امروز10 فروردین 1403

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوشدار

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوشدار
5/5 - (8 امتیاز)

چه ضد آفتابی برای پوست چرب خوبه؟

چه ضد آفتابی برای پوست چرب خوبه؟ در ادامه به معرفی بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوشدار موجود در بازار پرداخته‌ایم. با به‌نظر همراه باشید.

اغلب ما متناسب با دغدغه‌ها و وضعیت اشتغال‌مان برخی از ساعت روز را بیرون از خانه به‌سر می‌بریم. در واقع به‌ طور مستقیم در معر نور خورشید قرار می‌گیریم. شاید به نظر برسد که نور خورشید و وجود آفتاب در فصل‌های گرم مانند تابستان در بیشترین حالت ممکن قرار دارد، اما طبق گفته متخصصان اشعه خورشید در تمام فصل‌های سال وجود دارد و فقط در برخی ایام شدت می‌یابد.

از این رو به‌دلیل وجود نور خورشید و مضررات شناخته‌شده‌ای که برای پوست صورت دارد، استفاده از یک کرم ضد آفتاب متناسب با نوع پوست‌مان امری جدی و ضروری به‌منظور مراقبت از پوست است.

حال این سوال پیش می‌آید که ضرورت استفاده از کرم ضدآفتاب چیست؟ نور خورشید چه عوارضی برای پوست ما دارد؟ ما در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد تا به‌راحتی با ضرورت کرم ضدآفتاب آشنا شوید و همیشه آن را جزو اقلام ضروری برای حفظ سلامت و زیبایی خود بدانید.

مدل پر فروش

کرم ضد آفتاب و ضد لک لافارر

خاصیت‌ها:
  • دارای فورمولاسیون بسیار سبک
  • ضد حساسیت
  • ضد آکنه
  • موثر در رفع لکه‌های پوستی

همین اول، دوست داریم محصولی دوکاره و گیاهی را به شما معرفی کنیم که به‌خاطر ترکیبات گیاهی و طبیعی‌اش مورد پسند افراد زیادی قرار بگیرد. کرم ضد آفتاب و ضد لک بی رنگ لافارر دارای عصاره گیاهان شیرین بیان، بیربری، سارمنتوزا ساکسی فراگا ، آلوئه ورا و پاپایا است.

خاصیت این ترکیبات باعث پیشگیری و رفع لک های پوستی، مهار ترشح سبوم و مات‌کنندگی پوست می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های کرم ضدآفتاب و ضد لک لافارر می‌توان به ضد حساسیت بودن آن اشاره کرد. همچنین این کرم باعث کند شدن روند پیری پوست چرب و جوشدار می‌شود، از جلوگیری می‌کند و مهم‌تر از همه این‌که از پوست در برابر اشعه های UV-A و UV-B محافظت می‌کند.

کرم ضد آفتاب نئودرم مدل Highly Protective SPF50

در این بخش محصولی از نئودرم را به شما معرفی می‌کنیم. کرم ضد آفتاب نئودرم مدل Highly Protective SPF50 را می‌توانید در حجم ۵۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. این کرم به‌خوبی از پوست چرب در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت می‌کند. از جمله ترکیبات این کرم می توان به سبوماین اشاره کرد. این ماده ترشح چربی پوست را تنظیم می‌کند. همچنین ماده‌ای غیر حساسیت‌زا است که خواص آنتی‌میکروبیال هم دارد.

سبوماین قادر است با تقویت ذخایر آنتی‌اکسیدانی پوست از آن محافظت کند. به‌علاوه، درای فیلترهایی است که از تاثیرات اشعه‌های مضر نور خورشید جلوگیری می‌کنند. آلفا بیزابولول از دیگر ترکیبات این کرم است که اثر ضد التهابی هم دارد. از این کرم می‌توانید به‌عنوان یک پایه مناسب برای آرایش استفاده کنید.

مزایا
  • جذب سریع
  • قیمت مناسب
  • کیفیت مطلوب
  • فاقد پارابن
  • عدم ایجاد آلرژی

کرم ضد آفتاب پریم مدل Acnex Beige SPF60 حجم 40 میلی لیتر

کرم ضد آفتاب پریم مدل Acnex Beige SPF60 را می‌توانید در حجم ۴۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. این کرم فاقد چربی است و قادر است ترشح سبوم پوست را کنترل کند. به این ترتیب موجب متعادل شدن چربی پوست شما می‌شود. این محصول همچنین دارای خاصیت آنتی باکتریال بر علیه باکتری‌های مولد آکنه است. به‌علاوه، قادر است لک‌های تیره پوست را به‌خوبی بپوشاند. اگر پوست چرب و آکنه‌دار دارید، این محصول برای شما کاملا موثر است.

مزایا
  • قیمت نسبتا مناسب
  • پوشش‌دهی مطلوب
  • کیفیت خوب
  • جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه
  • عدم ایجاد حساسیت

کرم ضد آفتاب پیکسل مدل Oily Acne-Prone Skin

یکی دیگر از کرم‌های ضد آفتاب مناسب پوست چرب، کرم ضد آفتاب پیکسل مدل Oily Acne-Prone Skin است. این محصول در حجم ۵۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود. این کرم ضد آفتاب به‌خوبی از پوست شما در برابر اشعه آفتاب محافظت می‌کند. همچنین علاوه‌بر کنترل چربی پوست دارای خاصیت آبرسانی است و رطوبت پوست شما را تامین می‌کند.

پیش از مصرف این کرم به‌ خاطر داشته باشید که باید آن را به‌خوبی تکان دهید زیرا محتویات آن رقیق و مایع است. این محصول دارای بافتی سبک است و روی پوست شما جلوه‌ای مات دارد.

مزایا
  • بافت سبک
  • جذب سریع
  • رایحه خوب
  • معایب
  • قیمت نسبتا بالا

کرم ضد آفتاب رنگی سان سیف مدل NC10 مقدار 40 گرم

کرم ضد آفتاب سان سیف مدل NC10 از نمونه ضد آفتاب‌های رنگی است. این کرم در حجم ۴۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود. این محصول خاصیت کرم پودری و پرایمری دارد و می‌توانید به‌عنوان پایه آرایشی هم از آن استفاده کنید. این کرم به مدت ۱۲ ساعت روی پوست شما باقی می‌ماند و دارای جلوه‌ای مات است. در ترکیبات این محصول از عصاره رزماری، چای سبز و سینامون استفاده شده است.

مزایا
  • بافت سبک
  • جذب سریع
  • پوشانندگی بالا
  • کیفیت خوب
  • ماندگاری بالا
معایب
  • قیمت نسبتا بالا

مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

استفاده از کرم ضد آفتاب مزایای زیادی دارد که تنها به محافظت پوست در برابر اشعه آفتاب منتهی نمی‌شود. شاید تصور کنید استفاده از ضد آفتاب تنها مختص روزهای تابستانی است. اما خوب است بدانید که کرم‌های ضد آفتاب را باید در تمام روزهای سال استفاده کنید؛ مهم نیست زمستان است یا تابستان، شما باید همیشه از پوست خود در برابر اشعه‌‌های مضر خورشید محافظت کنید.

ممکن است در کوتاه مدت متوجه مزایای استفاده از ضد آفتاب نشوید، اما در بلند مدت شاهد اثرات خوب آن روی پوست خود خواهید شد. در ادامه مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب برای پوست چرب را بررسی خواهیم کرد.

  • محافظت در برابر اشعه های مضر فرابنفش
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست
  • جلوگیری از آفتاب سوختگی
  • جلوگیری از برنزه شدن
  • افزایش سلامت پوست
  • یک گزینه خوب برای آرایش

محافظت در برابر اشعه های مضر فرابنفش

با گرم شدن هوا و نازک شدن لایه‌ ازن، پوست ما هم بیشتر در معرض اشعه‌های مضر خورشید قرار می‌گیرد. ما برای دریافت سهمیه روزانه خود از ویتامین D به نور خورشید نیاز داریم. اما این موضوع نباید سلامت پوست را تحت تاثیر قرار دهد. استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب می‌تواند به‌عنوان سدی در مقابل این اشعه‌های مضر عمل کند. این کرم باعث می‌شود اشعه‌ها به پوست شما نفوذ نکنند و در نتیجه اختلالات پوستی برای شما به‌وجود نیاورند.

جلوگیری از پیری زودرس پوست

همه ما دوست داریم چهره‌ای جوان‌تر و شاداب‌تر و البته پوستی سالم‌تر داشته باشیم. این یکی از هزاران دلیلی است که می‌تواند شما را به استفاده از کرم ضد آفتاب ترغیب کند. کرم ضد آفتاب پوست را از پیری زودرس حفظ می‌کند و می‌تواند از بروز چین و چروک، خطوط ریز و درشت و لکه‌های پوستی جلوگیری کند.

همچنین با استفاده از این محصولات دیگر نیازی نگران خشکی پوست باشید. مطالعات نشان می‌دهند که افراد زیر ۵۵ سال که از کرم ضد آفتاب استفاده کرده‌اند، کمتر از دیگران نشانه‌های پیری پوست را بروز می‌دهند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست

بیشتر مردم از کرم ضد آفتاب به دلایل مربوط به زیبایی استفاده می‌کنند و کمتر به اثرات مثبت آن در سلامت پوست توجه می‌کنند. اگر روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید از پوست خود در برابر سرطان پوست محافظت کرده‌اید؛ به‌خصوص ملانوما که یکی از بدترین انواع سرطان پوست است و با افزایش سن خانم‌ها را بیشتر تهدید می‌کند.

جلوگیری از آفتاب سوختگی

آفتاب‌سوختگی می‌تواند باعث نازک شدن پوست شود و کبودی‌ها و سوختگی را بیشتر نشان دهد. همچنین موجب پوسته‌پوسته شدن، ورم کردن، قرمزی و خارش پوست می‌شود. این عوارض به دلیل برخورد اشعه‌های ماورابنفش با پوست و ایجاد سوختگی به وجود می‌آیند. آفتاب‌سوختگی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.

جلوگیری از برنزه شدن

برنزه شدن به خودی خود خطرناک نیست. اما زمانی‌که برای برنزه شدن زیر نور آفتاب سپری می‌کنید، می‌تواند خطر قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر را افزایش دهد. برای برنزه شدن از کرم ضد آفتابی استفاده کنید که دارای کمترین میزان فاکتور محافظتی است. حتما به خاطر داشته باشید که هر دو ساعت یک بار باید ضد آفتاب خود را تجدید کنید، به‌خصوص اگر پوست حساسی دارید.

افزایش سلامت پوست

ضد آفتاب قادر است پروتئین‌های اساسی پوست مانند کلاژن، الاستین و کراتین را حفظ کند. این پروتئین‌ها برای داشتن پوستی سالم، لطیف و صاف ضروری هستند. حتما توجه داشته باشید که کرم ضد آفتابی که استفاده می‌کنید حاوی تیتانیوم دی اکسید باشد. این ماده از نفوذ اشعه‌های مضر به پوست جلوگیری کرده و از فعالیت پروتئین‌های پوست محافظت می‌کند. کرم‌های ضد آفتاب حتی از پوشیدن لباس آستین بلند هم بهتر پوست را محافظت می‌کنند.

یک گزینه خوب برای آرایش

امروزه ضد آفتاب‌ها می‌توانند به عنوان پایه یا کرم‌های آرایشی هم استفاده شوند. اگر پوست خشک یا حساس دارید، حتما هرازگاهی ضد آفتاب را تجدید کنید و از پوست خود محافظت کنید.

ضرورت استفاده از کرم‌های ضدآفتاب برای پوست‌ چرب و جوشدار

ترکیب کرم‌های ضدآفتاب مناسب پوست چرب و جوشدار طوری است که مانع از برخورد مستقیم اشعه UVA و UVB خورشید می‌شود. اشعه UVB خورشید، باعث قرمزی و آفتاب‌سوختگی می‌شود.

اشعه UVA نیز در طولانی مدت باعث بروز صورت چین و چروک پوست، لکه های پوستی و پیری زودرس پوست چرب و جوشدار خواهد شد. از طرف دیگر وجود این اشعه‌ها ریسک ابتلا به سرطان پوست را هم افزایش می‌دهند.

کرم‌های ضدآفتاب برای پوست چرب و جوشدار علاوه بر پیشگیری از پیری زودرس پوست صورت، آسیب‌های ناشی از اشعه‌های آفتاب و همچنین سرطان پوست را کاهش می‌دهند. جلوگیری از لکه‌دار شدن پوست و همین‌طور آفتاب‌سوختگی از فواید کرم‌های ضد آفتاب هستند.

اگر پوست خشکی دارید پیشنهاد می‌کنم مقاله بهترین کرم ضد آفتاب‌ برای پوست خشک ما را مطالعه کنید.

در آخر باید این نکته را هم اضافه کنیم که کر‌م‌های ضدآفتاب مناسب پوست چرب از کلاژن، الاستین و کراتین موجود در پوست نیز محافظت می‌کنند و مانع کاهش آن می‌شوند.

جمع‌بندی

قطعا در بازار محصولات مراقبت‌ از پوست، کرم‌های ضد آفتاب مختلف و متنوعی با ساختارهای متفاوتی وجود دارد که هر کدام برای پوست‌های مختلف تهیه شده‌اند. هر نوع پوست، کرم مخصوص به خود را دارد که باید در انتخاب آن دقت کرد. زیرا انتخاب محصولی که مناسب پوست صورت ما نباشد، نه‌تنها از پوست ما محافظت نمی‌کند، بلکه سلامت آن را هم به‌خاطر می‌اندازد.

من در این مقاله ضمن ارائه دلایل ضرورت استفاده از کرم ضدآفتاب، بهترین کرم‌های ضد آفتاب مناسب پوست چرب و جوشدار را به شما معرفی کردم. امیدوارم این معرفی و ذکر خواص هر محصول به شما در انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب کمک کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر