امروز03 اردیبهشت 1403

نکاتی برای ماندگاری بهتر آرایش بر روی پوست چرب

امتیاز دهیدpost
امتیاز دهیدpost

پوست‌های چرب ویژگی­های خاص خود را دارند که اگر بخواهیم از جانب کسانی که پوستی چرب دارند صحبت کنیم باید بگوییم بسیاری از این ویژگی­ها آزاردهنده خواهند بود. آنقدر که ویژگی­های مثبت این پوست‌ها گاهی به چشم نمی­آید. پوست­های چرب به دلیل داشتن چربی بالا دیرتر آسیب می­بینند و دیرتر چروک‌های عمقی را آشکار می­کنند. از طرفی جوش‌های چرکین و همچنین جوش­های سر سیاه و منافذ باز از دیگر ویژگی های این پوست هاست. دلیل باز شدن منافذ پوست چربی بالایی است که روی سطح پوست را می­پوشاند و پوست به خوبی نمی­تواند نفس بکشد و در نتیجه منافذی برای تنفس پذیری راحت تر روی پوست ایجاد می­شود و پوست شبیه به پوسته پرتقال خواهد شد.

چربی بالای پوست جدا از مشکلات ذکر شد باعث می­شود صورت به راحتی آرایش و کرم‌های بهداشتی را قبول نکند و به اصطلاح کرم­های مختلف روی پوست می­ماسد. مخصوصا اگر در یکی از شهرهای رطوبت خیز ایران مانند گیلان، مازندران و یا استان‌های جنوبی زندگی می­کنید بیشتر این مسئله را درک می­کنید. هوایی که رطوبت بالایی دارد به خودی خود باعث می­شود پوست با رطوبت احاطه شود و کرم پودر و یا کرم معمولی هم روی پوست به خوبی نمی‌تواند قرار بگیرد. برای آن که با این مشکلات به خوبی روبه رو شوید چند روش کاربردی را در ادامه توضیح خواهیم داد.

  1. پایه آرایشی قوی

داشتن یک بیس آرایشی نصف بیشتر راه را برای ما هموار خواهد کرد. شما با داشتن یک پایه آرایشی مناسب می‌توانید از یک کرم پودر سبک استفاده کنید و نیاز نیست با زدن چندین لایه از کرم پودرهای سنگین پوستتان را خفه کنید. ابتدا باید صورتتان را به خوبی شسته و خشک کنید. سپس از یک آبرسان و مرطوب کننده مناسب آرایش استفاده کنید، همچنین می‌توانید از یک نیز استفاده کنید. در مرحله بعد باید یک پرایمر سبک استفاده کنید. وقتی پوست چربی دارید تمام اقلام آرایشی که انتخاب می­کنید باید سبک باشند و حجم زیادی روی پوست نداشته باشند همچنین سنگین بودن لوازم آرایشی باعث بسته شدن منافذ و ترشح شدیدتر چربی خواهد شد تا پوست بتواند اطراف منافذ را پر کند و جایی برای تنفس داشته باشد. پرایمرها عموما مات هستند و منافذ پوست را یکدست نشان می­دهند و جای لک‌ها و جوش‌ها را نیز تا حدی محو می­کنند. توجه داشته باشد پوست اطراف چشم بسیار حساس است و باید از پرایمر مناسب چشم برای این قسمت استفاده کنید. پس از این که پرایمر خشک شد زمان استفاده از کرم پودر رسیده است.

  1. کرم پودر سبک بزنید

نکات آرایش پوست چرب

کرم پودر یکی از مهمترین قسمت‌های آرایشی پوست است. پوشاندن عیب و ایرادهای پوست به عهده کرم پودر است و اگر شما پوستی چرب دارید باید از یک کرم پودر سبک استفاده کنید تا غدد چربی پوستتان تحریک نشود. کرم پودرهای برند شون با فرمولاسیون گیاهی و استفاده از مواد طبیعی مانند انواع میوه‌های استوایی باعث حفظ طراوت پوست می­شود همچنین با استفاد از این محصولات می­توانیم به محیط زیست خود کمک کنیم.

کرم پودر شون از نظر سبک و ابریشمی بودن یکی از بهترین کرم پودرهای موجود در بازار است. بافت نرم، سبک و ابریشمی این کرم پودر برای کسانی که پوست چرب دارند بهترین انتخاب است. این کرم پودر فاقد هرگونه چربی و تهیه شده از جوانه گندم، گلیسیرین و ویتامین E به عنوان یک کرم پودر آبرسان به پوست کاربرد دارد. همچنین روغن کنجد درون این کرم پودر به عنوان یک مرطوب کننده لطافت پوست را تضمین می­کند.

از دیگر ویژگی های این محصول عدم نیاز مجدد به استفاده از کرم ها ضدآفتاب است. این محصول با داشتن SPF یک ضدآفتاب رنگی سبک به شمار می­رود و از استفاده مجدد از یک کرم جداگانه جلوگیری می­کند. قیمت این محصول نکته مثبت دیگر در مورد آن است شما با هزینه بسیار کم می­توانید یک محصول با کیفیت بالا را خریداری کنید. کالیستا نیز یک برند ایرانی به صرفه برای خرید است. برند هایی چون مک، لورال، لدورا، استی لادر، میبلین، دوسه، کرم، اکتی پور، درماکول، هدی بیوتی جزو برند های گران قیمت ولی با کیفیت بالا هستن که خرید آن برای کسانی که در ایران زندگی می­کنند از نظر قیمتی به صرفه نیست بنابراین بهتر است از برند های با کیفیت داخلی مانند شون استفاده کنیم. برای مشاهده و خرید کلیک کنید.

  1. استفاده از پودر فیکس

پس از زدن کرم پودر، باید آن را روی صورت خود فیکس کنید که چروک‌های پوستی نمایان نشوند و همچنین کرم پودر با ترشح چربی‌های پوست بهم نریزد و اصطلاحا روی  پوست ماسیده نشود. مقداری از پودر فیکس را با یک اسفنج مناسب در قسمت‌های دور چشم و دور لب‌ها و سایر قسمت‌های صورت بزنید. دقت داشته باشید پودر فیکس آرایش را تثبیت می­کند ولی آن را ضد آب نمی­کند. اگر از پودر بودن فیکساتور خوشتان نمی­آید می­توانید از اسپری فیکس به جای پودر فیکس استفاده کنید.

  1. لوازم آرایشی ضدآب

استفاده از پرایمر برای آرایش پوست چرب

اگر می­خواهید آرایش صورتتان بدون تغییر برای ساعات طولانی استفاده کنید و چربی پوستتان باعث بهم ریختن آرایشتان می­شود و حوصله زیرسازی‌های وقت گیر را ندارید می­توانید از لوازم آرایشی ضد آب استفاده کنید. لوازم آرایشی ضد آب با چربی پوستتان یا حتی با آب پاک نمی­شوند و تنها با یک شوینده مناسب از روی صورت پاک می‌شوند.

اگر هم کلا علاقه‌ای به آرایش کردن ندارید و فقط می­خواهید پوستی صاف داشته باشید می­توانید از کرم پودرهای دائم استفاده کنید. این روش توسط دستگاه‌های تتو انجام می‌شود و رنگ مورد نظر روی پوست تتو می­شود.

  1. با پزشک متخصص مشورت کنید

اگر چربی پوستتان غیر قابل کنترل است و بسیار برایتان آزاردهنده شده بهتر است به یک کلینیک پوست بروید و با پزشک متخصص مشورت کنید. در بعضی مواقع پزشکان برا کنترل چربی از داروهای شیمیایی استفاده می­کنند.

کسانی که پوست چربی دارند باید یک روتین پوستی مناسب داشته باشند و پس از آرایش صورت خود را به خوبی بشویند و از ماندن آلودگی روی پوست جلوگیری کنند تا چربی انباشته باعث کدر شدن سطح پوست نشود و از ایجاد بیماری‌های پوستی شود. برای پاک سازی درست صورت از یک فیس براش مناسب و یک فیس واش مناسب استفاده کنید. می­توانید از انواع اسکرا‌ های قوی هم به صورت هفتگی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر