امروز07 اردیبهشت 1403

خرید چادر کمپینگ + نکات کاربردی در هنگام خرید

چادر_کمپینگ
5/5 - (1 امتیاز)

این روزها که ویروس کرونا همه را در خانه حبس کرده، بهتر است گردش کوتاهی به طبیعت داشته باشیم و مناطق بکر و خلوتی را انتخاب کنیم. مناطقی که انسان‌های کمتری در آن حضور داشته باشند و بتوانید در امنیت کامل از فضای اطراف خود لذت ببرید. در این مورد، هیچ‌چیز بهتر از یک چادر کمپینگ نمی‌تواند مفید باشد.

ما در ادامه بهترین چادر‌های مخصوص کمپینگ را در به‌نظر به شما معرفی خواهیم کرد تا خرید مطمئنی داشته باشید.

کالای محبوب

چادر مسافرتی 8 نفره اف آی تی تنت مدل Double Roof T22

اگر ترجیح می‌دهید با اعضای خانواده‌ی خود گردش کوتاهی را در دل طبیعت تجربه کنید، استفاده از چادر مسافرتی هشت نفره‌ی اف آی تی تنت را توصیه می‌کنیم.

این چادر علاوه بر اینکه جادار و بزرگ است، فضای کمی را اشغال می‌کند و در حالت بسته ابعادی برابر با «15 در 16 در 68» سانتیمتر دارد.

این ابعاد کوچک نشان می‌دهد که شما آن را می‌توانید به راحتی در کوله‌پشتی یا صندوق ماشین جای دهید. ستون بندی فایبرگلاس در این چادر آن را مستحکم و بادوام ساخته است.

از ویژگی‌های دیگر آن نیز می‌توان به ضد آب بودن چادر اشاره کرد. از آنجا که هیچ‌کس دلش نمی خواهد در صورت بارش باران، تمام وسایلش خیس شود، این خواص می‌تواند از چادر اف آی تی تنت، یک گزینه‌ی فوق‌العاده بسازد.

چادر کمپینگ 12 نفره اف آی تی تنت مدل Double Roof T44

این چادر نسبت به نسخه‌ی قبلی کمی بزرگتر است و به عنوان یک چادر دوازده نفره‌ی عالی به فروش می‌رسد. پس اگر شما خانواده‌ی پرجمعیتی دارید یا با دوستان خود به گردش می‌روید، می‌توانید از این چادر به راحتی استفاده کنید.

جنس مواد به کار رفته در پارچه‌های این چادر از پلی‌استر و روکش پلی‌اورتان است که آن را به چادری ضد آب و مقاوم تبدیل می‌کند.

چادر در حالت بسته بودن حجمی برابر با «17 × 18 × 64» را اشغال می‌کند. پس در کوله‌پشتی مخصوص کمپینگ یا صندوق ماشین به راحتی جای می‌گیرد.

چادر 6 نفره اف آی تی تنت مدل Double Roof AT4

فرقی نمی‌کند که دوست دارید در فصل سرما اردو بزنید یا در فصل گرما به گردش بروید. شما در هر حال می‌توانید از این چادر استفاده کنید. چون برای تمام فصل‌های سال طراحی شده است.

جنس این چادر نیز مثل چادر قبلی، از پلی استر و پلی اورتان است. پس دربرابر باران و آب، مقاومت خیلی خوبی از خود نشان می‌دهد.

علاوه بر این،  ستون‌های این چادر ساختاری اتوماتیک دارند. یعنی نیازی نیست که برای باز  کردن آن، خودتان میله‌های مخصوص را وارد درزها و منافذ چادر کنید.

چادر مسافرتی 6 نفره گلرت مدل وکتور

شما با خرید این چادر، انگار سه چادر بهم چسبیده شده خریده‌اید. سه چادر که به معنای واقعی کلمه، برای دوازده نفر مناسب است.

از آنجا که این چادر برای اقامت تعداد زیادی از افراد تهیه شده است، سقفی با قابلیت تهویه دارد. پس هوا به خوبی در آن جریان دارد و فضای داخلی گرفته و بدبو نمی‌شود.

البته علاوه بر سقف تهویه‌دار، پنجره نیز دارد و امکان تماشای فضای داخلی چادر از بیرون به درون آن غیر ممکن است. از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی این چادر می‌توان به روکش کاملا ضد آب آن اشاره کرد.

اگر چادرهای قبلی در برابر آب باران مقاوم بودند، این چادر در برابر رگبار و تگرگ کاملا مقاوم است و شما به راحتی می‌توانید در آن پناه بگیرید.

چادر کمپینگ اتوماتیک 8 نفره اف آی تی مدل 001

اگر تابستان‌ها به دل طبیعت می‌روید ولی نمی‌دانید که از شر پشه‌ها به کجا پناه ببرید؛ باید این چادر را که با یک پشه بند مخصوص عرضه می‌شود؛ خریداری کنید.

این چادر، برای هشت نفر ساخته شده است و با وجود جنس پلی استری در آن، از دوام و استقامت بالایی برخوردار است. البته با وجود این استحکام، چادر وزن کمی دارد و امکان حمل و نقل آن بسیار ساده است.

از آنجا که ساختار این چادر اتوماتیک است، برای سر هم بندی کردن آن نیازی نیست که میله‌های مخصوص را جابه‌جا کنید.

در نهایت می‌توان به این نکته اشاره کرد که این چادر، از شما در برابر اشعه‌ی فرابنفش خورشید محافظت می‌کند.

چادر مسافرتی 2 نفره کد YH008

اگر معمولا دو نفره یا یک نفره به گردش می‌روید، می‌توانید از این چادر جمع‌وجور دو نفره استفاده کنید. این چادر با وجود حجم کمی که دارد، از دوام بالایی برخوردار است و در برابر باران نیز مقاوم است. علاوه بر این، به همراه میخ مخصوص نصب، پشه‌بند و سایه‌بان عرضه می‌شود.

چادر کمپینگ 4 نفره پکینیو مدل C2006

این چادر را می‌توان یکی از چادرهای محبوب خانواده‌های ایرانی دانست. چون اکثر خانواده‌ها «چهار‌نفره» هستند. این چادر چهار نفره با پشه‌بند و سایه‌بان عرضه می‌شود و در برابر شرایط جوی مختلف، مقاومت بالایی دارد.

چادر 6 نفره اف آی تی تنت مدل Family 2

این چادر شش نفره نه تنها برای خوابیدن و استراحت کردن کاملا جادار و راحت است، بلکه ارتفاع بلندی دارد. پس قد بلند‌ها نیازی نیست که خم شوند یا چهاردست و پا به درون چادر بروند.

این چادر در بخش پشتی و جلویی در دارد و امکان رفت و آمد در آن بسیار ساده است. این چادر علاوه بر پوشش ضد آبی که دارد، در قسمت زیرین نیز نایلونی است و از نفوذ آب به داخل چادر جلوگیری می‌کند.

حتی یک پارچه‌ی نایلونی مخصوص به همراه آن عرضه می‌شود که هنگام بارش باران برای بالای سقف استفاده شود.

چادر کمپینگ یک نفره مدل sky

همانطور که از نام آن مشخص است، این چادر برای کسانی طراحی شده است که به تنها سفر کردن عادت دارند.

این چادر فنری است و جنس آن نیز نسبت به شرایط جوی مختلف، از جمله باد و باران بسیار مقاوم است.

در صورتی که این چادر کم حجم و کم وزن را ببندید، می‌توانید آن را در یک کوله پشتی کوچک چهل‌وپنج سانتی‌متری جای دهید.

چادر کمپینگ 2 نفره مدل نوجوان

این چادر کوچک و دو نفره، حجم کمی دارد و به خاطر وزن کم، حمل و نقل آن به سادگی صورت می‌گیرد. این چادر که مدل نوجوان است، در حالت باز 150 در 150 در 140 سانتیمتر است و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند.

این چادر با یک پشه‌بند عرضه می‌شود و در حالت بسته، در یک کوله‌پشتی پنجاه سانتیمتری جای می گیرد.

چگونه یک چادر کمپینگ مناسب بخریم؟

با وجود اینکه سعی کردیم بهترین چادرهای کمپینگ را به شما معرفی کنیم؛ ولی باز هم برای خرید باید اطلاعات خاصی داشته باشید. شاید بپرسید چادر کوپینگ چه فرقی با چادر مسافرتی دارد؟ خب اگر هدف شما یک گردش یک روزه یا ۱۳ به دری است البته که یک چادر معمولی می تواند جوابگو باشد. اما اگر به صورت حرفه‌ای به کوهنوردی می‌روید پس بجز کوله پشتی کوهنوردی، چراغ پیشانی و یا زیرانداز خوب به یک چادر مخصوص کمپینگ حرفه ای هم نیاز دارد.

حتی اگر زیاد اهل گردش رفتن نباشید، باز هم باید به برخی نکات توجه کنید. ما در ادامه این نکات را به شما معرفی می‌کنیم تا از آن جهت راهنمای خرید استفاده کنید.

 فضای مورد نیاز خود را مشخص کنید

بسیار خوب. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که چادرهای کمپینگ زیادی در فروشگاه‌های آنلاین یا بازار در دسترس هستند.

پس قبل از خرید، به این مورد فکر کنید که چند نفر قرار است در چادر بخوابند. به این نکته هم فکر کنید که علاوه بر تعداد افراد خانواده، وسایل را کجا نگه می‌دارید.

اگر وسایل خود را داخل چادر می‌گذارید، پس باید چادر جادارتری بخرید. اگر با سگ خود سفر می‌روید، به جای او نیز فکر کنید. تعیین همه‌ی این موارد به شما در انتخاب فضای مناسب کف و چادر کمک می‌کند.

به وزن چادر دقت داشته باشید

همه می‌خواهند که چادر کمپینگ سبک و جاداری داشته باشند. البته هنگام خرید چادر، یک چالش بزرگ برای مشتری وجود دارد. چون باید بین وزن و فضای چادر یکی را به دیگری ترجیح دهد.

با وجود اینکه ما چادرهای بزرگ ولی کم‌وزنی را به شما پیشنهاد کردیم، ولی به هر حال، چادر کمپینگ هر چه حجیم‌تر باشد، سنگین‌تر است.

اگر قرار است دو نفره سفر کنید و گردش کوتاهی داشته باشید، چادری را انتخاب کنید که وزن و حجم کمتری داشته باشد (مثلا از چهار پوند کمتر باشد). تضمین می‌کنیم که کمرتان بعدا از شما تشکر خواهد کرد. البته اگر با ماشین خود به گردش می‌روید، اصلاً نگران وزن نباشید.

چادرهای سه فصلی و چهار فصلی

چادرهای کمپینگ 3 فصلی (بهار ، تابستان ، پاییز) سبک‌تر هستند و برای گردش در هوای گرم، معتدل و خنک (نه خیلی سرد) ساخته شده‌اند.

چادرهای کمپینگ 4 فصلی (بهار، تابستان، پاییز، زمستان) می‌توانند در برابر برف و وزش باد شدید مقاومت کنند. آن‌ها معمولا سنگین‌تر و گران‌تر هستند. بسیاری از افراد که در هر چهار فصل سال اردو می‌زنند، بهتر است چادر چهارفصلی بخرند.

به سایر کف چادر دقت کنید

مساحت کف چادر کمپینگ را نیز در نظر بگیرید. اگر علاوه بر افراد، وسایل خود را نیز درون چادر نگه می‌دارید، چادری را انتخاب کنید که برای هر نفر، حداقل 20 فوت مربع داشته باشد.

برای کسانی که یک نفره به گردش می‌رود، چادری که برای خواب حدود 15 فوت مربع ارائه دهد نیز مناسب خواهد بود. البته کمی تنگ است.

به ارتفاع چادر دقت کنید

ارتفاع چادرهای کمپینگ از سطح زمین تا بالای قسمت بیرونی چادر اندازه گیری می‌شود. برای محاسبه‌ی ارتفاع داخلی، از نوک چادر  دو یا سه اینچ پایین‌تر بیایید و سپس آن را اندازه بگیرید.

چادر یک جداره یا دو جداره

بر خلاف چادرهای دو جداره که دارای پوشش ضد آب هستند، چادر‌های تک جداره بسیار سبک هستند.

اما ممکن است فضای درونی آن دم کند یا نسبت به آب باران مقاومت کمتری داشته باشد. اگر یک چادر کمپینگ یک جداره را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که از تهویه‌ی مناسب برخوردار باشد.

به درهای چادر توجه کنید

با اینکه یك در برای چادر کافی است، وجود دو در می‌تواند رفت و آمد را برای شما ساده‌تر سازد. البته این در صورتی جالب است که تعداد اعضا زیاد باشد. با این وجود، چادرهای دو در هم سنگین‌تر هستند، هم گران‌تر.

استقامت در برابر باد

اگر در روزهای سرد که وزش باد زیاد است سفر می‌کنید؛ باید چادرهایی تهیه کنید که ستون بندی محکم و فلزی دارند. به این ترتیب در برابر باد کاملا مقاوم خواهند ماند.

فایبر گلاس

چادرهایی که از جنس فایبرگلاس هستند، معمولا در برابر آب باران از خود مقاومت بیشتری نشان می‌دهند.

چادرهای کامپوزیتی

چادرهای کامپوزیتی ساختاری اتوماتیک دارند و به راحتی باز می‌شوند. پس به کمک آن‌ها نیازی نیست که وقت زیادی جهت باز کردن و آماده‌سازی چادر انجام دهید.

تعداد دریچه‌های چادر

هرچه تعداد دریچه‌ها، پنجره و درها بیشتر باشد، تهویه بهتر صورت می‌گیرد و هوای داخل چادر متراکم نمی‌شود.

این چادرها برای فصل گرما بسیار مناسب هستند. چون هوای داخل چادر را خنک نگه می‌دارند.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم به شما بهترین چادر کمپینگ موجود در بازار را معرفی کنیم و برای خرید آن، یک راهنمای خرید کامل نیز فراهم کردیم. پس به کمک این مقاله می‌توانید یک خرید آنلاین مناسب داشته باشید.

به عنوان آخرین نکته، به یاد داشته باشید که بهتر است همیشه یک زیرانداز پلاستیکی یا نایلونی را در زیر چادر قرار دهید. این باعث می‌شود کف چادر از ساییدگی و پارگی در امان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر