب رطوبت کافی داشته باشد می‌توانید استفاده کنید. دستمال‌های آماده موجود در بازار از انواع کتان یا لنین تولید می‌شوند و هر یک مزایای خود را دارند:

دستمال کتان با جذب بیش‌ترین آب

کتان پارچه‌ای نرم و جاذب رطوبت بوده و تقریبا برای تمام سطوح مناسب است. حوله‌های کتانی جذب آب بهتری دارند و برای محیط مرطوبی نظیر آشپزخانه مناسب هستند. با این حال درست مثل لباس‌های کتانی پارچه هم خیلی زود تغییر حالت، رنگ و فرم می‌دهد.

پارچه لنین با ضخامت کم‌تر

لنین جذب آب خوبی ندارد؛ اما به صورت دکوراتیو و در محیط آشپزخانه به وفور استفاده می‌شود. برخی از دستمال‌ها ترکیبی از لنین و کتان هستند و بنابراین جذب رطوبت بهتری دارند.

دستمال‌های میکروفایبر با پاک‌کنندگی بهتر

همانطور که از نام این دستمال‌ها پیدا است در ساختار آن‌ها از فیبرهای بسیار ریز و کوچکی استفاده می‌شود که با کمک آن‌ها رطوبت و آلودگی بهتر جابجا می‌شود. این نوع دستمال یا حوله برای استفاده در آشپزخانه بسیار مناسب هستند؛ اما ساختار آن‌ها کمی شکننده است و همین که فرم اولیه خود را از دست بدهند جذب آب آن‌ها کاهش می‌یابد.

آشنایی با انواع دستمال و حوله مخصوص آشپزخانه

دستمالی که برای آشپزخانه استفاده می‌شود باید تار و پود مقاوم و ضخامت متوسطی داشته باشد. در خارج از کشور اسامی مختلفی به انواع دستمال و با توجه به ابعاد هر یک اطلاق می‌شود. برخی از دستمال‌ها با طرح مربع و ویژه پذیرایی از مهمانان با چای تولید می‌شوند. برخی هم به حوله سرآشپز معروف هستند و با طول بلندی که دارند روی پیشبند آویزان می‌شوند.

سخن آخر

در کنار تمام لوازم برقی و دستی، حوله و دستمال آشپزخانه از ملزومات اصلی هر آشپزخانه‌ هستند. دستمال‌ها کاربرد متنوعی در محیط آشپزخانه دارند. گردگیری، جذب رطوبت از سطوح و لکه‌گیری ظروف بعد از شستشو تنها بخشی از کاربردهای دستمال‌های مخصوص آشپزخانه هستند.

تفاوت اصلی دستمال‌ و حوله‌ای که برای محیط آشپزخانه طراحی می‌شوند بافت نرم برای خشک کردن دست و الیاف مقاوم و بدون پرزدهی آن است. شما چه معیارهایی را در انتخاب دستمال مناسب آشپزخانه در نظر می‌گیرید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر