امروز31 فروردین 1403

روتین پوستی برای پوست چرب و جوشدار

روتین پوستی برای پوست چرب و جوشدار
5/5 - (1 امتیاز)

در میان تمام تیپ‌های پوستی، پوست چرب و جوشدار دغدغه بزرگ‌تری برای بانوان و آقایان است؛ چون چالش بزرگ براق به نظر رسیدن پوست شما را در استفاده از انواع محصولات مراقبتی و آرایش محدود می‌کند.

برای هر نوع پوست برنامه مراقبتی ویژه‌ای از سوی متخصصان پوست و مو توصیه می‌شود. روتین پوستی برای پوست چرب و جوشدار هم مراحل خاص خود را دارد و اگر در ساعات صبح و شب به درستی انجام شود چربی پوست به سادگی کنترل خواهد شد. تا چه اندازه به روتین و توصیه‌های مراقبت از پوست صورتتان پایبند هستید؟

اگر پوستی چرب دارید به همان اندازه که مراقبت از آن به کنترل منافذ و چربی کمک می‌کند بی‌توجهی به آن دردسرساز است. روتین پوست چرب طی چند مرحله ساده میسر می‌شود و برای انجام آن فقط به چند دقیقه زمان در طول روز نیاز دارید. پس حوصله کنید و تا پایان راهنمای امروز به‌نظر همراه ما بمانید.

روتین پیشنهادی به نظر برای صبح

همه افراد در طول عمر خود افزایش اندک سبوم و چربی پوست را در سال‌های زندگی تجربه می‌کنند. فصل، آب و هوا، تغییرات هورمونی و البته سبک زندگی در چرب شدن و تغییرات منافذ سطح پوست موثر هستند. در اکثر مواقع نمی‌توانیم عامل چربی پوست را پیدا کنیم و بنابراین با روتین مخصوص پوست چرب و جوشدار به آزمون و خطا می‌پردازیم.

از اول صبح تا اوایل ساعات بعد از ظهر مراقبت‌های پوستی پوست چرب شما به شرح زیر است:

مرحله اول: پاکسازی عمیق پوست چرب

خیلی از متخصصان شستشو دائمی پوست را توصیه نمی‌کنند؛ اما برای پوست چرب به سبب تولید چربی و ترکیب آن با بافت مرده سطح پوست مجبور هستیم پوست را به صورت مداوم و مرتب از چربی و آلودگی‌ها پاکسازی کنیم.

چیزی که در شستشو پوست چرب اهمیت دارد نوع پاک کننده‌ای است که استفاده می‌کنید. بدین منظور اول صبح کل صورت را با آب خنک شستشو دهید تا منافذ از چربی تجمع یافته پاک شوند. سپس پوست را در طول روز و در صورت امکان با انواع فوم، ژل و آب پاک کننده پاکسازی کنید.

پیشنهاد خریداران

آب پاک کننده صورت دافی مدل Oil control

مشخصات محصول

  • مناسب: پوست چرب، پوست حساس
  • کاربرد: صورت، چشم، لب
  • عصاره/ ویتامین: هیالورونیک اسید و ویتامین‌های A و B5

قدرت پاک کنندگی فوق‌العاده را با آب پاک کننده صورت دافی تجربه کنید. ترکیبی نرمال و خنثی که با پاکسازی منافذ پوست به کنترل چربی کمک می‌کند. این محصول علاوه بر رفع آلودگی داریا خواص آبرسانی است. از این محصول می‌توانید در تمامی نقاط چشم، لب و نواحی جوش دار استفاده کنید.

آب پاک کننده آرایش صورت کامان مدل OILY SKIN

مشخصات محصول

  • مناسب: پوست چرب
  • کاربرد: صورت، چشم، لب
  • عصاره/ ویتامین: روغن درخت چای، عصاره چای سبز

آب پاک‌کننده آرایش کامان علاوه بر پاک کنندگی با خواص رطوبت‌رسان، ترمیم‌کننده آسیب‌های پوستی، التیام بخش و تسکین‌دهنده پوست تولید شده است. این محصول بدون نیاز به شستشو منافذ را از چربی پاک و به طور مستقیم میزان ترشح چربی صورت را کنترل می‌کند.

مرحله دوم: لایه برداری متناوب پوست

پوست چرب به صورت ذاتی لایه برداری بیش‌تری نسبت به پوست معمولی و خشک دارد و بستن منافذ هم به سبب تجمع لایه شاخی در محل منافذ سطح پوست است. از طرفی همه ما در معرض آسیب محیطی قرار داریم و این عامل در کنار کاهش دما هم می‌تواند در لایه برداری موثر باشد.

تجمع بافت مرده و شاخی علاوه بر این که منظره ناهموار و ناخوشایندی روی سطح پوست ایجاد می‌کند باعث جوشدار شدن پوست می‌شود.

برای جلوگیری از بسته شدن منافذ توصیه می‌شود هفته‌ای دو تا سه بار پوست با استفاده از مواد لایه بردار پاکسازی شود. بدین منظور می‌توانید بعد از هر بار شستشو صورت از کرم، لوسیون و ژل‌های لایه بردار مخصوص پوست چرب و جوشدار استفاده کنید. لایه بردارها به عنوان اسکراب هم به فروش می‌رسند.

اسکراب لایه بردار شون با عصاره گردو حجم 150 میلی لیتر

مشخصات محصول

  • مناسب: انواع پوست، پوست چرب
  • کاربرد: تمام صورت
  • عصاره/ ویتامین: ویتامین E، گردو

اسکراب لایه بردار شون با عصاره گردو و ویتامین غنی سازی شده و ترکیبی خنثی برای حذف لایه‌های مرده پوست است. برای مصرف ابتدا باید مقدار مشخصی از ژل را روی صورت قرار دهید و بعد از ماساژ کافی شستشو دهید.

کرم اسکراب زنانه آردن مقدار 75 گرم

مشخصات محصول

  • مناسب: انواع پوست، پوست چرب
  • کاربرد: تمام صورت
  • عصاره/ ویتامین: هاماملیس

برخی از اسکراب‌ها به فرم کرمی تولید می‌شوند که علاوه بر تمیز کردن سطح پوست به نرمی و طراوت آن کمک می‌کنند. کرم اسکراب زنانه آردن برطرف کننده پوسته‌ها و چربی صورت است و از این راه چربی را کنترل می‌کند. این محصول با لایه برداری ملایم در حذف جوش‌های سرسیاه و مزمن نیز موثر است.

مرحله سوم: تونر برای حفظ رطوبت پوست

مرحله اول و دوم به احتمال زیاد بخش زیادی از رطوبت پوست را تبخیر می‌کنند. به همین دلیل شاید لازم باشد برای آبرسانی و پیش از این که روتین پوست چرب و جوشدار را ادامه دهید آن را با تونر مناسب شستشو دهید.

تونرها محلول‌های معطر، مغذی و سبک هستند که با وجود حذف چربی به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کنند. در صورتی که سطح پوست صورتتان ملتهب است یا تخریش شده بهتر است از تونرهای خنثی و غیر حساسیت زا استفاده کنید.

تونر صورت ویتالیر مدل Dexpanthenol حجم 200 میلی لیتر

مشخصات محصول

  • مناسب: انواع پوست، پوست چرب
  • کاربرد: صورت
  • عصاره/ ویتامین: آلوورا، گلیسیرین و بیوتین

تونر صورت ویتالیر مدل Dexpanthenol به تنفس بهتر پوست چرب و جلوگیری از بروز آکنه و جوش کمک می‌کند. با استفاده مداوم از این محصول به مرور زمان منافذ بسته می‌شوند و چربی بدون ایجاد خشکی صورت کنترل خواهد شد.

تونر پاک کننده صورت لافارر مدل آبرسان

مشخصات محصول

  • مناسب: پوست چرب
  • کاربرد: صورت
  • عصاره/ ویتامین: بادام شیرین، سدیم هیالورونات و ویتامین C و E

تونر پاک کننده صورت لافارر مدل آبرسان مخصوص پوست چرب و مختلط تولید شده و فرمولاسیون آن گیاهی است. برای استفاده از این تونر ابتدا صورت را به خوبی شستشو دهید و سپس بافت ژل مانند تونر را روی صورت پخش کنید. این محصول نیازی به آبکشی ندارد.

مرحله چهارم: آبرسانی، مرطوب کردن، کرم دو چشم

حالا که پوست چرب را از بقایای چربی و بافت مرده پاکسازی کردید نوبت به تغذیه و تقویت آن می‌رسد. انواع و اقسام آبرسان قوی برای پوست در بازار وجود دارد؛ اما اگر پوستی چرب دارید شاید بهتر باشد انواع لوسیون و ژل آبرسان و مرطوب کننده را امتحان کنید که بافت سبک‌تری دارند.

با وجود آن که برخی از کرم‌ها برچسب پوست چرب و جوشدار دارند باز هم مسیر خروج چربی پوست را مسدود می‌کنند. به همین دلیل بعد از استفاده از کرم مرطوب کننده و حتی لوازم آرایش نظیر کرم پودر گریم احساس سنگینی دارید و بعد از مدتی جوش‌ها روی صورت ظاهر می‌شوند.

یکی دیگر از نواحی حساس در صورت پوست دور چشم است که معمولا به سبب اجتناب از مصرف کرم مرطوب کننده در معرض آسیب بیش‌تری قرار می‌گیرد. پس استفاده از کرم دور چشم را هم در روتین پوست خود قرار دهید.

کرم مرطوب کننده پوستهای چرب درمالیفت مدل Hydralift AC Cream

مشخصات محصول

  • مناسب: پوست چرب
  • کاربرد: صورت و بدن
  • عصاره/ ویتامین: ندارد

مرطوب کننده درمالیفت محصولی چندکاره برای پوست چرب و جوشدار است. بافت سبک این مرطوب کننده به عمیق‌ترین لایه‌های پوست آبرسانی می‌کند. اگر همزمان از ترکیبات ضد جوش استفاده می‌کنید و پوستتان خشک و آسیب دیده به نظر می‌رسد می‌توانید یک دوره درمانی را با این محصول شروع کنید.

روتین پیشنهادی به نظر برای بعد از ظهر و شب

با رسیدن به ساعات پایانی روز همان مراحل قبلی را باید روی پوستتان اجرا کنید. شستشو عمیق و کامل پوست صورت به ویژه بعد از ساعات کاری طولانی اهمیت بیش‌تری دارد. در کنار این مراحل لازم است چند مرحله زیر را به روتین پوست چرب خود اضافه کنید:

انواع سرم ویتامینه و ضد چروک برای پوست چرب

سرم‌ها حاوی ویتامین C و ترکیبات مغذی و ضد چروک هستند که بهتر است در طول شب و با افزایش روند بازسازی پوست استفاده شوند. با استفاده از سرم و کرم‌های ضد چروک در تمام ساعات روز و شب احساس مطلوب و خوشایندی دارید و با وجود شستشو عمیق پوستتان خشک نمی‌شود.

سرم پوست اریکه مدل Excel Booster

مشخصات محصول

  • مناسب: پوست چرب
  • کاربرد: صورت و بدن
  • عصاره/ ویتامین: فیلتر های گیاهی ضد آفتاب

سرم پوست اریکه مدل Excel Booster اکسیر جوانی و محرک کلاژن سازی پوست آسیب دیده و چرب است. استفاده مداوم از این محصول به کنترل سبوم و چربی کمک می‌کند. این سرم علاوه بر تقویت پوست تا حدودی در سفت کردن پوست و رفع چین و چروک ناشی از کهولت سن موثر است.

سرم متعادل کننده چربی پوست بایومارین مدل جلبک دریایی

مشخصات محصول

  • مناسب: پوست چرب
  • کاربرد: صورت و بدن
  • عصاره/ ویتامین: گریپ فروت، برگ چای سبز، ژل برگ آلوئه ورا

سرم متعادل کننده چربی پوست بایومارین ترمیم کننده پوست حساس و چرب است. اگر به دنبال استفاده از ترکیبات ضد جوش یا شستشو مداوم پوست صورتتان خشک شده و احساس خارش می‌کنید این ترکیب با اثر ترمیمی خاص شما تولید شده است.

کرم دور چشم و کرم مخصوص شب

بهترین زمان برای تقویت، سفت کردن و درخشان شدن پوست صورت و گردن ساعات شب است. ترکیب کرم مخصوص شب پیشنهاد به نظر برای احیای پوست و تحریک کلاژن سازی است. در کنار کنار شب لازم است از کرم دور چشم استفاده کنید. برخی از کرم‌های دور چشم فرمولاسیون قوی‌تری دارند و خاص افراد بالای 50 سال تولید می‌شوند.

سخن آخر

راز داشتن پوستی شفاف و سالم در تمام سنین رعایت روتین‌ها و برنامه‌های مراقبتی است. روتین پوستی برای پوست چرب و جوشدار شامل چهار مرحله پاکسازی، لایه برداری، تقویت و ترمیم بخش‌های مختلف صورت و بدن در طول روز و شب است.

مهم‌ترین قدم در روتین‌های خودمراقبتی پوست مداومت و تکرار است. اگر پوستی چرب دارید با رعایت برنامه‌ها و رژیم‌های مخصوص چربی پوستتان کنترل شده و منافذ آن به مرور زمان کوچک‌تر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر