امروز30 فروردین 1403

صفر تا صد انتخاب و خرید بهترین غذای خشک سگ

صفر تا صد انتخاب و خرید بهترین غذای خشک سگ
5/5 - (1 امتیاز)

در دنیایی که عشق به حیوانات خانگی باعث شده سگ‌ها عضر جدانشدنی خانواده محسوب شوند، نمی‌توان نسبت به خرید بهترین غذای خشک سگ بی‌تفاوت ماند. اگر این موجود دوست داشتنی به جمع خانواده شما پیوسته می‌دانید که تغذیه سگ‌ها به اندازه کیفیت تغذیه انسان می‌تواند با اهمیت باشد. اما این تنوع غذاهای خشک بازار هر مصرف کننده‌ای را گمراه می‌کند!

خرید غذای خشک سگ به همان اندازه که می‌تواند موفقیت آمیز ارزیابی شود، ممکن است ناامید کننده باشد. بسیاری از سگ‌ها به محض تغییر برند غذای خشک بی اشتها می‌شوند و میلی به ترکیبات جدید ندارند. از طرفی ممکن است نسبت به مصرف غذایی اشتیاق نشان دهند که ارزش غذایی بالایی نداشته باشد.

در چنین مواردی بار وظیفه صاحب حیوان سنگین‌تر از همیشه می‌شود. اما نگران نباشید. به جای صرف ساعت‌ها جستجو در فضای وب و خرید محصولاتی که از کیفیت آن‌ها مطمئن نیستید به ما اعتماد کنید. این مقاله به شما راه و چاه انتخاب و خرید بهترین برند غذای خشک سگ بر اساس نژاد آنها را نشان می‌دهد!


معرفی چند برند معتبر تولید‌کننده بهترین غذای خشک سگ


نژاد کوچک

غذای خشک سگ رویال کنین

رویال محبوب‌ترین برند خارجی غذای سگ در بازار ایران است. غذای خشک سگ رویال کنین ترکیبی مغذی برای توله سگ‌های نژاد کوچک است. توله سگ نژاد کوچک در 10 ماهگی رشد عضلانی و استخوانی‌اش کامل می‌شود. در عین حال دستگاه گوارش توله سگ در چند ماه اول زندگی بسیار حساس است.

غذای رویال یک مجموعه مکمل از آنتی اکسیدان ها (تورین، لوتئین، ویتامین C و E)، پروتئین مرغ، برنج، چربی حیوانی و پروتئین گیاهی است.

نقاط قوت
  • غذای رویال دارای ترکیب اختصاصی برای توله‌های نژاد کوچک 2 تا 10 ماهه است. این محصول حاوی پروتئین مرغوب با قابلیت هضم بالا جهت جذب بیشتر مواد مغذی است.
ژرمن شپرد

غذای خشک سگ رویال کنین مدل AGS

نوع دیگر محصولات رویال به صورت تخصصی برای هر نژاد تولید می‌شوند. اگر صاحب ژرمن شپرد بالغ هستید غذای خشک سگ رویال کنین مدل AGS احتمالا غذای محبوب او باشد.

برند نام آشنای فرانسوی رویال کنین این محصول را متناسب با تمام نیازهای بدنی ژرمن شپرد تولید کرده است.

از 2.5 ماهگی تا بلوغ

غذای خشک پروبیوتیک سگ نوتری پت مدل Premium 29 Percent

نوتری پت یکی از برندهای مقرون به صرفه تولید کننده غذای سگ است. این مدل از نوتری پت برای رشد توله‌ها از دو و نیم ماهگی تا بلوغ و سگ‌های فعال تولید شده است.

میزان پروتئین این محصول 29 درصد ارزیابی شده و شامل گوشت مرغ و جگر است.

غذای خشک سگ دکتر جان مدل Starter

دکتر جان از برندهای معتبر آلمانی و با سابقه در ایران است. این مدل به صورت سوپر پرمیوم و با پروتئین افزوده برای سنین ابتدایی طراحی شده است. توله سگ‌ها و سگ‌های جوان در سن رشد می‌توانند از این ترکیب استفاده کنند.

سگ های کوچک

غذای سگ بالغ مفید مدل MINI DOG ADULT

برای سگ‌های کوچک، غذای برند ایرانی مفید کاملا بالانس و مناسب است. غذای خشک مفید با ویتامین‌ها و مواد معدنی طوری فرموله شده تا نیاز تغذیه‌ای سگ‌های کوچک برطرف شود. به علاوه ترکیبات موجود در این محصول از باکتری‌های مفید گوارشی حفاظت می‌کنند.

نقاط قوت
  • تمامی محصولات مفید بدون مواد نگهدارنده تولید می‌شوند و هیچ آنتی بیوتیکی چه شیمیایی و چه طبیعی در این خوراک وجود ندارد.
نژاد کوچک

غذای خشک سگ جرهای مدل Milky

خیلی از مشتریان برند جرهای را با تشویقی‌های سبک و خوشمزه می‌شناسند؛ اما این برند در تهیه غذای خشک نیز موفق عمل کرده است. درصد انرژی این محصول برای نژادهای کوچک و در حال رشد مناسب ارزیابی شده است.

نقاط قوت
  • پروتئین این خوراک از گوشت مرغ واقعی تهیه شده است.
نژاد کوچک بالغ

غذای خشک سگ رویال فید مدل SMALL & MINI

این مدل غذای خشک رویال فید مخصوص سگ های بالغ نژاد مینی و کوچک تولید شده است. طبق تجربه اکثر صاحبان حیوانات این محصول خوش خوراک بوده و برای سگ‌های بالغ از بالانس پروتئین خوبی برخوردار است.


انتخاب غذای سگ و رابطه آن با نژاد

راهنمای گام به گام انتخاب و خرید غذای خشک سگ بر اساس نژاد سگ

در تهیه غذای سگ اولین چیزی که مطرح می‌شود تفاوت نژادی است. اکثر محصولات تخصصی حیوانات متناسب با نژاد آن‌ها فرآوری و تولید می‌شوند. نژاد هر سگ ویژگی‌های مختلفی از جمله حساسیت‌های گوارشی، جثه و انرژی مورد نیاز حیوان را برای صاحبش تشریح می‌کند.

علاوه بر تفاوت نژادی، سن سگ نیز در خرید غذا موثر است. طبق اعلام انجمن اداره کنترل تغذیه آمریکا، توله سگ‌ها نیازهای پروتئینی بیش‌تری نسبت به سگ‌های بالغ دارند. حیوانات جوان باید به خوبی از نظر مواد معدنی و اسیدهای چرب نظیر امگا 3 تامین شوند. بنابراین غذای آن‌ها گران قیمت‌تر و مقوی‌تر است.

راهنمای گام به گام انتخاب و خرید غذای خشک سگ

بهترین غذای خشک سگ باید از نظر مزه و نیازهای غذایی حیوان را تامین کند. باور نکردنی است اما بیش‌ترین چالشی که صاحب حیوانات با آن درگیر هستند عادت دادن سگ به غذای جدید است. پس در انتخاب خود دقت کافی به خرج دهید!

گام اول: شناخت نیازهای بدنی هر نژاد

نژادهای مختلف میزان فعالیت مختلفی دارند. انرژی مورد نیاز نژادی های بزرگ با نژادهای کوچک‌تر زمین تا آسمان تفاوت دارد. اگر قرار باشد از غذای نژاد بزرگ برای سگ‌های کوچک‌تر استفاده کنید فقط ریسک ابتلا به بیماری را در آن‌ها افزایش داده‌اید!

در خرید بهترین غذای خشک سگ بحث شخصیت حیوان نیز مطرح است. رفتار، میزان فعالیت و جنب و جوش و سن او در تعیین نیازهای تغذیه‌ای اهمیت زیادی دارد. حتی ممکن است همدم همیشگی شما در شرایط بیماری به سر ببرد و در این حالت باید غذای تخصصی ( مثل غذای رنال) برای او تهیه کنید.

فراموش نکنید که بزرگ بودن نژاد به معنی فعالیت بیش‌تر نیست. گاهی نژادهای کوچک‌تر فعالیت بیش‌تری نسبت به سگ‌های بزرگ‌تری که تنبل‌تر هستند دارند. با این اوصاف باید میزان انرژی مورد نیاز آن‌ها را بیش‌تر تخمین بزنید.

گام دوم: آشنایی با ترکیبات اصلی غذای خشک سگ

برچسب ترکیبات موثر بهترین غذای خشک سگ معمولا بر اساس وزن درج می‌شود. معمولا میزان پروتئین و ترکیبات وابسته به گوشت در غذای خشک بر اساس شرایط تغذیه‌ای و بدنی تنظیم می‌شود. مثلا در غذاهای بیماران کلیوی، میزان پروتئین بر خلاف غذاهای عادی کم‌تر است.

بر خلاف سایر حیوانات، رنگ و شکل غذای خشک برای سگ‌ها اهمیتی ندارد. از آن جایی که سگ نسبت به ادویه جات حساس است بنابراین بهترین غذای خشک سگ باید بدون افزودنی و عطر و بوی خاص تولید شود.

اگر از غذاهای خارجی مصرف می‌کنید احتمالا جملاتی نظیر all life stages یا puppies را روی بسته بندی محصول دیده‌اید. این برچسب‌ها تحت نظارت AAFCO آمریکا درج می‌شوند. بنابراین مصرف کننده با اطمینان بیش‌تری محصول را خریداری می‌کند.

غذای خشک مناسب باید حاوی پروتئین گیاهی حیوانی نظیر مرغ، بوقلمون، خوک و ... باشد. ضمنا اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6، فیبر و مکمل‌های ویتامینه نیز به صورت معمول در فرمولاسیون غذای خشک استفاده می‌شوند.

گام سوم: تست غذا و تغییر تدریجی رژیم سگ

بهترین غذای خشک سگ در کلاس‌های مختلف اکونومی، معمولی و پرمیوم عرضه می‌شوند. تفاوت این غذاها در کیفیت پروتئین مصرفی است. درصد پروتئین کلاس‌ پرمیوم بیش از کلاس معمول یا اکونومی بوده و گران قیمت‌تر است.

بعد از انتخاب غذا باید حیوان را نسبت به مصرف آن عادت بدهید. توصیه می‌شود تغییر غذا به صورت تدریجی و طی چند هفته صورت بگیرد. از حیوان توقع نداشته باشید که بلافاصله انتخاب شما را بپسندد و از آن استقبال کند. روند پذیرش غذای تازه به صورت تدریجی و به مرور در سگ صورت می‌گیرد.

چند سوال متداول در مورد غذای خشک سگ

غذای خشک سگ چیست؟

غذای خشک مناسب حاوی پروتئین گیاهی حیوانی نظیر مرغ، بوقلمون، خوک و ... است. ضمنا اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6، فیبر و مکمل‌های ویتامینه نیز به صورت معمول در فرمولاسیون غذای خشک استفاده می‌شوند.

بهترین غذای خشک سگ چیست؟

بهترین برند غذای خشک سگ باید از نظر نیازهای غذایی و درمانی بالانس شده باشد. بنابراین باید غذای خشک متناسب با سن، نژاد و نیازهای تغذیه‌ای حیوان خریداری شود.

چگونه به سگ غذای خشک بدهیم؟

بعد از انتخاب غذا باید حیوان را نسبت به مصرف آن عادت بدهید. توصیه می‌شود تغییر غذا به صورت تدریجی و طی چند هفته صورت بگیرد.

سخن آخر

در تهیه بهترین غذای خشک سگ، برخی از برندها بهتر از سایر رقبا عمل کرده‌اند. نیازهای تغذیه‌ای حیوان، نژاد، سن و شرایط سلامتی او فاکتورهای مهمی برای انتخاب غذای مناسب و با کیفیت هستند.

اکنون از کدام برند برای تغذیه سگ خود استفاده می‌کنید؟ تا چه از این برند رضایت دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر