امروز10 فروردین 1403

10 نوع از بهترین کرم ضد لک صورت ایرانی و خارجی

بهترین کرم ضد لک صورت
5/5 - (1 امتیاز)

بهترین مارک کرم ضد لک صورت کدام است؟

یکی از مشکلات رایج پوستی که می‌تواند تا حدی آزاردهنده باشد وجود لک روی پوست صورت است. این روزها دیگر نیازی نیست با لوازم آرایش و آرایش‌های غلیظ عیوب پوست را بپوشانیم. بلکه داشتن یک روتین مراقبت پوست موثر می‌تواند پوستی شفاف به شما ببخشد.

عوامل زیادی در به وجود آمدن لک‌های پوستی نقش دارند. بدون شک پیشگیری از این عوامل آسیب‌رسان می‌تواند بهترین روش برای داشتن پوستی صاف و بدون لک باشد. اما اگر از این لکه‌های پوستی رنج می‌برید، خرید بهترین کرم ضد لک صورت می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند. ما در ادامه راهنمای به‌نظر شما را با نکات مهمی که باید درباره این محصولات بدانید آشنا خواهیم کرد. همچنین با معرفی برخی از بهترین کرم‌های بازار تلاش می‌کنیم انتخاب را برای شما راحت‌تر سازیم.

چه عواملی باعث به وجود آمدن لکه های پوستی هستند؟

هایپرپیگمنتیشن یا لک صورت به دلیل تولید بیش از حد ملانین رخ می‌دهد. ملانین رنگدانه‌ای است که به پوست رنگ می‌‌دهد و توسط سلول‌های پوستی به نام ملانوسیت تولید می‌شود. اما چه عواملی می‌توانند باعث تولید بیش از حد ملانین و در نتیجه لکه‌های پوستی شوند؟

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، داروهای شیمی‌درمانی، بارداری، آلرژی و آسیب‌های فیزیکی یا شیمیایی چند نمونه از عوامل به وجود آمدن لک صورت هستند. کشیدن سیگار، چاقی، دیابت و عوامل هورمونی را می‌توان از دیگر دلایل ایجاد لک‌های پوستی برشمرد.

با افزایش سن و سال هم می‌توانید به‌تدریج لکه‌هایی روی پوست خود مشاهده کنید. این موضوع شاید اجتناب‌ناپذیر باشد اما با استفاده از محصولات مناسب می‌توانید آن‌ها را تا حد زیادی کاهش دهید. قرار گرفتن در معرض برخی از محصولات آرایشی هم می‌تواند روی پوست صورت شما لک‌هایی را ایجاد کند.  در ادامه علل به وجود آمدن لکه‌های پوستی را بیشتر بررسی می‌کنیم.

نور خورشید

قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی ماورا بنفش که از نور خورشید ساطع می شود عامل اصلی ایجاد لکه‌های پوستی است. این لکه‌های پوستی به شکل لکه‌های قهوه‌ای بر روی سطح پوست ظاهر می‌شوند و ظاهری شبیه کک و مک دارند.

وجود این لکه‌ها نشان‌دهنده‌ی آسیبی است که پوست شما از نور خورشید متحمل شده است. برای پیشگیری از این موضوع باید استفاده از کرم ضد آفتاب را از سنین پایین شروع کنید؛ زیرا لکه‌های پوستی ناشی از نور خورشید پس از چند سال قرار گرفتن در معرض نور و اشعه‌ی خورشید ظاهر می‌شوند. این لکه‌ها با افزایش سن و قرارگیری بیشتر در معرض اشعه‌ی ماورابنفش تیره‌تر می‌شوند.

افزایش سن

با افزایش سن تنها چین و چروک‌ها نیستند که روی پوست پدیدار می‌شوند. به‌وجود آمدن لکه‌های پوستی بخشی از روند طبیعی پیری پوست است. افزایش سن به همراه عوامل دیگری مانند نور آفتاب و ژنتیک می‌توانند باعث ایجاد اختلال در مکانیسم تولید و توزیع ملانین شوند. به همین دلیل است که لکه‌های پوستی روی پوست مشاهده می‌شوند.

ملاسما

هورمون‌‌ها بخش اصلی تولید رنگدانه‌‌ها و لکه‌ها هستند؛ به‌خصوص برای خانم‌ها. ملاسما معمولا به شکل لکه‌های قهوه‌ای روی پیشانی، گونه‌ها و لب فوقانی مشخص می‌شود. این لکه‌ها در نتیجه‌ی قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی ماورابنفش و تغییرات هورمونی ناشی از قرص‌های ضد بارداری و یا درمان‌های بارداری ایجاد می‌شوند. ملاسما بیشتر در خانم‌هایی با رنگ پوست تیره‌تر رخ می‌دهد و به دلیل ریشه‌ی هورمونی آن، درمان نسبتا سخت‌تری دارد.

التهاب و آسیب های پوستی

زمانی‌که صدمه‌ای به پوست وارد شده یا پوست دچار التهاب می‌شود، ملانین بیشتری در پوست تولید می‌شود. تولید بیش از حد ملانین باعث ایجاد یک لکه‌ی پوستی تیره می‌شود که حتی پس از بهبودی هم باقی می‌ماند. پسوریازیس، سوختگی، اگزما و آسیب‌ها می‌توانند باعث تولید رنگدانه‌های پس از التهاب شوند. شایع‌ترین این لکه‌ها آکنه است.

کرم ضد لک صورت شامل چه ترکیباتی است؟

همیشه محصولاتی را خریداری کنید که شامل ترکیبات ضروری هستند. هرچه میزان و تعداد مواد تشکیل دهنده‌ی یک کرم مراقبت از پوست بیشتر باشد، احتمال ایجاد آلرژی هم در آن بیشتر خواهد بود. بر اساس آخرین تحقیقات علمی، یک کرم ضد لک شامل ترکیبات زیر است:

  • عوامل لایه‌بردار شامل اسید گلیکولیک و اسید ماندلیک که ملانین‌های دارای سلول‌های پوستی را از بین می‌برند.
  • آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C که وظیفه‌ی مقابله با فرایند اکسیداسیون پوست توسط رادیکال‌های آزاد را بر عهده دارند.
  • ترکیبات ضد التهاب از دیگر مواد تشکیل‌دهنده‌ی کرم‌های ضد لک است. خوب است به خاطر داشته باشیم که یکی از عوارض التهابات پوستی ایجاد لک‌های مختلف روی پوست است.
  • عوامل هیدراته که موجب ترمیم پوست شده و از خشک شدن اثر مواد رنگدانه‌ساز در کرم جلوگیری می‌کنند.

خوب است این نکته را به عنوان یک قاعده‌ی کلی در نظر داشته باشید؛ کرم‌های درمانی بدون عطر نسبت به دیگر کرم‌ها ارجحیت دارند. زیرا عطر خود یکی از عوامل اصلی تحریکات پوستی است.

معرفی بهترین کرم ضد لک صورت ایرانی و خارجی

پیشنهاد به‌نظر

کرم ضد لک بیتروی مدل Phitosor

کرم ضد لک مدل Phitosor یکی از محصولات قدرتمند و محبوب برند بیتروی است. ترکیبات موجود در این کرم کنترل‌کننده‌ی آنزیم تیروزیناز هستند و خاصیت روشن‌کنندگی و شفاف‌کنندگی دارند. مکانیسم عمل این کرم از طریق تنظیم تولید ملانین توسط ملانوسیت‌ها است. به این ترتیب لک‌های ناشی از نور خورشید، افزایش سن و حتی لک‌های پس از بارداری را درمان می‌کند. این کرم در حجم ۳۰ میلی‌لیتر به فروش می‌رسد و دارای عصاره‌های شیرین‌بیان و میموزا است.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این محصول قیمت نسبتا مناسبی دارد و در صورت استفاده‌ی مداوم اثر بخشی آن بسیار بالا است. همچنین دارای خاصیت نرم‌کنندگی است و رایحه‌ی بسیار خوبی دارد.

کرم ضدلک گیاهی ترنجان مدل Glycyrrhiza Glabra

کرم ضد لک و روشن‌کننده‌ی گیاهی ترنجان مدل Glycyrrhiza Glabra حاوی عصاره‌ی شیرین‌بیان است. این کرم فاقد هیدروکینون و کورتون است و اثر لایه‌برداری ندارد. این محصول را می‌توانید سه بار در روز استفاده کنید تا لکه‌های پوستی را کاهش داده یا از بین ببرید. از دیگر ویژگی‌های این کرم می‌توان به اثر ضد میکروبی آن بر روی عوامل التهابی مانند آکنه اشاره کرد.

این محصول همچنین به درمان التهاباتی ناشی از آفتاب سوختگی، لیزر و برنزه کردن هم کمک می‌کند. به کمک این کرم به تدریج شاهد از بین رفتن لکه‌های قهوه‌ای روی پوست خواهید شد. برای استفاده از این کرم ضد لک ابتدا پوست خود را تمیز کنید، سپس مقدار مناسبی از کرم را روی پوست خود قرار دهید. کرم را به آرامی با انگشت پخش کنید تا جذب پوست شود.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این کرم دارای اثر ضد آفتابی است و از پوست شما در برابر اشعه‌ی مضر آفتاب محافظت می‌کند. همچنین دارای قیمت و کیفیت مناسبی است.

کرم ضد لک آیسیس فارما مدل Unitone 4 White

یکی دیگر از محصولات خوب و کاربردی بازار برای درمان لکه‌های صورت، کرم ضد لک آیسیس فارما مدل Unitone 4 White است. به کمک این کرم می‌توانید لکه‌های پوستی ناشی از آفتاب، افزایش سن یا عوارض دارویی را برطرف کنید. این کرم دارای خاصیت ضد التهاب است و از تحریک شدن پوست جلوگیری می‌کند. به‌علاوه، موجب روشن شدن و شفافیت پوست می‌شود.

برای استفاده از این کرم ابتدا پوست خود را تمیز کنید. سپس کرم را روی پوست مرطوب قرار داده و به‌صورت دورانی ماساژ دهید.  پس از یک الی دو دقیقه پوست خود را با آب ولرم شست‌وشو دهید. توجه داشته باشید که از این کرم نباید در نواحی دور چشم استفاده کنید. این محصول را می‌توانید یک الی دو بار در روز به کار ببرید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این کرم برای پوست‌های حساس مناسب است و ایجاد حساسیت نمی‌کند. همچنین کیفیت و اثربخشی بسیار خوبی دارد.

معایب محصولی که خریداری می کنید

این محصول دارای حجم نسبتا کم و قیمت بالایی است.

کرم ضد لک الیوکس مدل Olive Oil

کرم ضد لک الیوکس مدل Olive Oil را می‌توانید در حجم ۴۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. این کرم حاوی ترکیبات طبیعی و ویتامین‌هایی چون C  و E است. این ترکیبات و ویتامین‌ها به برطرف کردن و کاهش لک‌های صورت کمک بسیاری می‌کنند. مهم نیست علت لک‌های روی پوست شما چیست؛ می‌توانید با استفاده از این کرم لکه‌های ناشی از نور آفتاب، افزایش سن، بارداری و جای زخم و جوش را از بین ببرید.

برای استفاده از کرم ابتدا پوست خود را تمیز کنید، سپس کرم را روی لکه‌ها و مناطق تیره‌ی پوست به کار ببرید. این کار را می‌توانید روزی دو بار انجام دهید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این کرم دارای حجم و قیمت مناسبی است و کیفیت خوبی دارد. بافت سبک و رایحه‌ی خوب از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

کرم ضد لک و روشن کننده ژاک آندرل پاریس مدل WHITE ACTIVE

کرم ضد لک و روشن‌کننده ژاک آندرل پاریس مدل White Active دارای منشا طبیعی و بسیار مفید است. به دلیل طبیعی بودن مواد موجود در این کرم، احتمال بروز آلرژی تا حد زیادی کاهش می‌یابد. آربوتین موجود در این کرم به همراه ویتامین C دارای خواص روشن‌کنندگی است.

ترکیباتی دیگری مانند شی باتر و ویتامین E در این کرم به کار رفته‌اند که خواص مرطوب‌کنندگی دارند. ویتامین C همچنین دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است و از تشکیل ملانین‌ها و تیرگی پوست جلوگیری می‌کند. همین ویژگی موجب کاهش و رفع لک‌های تیره‌ی پوست می‌شود.

برای استفاده از این کرم ابتدا پوست خود را تمیز شست‌وشو دهید. سپس مقداری از کرم را روی پوست خود قرار داده و به آرامی با انگشت ماساژ دهید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این کرم دارای کیفیت و اثربخشی مطلوبی است.

معایب محصولی که خریداری می کنید

این کرم دارای حجم کم و قیمت نسبتا بالایی است.

کرم ضد لک دکتر ژیلا مدل Derma White

کرم ضد لک دکتر ژیلا مدل Darma White به کمک دو مکانیسم مهار سنتز ملانین و مهار انتقال سلول‌های تولید‌کننده ملانین به سطح اپیدرم عمل می‌کند. این دو مکانیسم در کنار هم باعث کاهش و برطرف شدن لک‌های پوستی و رفع تیرگی‌ها می‌شوند. این کرم حاوی ترکیبات مفیدی مانند عصاره‌ی شی‌باتر، شیرین‌بیان و برگ زیتون است.

آنچه این محصول را متمایز می کند

ان کرم کیفیت مطلوب،‌حجم و قیمت مناسبی است و همچنین موجب چربی پوست و جوش نمی‌شود. همچنین به‌خوبی جذب پوست می‌شود و خاصیت روشن‌کنندگی دارد.

کرم ضد لک پرودرما سری Spotvest مدل Radiance

یکی دیگر از محصولاتی که به شما در برطرف کردن و کاهش لک‌های پوستی کمک می‌کند، کرم ضد لک پرودرما سری Spotvest مدل Radiance است. این محصول را می‌توانید در حجم ۲۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. کرم ضد لک پرودرما فاقد عصاره است اما وجود ویتامین C که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، در کاهش و برطرف کردن لکه‌ها موثر است.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این کرم ضد لک دارای اثربخشی بسیار خوبی است و رایحه‌ی خوبی دارد.

معایب محصولی که خریداری می کنید

حجم این محصول بسیار کم است.

کرم ضد لک و روشن کننده فیس دوکس مدل pigmasome

کرم ضد لک و روشن‌کننده فیس دوکس مدل پیگمازوم حاوی آنتی‌اکسیدان، ویتامین و دیگر مواد موثری است که خواص متعددی دارند. این مواد علاوه دارا بودن خواص ضد پیری موجب روشن شدن پوست هم می‌شوند. از این کرم می‌توانید برای برطرف کردن تیرگی‌های روی اسکار با جای زخم، لکه‌های ناشی از نور آفتاب، بارداری و افزایش سن استفاده کنید. از جمله مواد موثر موجود در این کرم می‌توان به آلفا آربوتین طبیعی، گلوتاتیون و ویتامین C اشاره کرد.

این کرم را می‌توانید دو بار در روز استفاده کنید. برای استفاده از این محصول ابتدا پوست خود را به خوبی شست‌وشو دهید. سپس مقداری از کرم را روی تیرگی‌ها و لک‌های پوست قرار داده و خوب ماساژ دهید. علاوه‌بر پوست صورت می‌توانید این کرم را روی دست‌های خود هم استفاده کنید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این کرم دارای حجم و قیمت مناسبی است و از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

کرم ضد لک و روشن کننده ادیب اکسیر مدل R77

کرم ضد لک و روشن‌کننده ادیب اکسیر مدل R77 را می‌توانید در حجم ۲۵ میلی‌لیتر خریداری کنید. این کرم دارای عصاره‌های گیاهی است و در کاهش و برطرف کردن لک‌های پوستی به شما کمک می‌کند. این محصول علاوه‌بر خاصیت روشن‌کنندگی موجب مرطوب نگه داشتن پوست‌تان هم می‌شود.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این کرم دارای حجم و قیمت مناسبی است. همچنین با استفاده‌ی مداوم می‌توانید شاهد اثربخشی مطلوب آن باشید.

کرم ضد لک ام کیو مدل IW در یکی از معتبرین لابراتوارهای فرانسه فرموله می‌شود. نام این کرم مخفف عبارت Intense Whitening است؛ بنابراین می‌توانیم متوجه خواص روشن‌کنندگی آن شویم. این کرم حاوی ترکیب موثر هیدروکینون است و لکه‌ها را به‌سرعت از بین می‌برد. در واقع می‌توان گفت این کرم به از بین بردن لکه‌های مقاوم به درمان کمک می‌کند. مهم نیست علت لک‌ها و تیرگی‌های پوست شما چیست؛ این کرم به کاهش و برطرف کردن آن‌ها کمک بسیاری می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این محصول دارای خاصیت ضد آفتابی است و از پوست شما در برابر اشعه‌ی مضر آفتاب محافظت می‌کند. همچنین دارای کیفیت و اثربخشی بسیار خوبی است.

معایب محصولی که خریداری می کنید

این کرم دارای حجم کم و قیمت نسبتا بالایی است.

شما چه فکر می کنید

اگر در حال خواندن این مقاله هستید حتما روش‌های مختلفی را برای از بین بردن لکه‌های پوستی امتحان کرده‌اید. شاید هم به دنبال محصولات مراقب پوست کاربردی‌ترین برای داشتن پوستی شفاف و بدون لک هستید. دلایل مختلفی می‌توانند باعث ایجاد لک‌های پوستی و تیرگی‌ها شوند و همه‌ی ما حداقل یکی از آن‌ها را تجربه کرده‌ایم. اگر شما تجربه‌ای در این زمینه دارید یا محصولی کاربردی را امتحان کرده‌اید، حتما نظرات و خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر