امروز05 اردیبهشت 1403

ژل بهداشتی بانوان : 10 مارک از بهترین ژل شستشوی بانوان 2020

ژل شستشوی بانوان
4/5 - (3 امتیاز)

ژل بهداشتی بانوان چه مارکی خوبه؟

هرچه ناحیه‌ی خارجی واژن اسیدیته‌ی بالاتری داشته باشد، باکتری‌های بیشتری در آن ناحیه تجمع کرده و تکثیر می‌شوند. این موضوع باعث تولید بوی نامطبوع و آزاردهنده در این ناحیه از بدن خواهد شد. این‌جا است که ژل بهداشتی بانوان به کمک شما می‌آید. یکی از روش‌هایی که به بانوان در حفظ سلامت و بهداشت اندام تناسلی کمک می‌کند استفاده از ژل شستشوی بهداشتی هستند.

البته این را در نظر بگیرید هدف این محصولات تنظیم PH قسمت واژن است. استفاده نادرست یا انتخاب محصول اشتباه مثل صابون های اسیدی می‌تواند مقدار نرمال PH را به‌ هم بریزد. در نتیجه دچار بسیاری از بیماری‌های زنان مانند عفونت و قارچ می‌شوید. محصولاتی که برای سلامت زنان تولید می‌شوند از فرمول‌ها و مواد خاصی درست می‌شوند. پس با انتخاب اشتباه سلامت خود را به خطر نیندازید.

در ادامه 10 مورد از بهترین ژل بهداشتی بانوان باکیفیت، از برندهای معتبر ایرانی و خارجی که می‌توانید با خیال راحت استفاده کنید را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

پیشنهاد ویژه

یکی از محصولاتی که در این بخش با آن آشنا می‌شوید، ژل بهداشتی بانوان لافارر مدل Genital Cleansing Gel است.

این محصول در حجم ۲۵۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود و دارای رایحه‌ی بابونه، مالوا و آلوئه‌ورا است. ژل بهداشتی بانوان لافارر ضد حساسیت و ضد باکتری است. همچنین از بوی بد، خارش و عفونت‌های قارچی، ویروسی و باکتریایی جلوگیری می‌کند.

با استفاده از این محصول بهداشتی می‌توانید از بهداشت و سلامت ناحیه‌ی تناسلی مطمئن باشید. به این ترتیب کمتر به دکتر و درمان‌ احتیاج پیدا خواهید کرد.

این ژل بهداشتی PH بدن را متعادل می‌سازد. در نتیجه باکتری‌ها و قارچ‌هایی که باعث بیماری و عفونت می‌شوند نمی‌توانند در این محیط تکثیر و رشد کنند.

خوب است بدانید که همیشه عفونت‌های باکتریایی، قارچی و انگلی باعث ایجاد بیماری نمی‌شوند؛ بلکه ممکن است موجب به‌وجود آمدن عوامل بیماری‌زای دیگری در ناحیه‌ی واژن ‌شوند.

ژل شستشوی بانوان هیدرودرم

ژل بهداشتی بانوان هیدرودرم سری Quadra Action یکی دیگر از محصولاتی است که می‌توانید برای سلامت ناحیه‌ی تناسلی از آن استفاده کنید.

این محصول از خشکی پوست ناحیه‌ی خارجی واژن جلوگیری می‌کند و همچنین باکتری‌ها را هم از بین می‌برد.

ژل بهداشتی بانوان هیدرودرم سری Quadra Action مناسب شست‌وشوی روزانه است. عصاره‌ی بابونه و گلیسیرین موجود در این محصول باعث ایجاد خاصیت ضد التهابی می‌شود. این ویژگی مانع از تغییر و خشکی پوست در ناحیه‌ی خارجی واژن می‌شود.

عدم استفاده از مواد حساسیت‌زا در ترکیبات این ژل بهداشتی باعث می‌شود اثری ملایم و موثر داشته باشد. علاوه‌بر مصرف روزانه می‌توانید در هوای گرم یا دورانی که ورزش می‌کنید از این محصول استفاده کنید. زیرا احتمال ایجاد بوی ناخوشایند در این شرایط بیشتر است.

ژل بهداشتی بانوان اوریاژ مدل Gyn Phy

یکی دیگر از محصولاتی که به شما در مراقبت و نظافت ناحیه‌ی تناسلی کمک بسیاری می‌کند، ژل بهداشتی بانوان اوریاژ مدل Gyn Phy است. این محصول فرانسوی در حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود.

بانوان در تمام سنین، حتی دختران بالای ۴ سال می‌توانند از این ژل بهداشتی به‌صورت روزانه استفاده کنند. این ژل دارای عوامل پاک‌کننده است که ناحیه‌ی ژنیتال را تمیز و ایمن می‌سازند.

ژل بهداشتی بانوان اوریاژ بسیار ملایم و خوشبو است و در ناحیه‌ی اطراف واژن ایجاد خشکی و سوزش نمی‌کند. به‌علاوه این ناحیه را در برابر باکتری‌ها و قارچ‌ها ایمن می‌سازد.

PH این ژل بهداشتی با ناحیه‌ی واژن متناسب است و باعث ایجاد خشکی نمی‌شود. عدم استفاده از صابون در ترکیبات این ژل باعث می‌شود هیچ‌گونه آلرژی ایجاد نشود.

از این ژل می‌توانید ۱ الی ۲ بار در روز استفاده کنید. برای استفاده از این ژل بهداشتی کمی از آن را با آب مخلوط کرده و ناحیه‌ی ژنیتال را با آن می‌شویید. پس از استفاده از ژل این ناحیه را خوب آبکشی کنید.

ژل بهداشتی بانوان اوریاژ مدل Gyn Phy

محصول بعدی که در این بخش به شما معرفی می‌کنیم ژل بهداشتی بانوان مدل Orchid از برند سینره است. این محصول در حجم ۱۸۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود.

این ژل محصولی ضد حساسیت و بسیار ملایم است. ژل بهداشتی بانوان سینره مدل Orchid دارای عصاره‌ی گل ارکیده، لیلیوم و یاس است. این ژل خوشبو ناحیه‌ی واژن را نسبت به باکتری‌ها مقاوم می‌سازد.

این محصول PH ناحیه‌ی خارجی واژن را تنظیم می‌کند. به این ترتیب قارچ‌ها و باکتری‌ها قادر به رشد در این ناحیه نخواهند بود. در نتیجه از عفونت‌های قارچی و باکتریایی جلوگیری خواهد کرد. این ژل فاقد پارابن و مواد صابونی و الکل است. به‌علاوه تسکین‌دهنده است و اثر ضد التهابی دارد.

ژل بهداشتی بانوان لامینین مدل Flower

ژل بهداشتی بانوان لامینین مدل Flower یکی دیگر از محصولاتی است که به شما در حفظ سلامت ناحیه‌ی تناسلی کمک می‌کند. این محصول در حجم۲۰۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود.

این ژل بهداشتی ضد حساسیت است و از ایجاد هرگونه آلرژی جلوگیری می‌کند. خواص ضد باکتری ژل بهداشتی بانوان لامینین ناحیه‌ی واژن را در برابر باکتری‌ها محافظت می‌سازد.

این محصول ایرانی دارای عصاره‌ی شکوفه‌ی لیمو و چای سفید است. علاوه‌بر ضدعفونی کردن ناحیه‌ی تناسلی باعث خوشبو شدن و جلوگیری از تولید بوی بد هم می‌شود.

خواص آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریالی از دیگر ویژگی های این ژل بهداشتی هستند. استفاده از این ژل باعث درمان خشکی، التهاب، رفع بوی نامطبوع و جلوگیری از تکثیر قارچ می‌شود.

فوم بهداشتی بانوان سی گل مدل Body PRO

محصول بعدی که در این بخش با آن آشنا می‌شوید فوم بهداشتی بانوان سی گل مدل Body PRO است. این محصول ایرانی در حجم ۱۵۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود. با استفاده از این محصول می‌توانید سلامت و بهداشت ناحیه‌ی تناسلی را تضمین کنید.

این محصول ضد حساسیت است و باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک نمی‌شود. خواص ضد باکتریایی این فوم بهداشتی ناحیه‌ی واژن را در برابر باکتری‌ها مقاوم می‌سازد.

فوم بهداشتی بانوان سی گل مدل Body Pro ضد خارش و ضد التهاب است. همچنین با حفظ رطوبت ناحیه‌ی مخاطی از خشک شدن این ناحیه جلوگیری می‌کند. این محصول علاوه‌بر تمیز کردن و مراقبت از ناحیه‌ی تناسلی از تولید بوی نامطبوع جلوگیری می‌کند.

ژل بهداشتی بانوان نئودرم مدل Femintime

ژل بهداشتی بانوان نئودرم مدل Femintime یکی از محصولاتی است که به شما در حفظ سلامت و پاکیزگی ناحیه‌ی تناسلی کمک می‌کند. این محصول در حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود.

به کمک این ژل بهداشتی می‌توانید بدون آسیب رساندن به شرایط فیزیولوژیک ناحیه‌ی خارجی واژن آن را شست‌وشو دهید. با استفاده از این محصول می‌توانید رطوبت کافی را در ناحیه‌ی تناسلی تامین کنید. این محصول علاوه‌بر از بین بردن باکتری‌ها از خشکی ناحیه‌ی خارجی واژن جلوگیری می‌کند.

PH مناسب این محصول نه‌تنها باعث می‌شود باکتری‌های مفید از بین نروند، بلکه این ناحیه را در برابر عوامل بیماری‌زا ایمن می‌کند. به‌علاوه باعث ایجاد خشکی و سوزش نمی‌شود.

از این محصول می‌توانید در دوران قاعدگی، استحمام و قبل و بعد از نزدیکی استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های ژل بهداشتی نئودرم می‌توان به جلوگیری از بوی نامطبوع اشاره کرد. در ترکیبات این محصول از مواد نگه‌دارنده و پارابن استفاده نشده است.

یکی از ویژگی‌های خوب برند استم سل، استفاده از مواد گیاهی و طبیعی و عدم استفاده مواد شیمیایی و سرطان‌زا در تولید محصولات است.

ژل بهداشتی استم سل مدل Daily Use  محصولی مناسب بانوان و دوشیزگان است. این محصول به شما کمک می‌کند ناحیه‌ی تناسلی را شست‌وشو و ضدعفونی کنید. دختران هم پس از دوران بلوغ می‌توانند از این ژل برای شست‌وشوی روزانه‌ی ناحیه‌ی واژن استفاده کنند.

این محصول میکروارگانیسم‌های مضر را از بین می‌برد و میکروارگانیسم‌های مفید را تقویت می‌کند. یکی از ویژگی‌هایی که این محصول را از محصولات مشابه خود متمایز ساخته است، حذف ۱۰ ماده است. این مواد ممکن است در طولانی‌مدت آسیب‌هایی به پوست شما وارد کنند.

این ژل بهداشتی فاقد موادی چون سولفات، پارابن و آمین است. برای استفاده از این ژل ابتدا ناحیه‌ی خارجی واژن را مرطوب کنید و سپس با ژل بشویید. پس از استفاده از ژل ناحیه‌ی تناسلی را با آب خوب شست‌وشو دهید. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به رفع سوزش و خارش اشاره کرد.

مخصوص بانوان یائسه

ژل بهداشتی روژه کاوایس مدل Moisturizing

محصول بعدی که به شما معرفی می‌کنیم محصولی مناسب برای بانوان یائسه است. ژل بهداشتی بانوان روژه کاوایس مدل Moisturizing به بانوان یائسه در حفظ سلامت ناحیه‌ی تناسلی کمک می‌کند.

این ژل بهداشتی یکی از محصولات خوب برند فرانسوی روژه کاوایس به‌شمار می‌رود. این محصول در حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود. این ژل بهداشتی ضد حساسیت است و استفاده از آن موجب ایجاد واکنش‌های آلرژیک نخواهد شد. این محصول دارای عصاره‌ی زیتون و فاقد مواد صابونی، رنگ و پارابن است.

از این ژل بهداشتی می‌توانید ۱ الی ۲ بار در روز استفاده کنید. پس از هر بار استفاده به مدت ۲ ساعت اثر این ژل در ناحیه‌ی تناسلی باقی خواهد ماند.

البته تنها بانوان یائسه نیستند که می‌توانند از این محصول استفاده کنند؛ این محصول برای خانم‌های باردار و خانم‌هایی که به‌تازگی مادر شده‌اند هم مناسب است.

این محصول رطوبت رسانی فوق‌العاده‌ای دارد و از ایجاد ناراحتی و التهاب جلوگیری می‌کند. پس از استفاده از این ژل بهداشتی ناحیه‌ی واژن را با آب گرم خوب بشویید.

مخصوص بانوان یائسه

ژل ضد عفونی کننده بانوان باباریا مدل Aloevera

محصول بعدی که به کمک آن می‌توانید بهداشت و سلامت ناحیه‌ی تناسلی را حفظ کنید، ژل ضدعفونی کننده‌ی باباریا مدل Aleovera است. این محصول در حجم ۳۰۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود.

ژل ضدعفونی کننده‌ی بانوان باباریا مدل Aleovera دارای عصاره‌ی آلوئه‌ورا و گل بابونه است. این ژل یکی از محصولات خوب برند اسپانیایی باباریا به‌شمار می‌رود.

این محصول دارای خواص ضدعفونی کننده، ضد التهاب و ضد باکتری است. استفاده از این ژل بهداشتی ناحیه‌ی تناسلی را نسبت به باکتری‌ها مقاوم می‌سازد.

PH مناسب این ژل بهداشتی موجب می‌شود ناحیه‌ی واژن بستری برای رشد باکتری‌های بیماری‌زا نباشد. همچنین دارای خواص آبرسانی، ضد حساسیت است. این محصول را می‌توانید به‌صورت روزانه استفاده کنید.


مزایای استفاده از ژل بهداشتی بانوان

رعایت بهداشت ناحیه‌ی تناسلی برای همه‌ی افراد اهمیت دارد. ژل‌های بهداشتی محصولاتی هستند که در حفظ بهداشت و سلامت این ناحیه کمک می‌کنند.

عفونت واژن و بوی نامطبوع از جمله مشکلاتی هستند که در صورت عدم رعایت بهداشت ناحیه‌ی تناسلی به‌وجود می‌آیند. ناحیه‌ی تناسلی یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن است و باید مراقبت بیشتری از آن صورت بگیرد.

بوی بد واژن نه‌تنها خود شما را ناراحت می‌کند، بلکه موجب می‌شود مقابل دیگران خجالت بکشید. ممکن است علی‌رغم حمام کردن و رعایت بهداشت تغییری در شرایط شما پیش نیاید. این‌جا است که ژل‌های بهداشتی به کار شما می‌آیند.

ژل‌های بهداشتی از عفونت‌های باکتریایی و ویروسی و ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری می‌کنند. این‌ها تنها چند نمونه از مزایای این محصولات هستند. در این مقاله شما را با دیگر مزایای استفاده از ژل‌های بهداشتی آشنا می‌کنیم.

چرا باید از ژل بهداشتی بانوان استفاده کنیم؟

ژل‌های بهداشتی مزایای زیادی برای خانم‌ها دارند. ناحیه‌ی تناسلی خانم‌ها بسیار حساس و نسبت به عفونت‌های باکتریایی آسیب‌پذیرتر از دیگر نواحی بدن است. بنابراین این ناحیه به مراقبت بیشتری نیاز دارد. در ادامه با برخی از مزایای ژل‌های شست‌وشوی بانوان بیشتر آشنا می‌شوید.

مواد طبیعی; دوست بانوان

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ژل‌های بهداشتی، مواد اولیه و طبیعی آن‌ها است. ژل‌های بهداشتی با کیفیت از مواد اولیه‌ی طبیعی و گیاهان ساخته شده‌اند.

این ویژگی‌ اهمیت زیادی دارد زیرا باعث بروز واکنش‌های منفی در پوست نمی‌شود. به‌علاوه، بدون آسیب رساندن به پوست شما، تاثیر مثبت خود را روی بهداشت ناحیه‌ی تناسلی می‌گذارند.

جلوگیری از عفونت ناحیه‌ی تناسلی

بهداشت و سلامت ناحیه‌ی تناسلی یکی از مهم‌ترین مراحل بهداشت فردی به‌شمار می‌رود. موادی که در ژل‌های بهداشتی وجود دارند، باعث تمیزی و ضدعفونی ناحیه‌ی واژینال می‌شوند. این محصولات ناحیه‌ی واژن را از وجود باکتری‌های مضر و عفونت پاک می‌کنند.

کمک به تعادل PH واژن

واژن به‌تنهایی قادر به کنترل و حفظ PH است اما گاهی اوقات به دلایلی نمی‌تواند این کار را به‌درستی انجام دهد. این‌جا است که ژل‌های بهداشتی به کمک واژن می‌آیند تا عمل متعادل‌سازی PH را در ناحیه‌ی تناسلی انجام دهند.

اگر PH در ناحیه‌ی تناسلی متعادل نباشد، منجر به عفونت‌های مختلف و مشکلات جدی در این ناحیه می‌شود. پس بهتر است از ژل‌های بهداشتی استفاده کنید تا از خود در برابر این عفونت‌ها محافظت کنید.

ژل بهداشتی بانوان یک محصول سازگار با انواع پوست

بسیاری از خانم‌ها از ژل‌های بهداشتی استفاده نمی‌کنند زیرا نسبت به سازگاری این محصولات با پوست‌های مختلف تردید دارند. خوب است بدانید به استفاده از ژل‌های بهداشتی باعث می‌شود در طول روز احساس سرزندگی و نشاط داشته باشید. این محصولات از بوی نامطبوع ناحیه‌ی واژن و بروز عفونت جلوگیری می‌کنند.

اهمیت استفاده از ژل‌های بهداشتی در زندگی خانم‌ها چیست؟

همه‌ی خانم‌ها باید ژل‌های شست‌وشوی ناحیه‌ی تناسلی را به روتین سلامت خود اضافه کنند. ناحیه‌ی تناسلی شما باید تمیز و بدون بوی نامطبوع باشد. این همان کاری است که ژل‌های شست‌وشوی بانوان برای شما انجام می‌دهند. شاید این دلایل هنوز شما را قانع نکرده باشند. پس حتما دلایل زیر را بخوانید تا مزایای استفاده‌ی روزانه از ژل‌های بهداشتی ناحیه‌ی تناسلی را بیشتر درک کنید.

استفاده از ژل‌های شست‌وشوی ناحیه‌ی تناسلی از ترشحات غیرعادی جلوگیری می‌کند.

باعث از بین رفتن بوی نامطبوع ناحیه‌ی واژینال و نرمی و لطافت آن می‌شوند. همچنین باعث می‌شوند در طول روز احساس سرزندگی و شادابی داشته باشید و از بوی نامطبوع ناحیه‌ی واژن خجالت‌زده نشوید.

در حال حاضر بیشتر ژل‌های بهداشتی موجود در بازار فاقد مواد شیمیایی مضر هستند. به همین دلیل استفاده از آن‌ها برای خانم‌ها ایمن و بی‌خطر است.

استفاده از ژل‌های بهداشتی بانوان باعث می‌شود محیط واژن مرطوب و هیدراته باقی بماند. این ویژگی آسیب‌پذیری ناحیه‌ی تناسلی در برابر عفونت‌ها را کاهش می‌دهد.

این ژل‌های بهداشتی از موادی ساخته شده‌اند که مناسب حفظ بهداشت و سلامت ناحیه‌ی تناسلی خانم‌ها هستند؛ بنابراین بدون تردید می‌توانید آن‌ها را استفاده کنید.

سخن آخر

پیش از استفاده از ژل‌های بهداشتی بهتر است با پزشک زنان خود مشورت کنید. برخی از ژل‌های بهداشتی بی‌کیفیت ممکن است دارای عوارض جانبی باشند و شرایط را بدتر کنند.

همیشه محصولی با کیفیت را انتخاب کنید که با شرایط شما سازگار باشد. برای به‌دست آوردن نتیجه‌ی بهتر می‌توانید این ژل‌ها را هر روز استفاده کنید. همچنین اگر از نتیجه‌ی محصول رضایت نداشتید، محصول دیگری را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر