امروز30 فروردین 1403

بهترین موتور سیکلت برقی در ایران کدام است؟ (2 مدل پرفروش)

بهترین موتور سیکلت برقی
5/5 - (2 امتیاز)

موتور برقی چی بخرم؟

دغدغه تامین سوخت پاک و صرفه‌جویی در انرژی تولیدکنندگان زیادی را به سمت طراحی موتورهای برقی سوق داده است. وسیله نقلیه برقی یعنی ورود به آینده از همین حالا و اگر انتخاب شما هم یکی از همین مدل‌های برقی است ورود شما را به آینده تبریک می‌گوییم!

ترافیک و هزینه تعمیر و سرویس خودروها باعث شده تا خیلی از رانندگان به استفاده از موتور سیکلت روی بیاورند. اکنون انواع بهترین موتور سیکلت برقی هم وارد بازار شده تا هزینه‌های نگهداری و آلودگی ناشی از این وسیله نقلیه به حداقل برسد. شاید بزرگ‌ترین جذابیت موتورهای برقی بی‌نیازی آن‌ها از سوخت بنزین باشد که شما را از شر صف‌های طویل جایگاه‌های سوخت شهر خلاص می‌کند!

موتور سیکلت‌های برقی از نظر توان و فنی یک سر و گردن بالاتر از مدل‌های معمولی بازار هستند. از آنجایی که قیمت نمونه‌های برقی بالاتر است شاید بهتر باشد با دید وسیع‌تری نسبت به مزایا و معایب برای خرید این وسیله نقلیه اقدام کنید. پس همراه ما در به‌نظر باشید.

معرفی و بررسی انواع بهترین موتور سیکلت برقی

موتور سیکلت برقی دایچی مدل EC 3000

مشخصات محصول

  • نوع گیربکس: اتوماتیک
  • توان: 3000 وات
  • حداکثر سرعت: 45 کیلومتر بر ساعت

آلودگی هوا و محدودیت سوخت‌های فسیلی باعث شده تولیدکنندگان به سمت طراحی موتور سیکلت‌های برقی روی آورند. موتور سیکلت برقی دایچی با توان بالای 3000 وات و باتری های لید اسید تولید شده و سواری و نگهداری از آن راحت‌تر است.

با این موتور می‌توانید تا سرعت 45 کیلومتر بر ساعت را طی کنید. هر بار شارژ کامل باتری موتور سیکلت دایچی برای طی 65 کیلومتر مسافت کافی خواهد بود. این موتور در واقع یک اسکوتر برقی سبک و جمع و جور با محفظه زیر زین است که می‌توانید از آن جهت قرار دادن کلاه ایمنی استفاده کنید.

موتورسیکلت برقی نامی مدل 800 وات سال 1398

مشخصات محصول

  • نوع گیربکس: اتوماتیک
  • توان: 3000 وات
  • حداکثر سرعت: 40 کیلومتر بر ساعت

اسکوترهای برقی گزینه ایده‌آلی برای تردد بی‌دردسر در سطح شهر با مصرف بهینه سوخت و استهلاک کم‌تر هستند. موتور سیکلت نامی مدل 800 یک اسکوتر سبک وزن است که با هر بار شارژ آن می‌توانید 40 تا 60 کیلومتر مسافت را با خیال راحت طی کنید.

این مدل علاوه بر این که به صورت برقی کار می‌کند دو پدال در اطراف دارد و می‌توانید از آن درست مشابه با دوچرخه استفاده کنید. زیر زین و پشت آن محفظه‌های کوچکی تعبیه شده‌اند که برای حمل و نقل کلاه ایمنی و وسایل همراه کاربردی خواهند بود.


آشنایی با ساز و کار و عملکرد موتورسیکلت برقی

در مدل‌های برقی موتور ساختار متفاوتی دارد و منبع انرژی باتری لیتیوم یونی به کار رفته در آن‌ها است. بنابراین نیازی به پر کردن مخزن سوخت ندارید و در عوض باید به صورت دوره‌ای باتری وسیله نقلیه را شارژ کنید.

اکثر موتورهای برقی به هر پریزی که در دسترس باشد وصل می‌شوند و بسته به توان موتور ممکن است شارژ آن‌ها بیش از ده ساعت طول بکشد. بنابراین اگر می‌خواهید از موتورسیکلت برقی استفاده کنید درست مثل این است که یک گوشی همراه جدید خریداری کرده‌اید و باید شارژ آن را درست مثل موبایل چک و بررسی کنید!

شاید تشبیه موتور برقی به موبایل عجیب و غریب و دور از ذهن باشد؛ اما سازوکار موتور سیکلت برقی و نیاز به تجدید شارژ دائمی آن باعث می‌شود تا تنها برای مسافرت‌های درون شهری و سفرهای کوتاه در اطراف شهر مناسب باشد. برای سفرهای دراز مدت و مسیرهای طولانی خرید یک موتورسیکلت ایرانی و بنزینی مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

مزایای بی‌شمار خرید موتور سیکلت برقی

این روزها هر کسی تلاش می‌کند سهمی در حفظ و نگهداری محیط زیست داشته باشد و بنابراین طراحی موتور سیکلت‌های برقی را حتی به قیمت پرداخت هزینه بیش‌تر ترجیح می‌دهد. اما اگر شما هم معیارهای زیست‌محیطی را برای خرید وسیله نقلیه در نظر می‌گیرید این محصولات مزایای بی‌‌شمار دیگری هم دارند که باعث استقبال مشتریان شده است:

سوخت برقی ارزان‌تر است

در صورتی که محدودیت انرژی در کشور وجود نداشته باشد قطعا استفاده از موتور سیکلت‌های برقی نسبت به مدل‌های بنزینی برای رانندگان مقرون به صرفه‌تر است. شارژ موتور سیکلت برقی در پارکینگ و هر کجا که پریز مخصوص در اختیار داشته باشید امکان‌پذیر است.

برخی از کمپانی‌ها هم تجهیزات خاصی همراه با موتور عرضه می‌کنند که در صورت عدم دسترسی به برق راهگشا خواهد بود. البته اکثر موتورهای برقی باتری‌های قابل حمل دارند که می‌توانید با جدا کردن آن شارژ دستگاه را در منزل نیز انجام دهید.

آلودگی صوتی کم‌تر با موتور سیکلت برقی

سر و صدای ناشی از موتور سیکلت برقی نسبت به نمونه‌های بنزینی کم‌تر است. این موضوع را در وهله اول راننده متوجه می‌شود که هنگام شتاب گرفتن در سطوح مختلف سر و صدای کم‌تری می‌شنود. در مرحله بعد شهروندان هستند که با وجود موتور برقی بخشی از حقوق شهروندی آن‌ها تامین می‌شود.

استهلاک کم‌تر موتور برقی

موتور برقی از سرویس و تعمیرات بی‌نیاز نیست؛ اما سازوکار این موتور باعث می‌شود تا فرسودگی قطعات نسبت به نمونه‌های گازی یا بنزینی کم‌تر باشد و بنابراین هزینه کم‌تری برای تعمیر و سرویس بپردازید.

 ابعاد کوچک‌تر و وزن کم‌تر موتورهای برقی

به موتورهای برقی اسکوتر برقی هم گفته می‌شود؛ چون ابعاد کوچکی دارند و وزن آن‌ها نسبت به نمونه‌های بنزینی به طور چشمگیری کم‌تر است.

قبل از انتخاب موتور سیکلت برقی بخوانید

درست است که انتخاب موتور سیکلت برقی هزینه‌های نگهداری و تامین سوخت سالانه را کاهش می‌دهد؛ اما قبل از خرید لازم است چند نکته کاربردی زیر را درباره این وسیله نقلیه با دقت بخوانید:

  •  باید بپذیریم که شتاب موتور سیکلت‌های برقی نسبت به مدل‌های بنزینی کم‌تر است. بنابراین موتور سیکلت‌های برقی را صرفا برای مسافرت‌های درون شهری سبک پیشنهاد می‌کنیم.
  • بعد از شتاب به میزان مسافتی که می‌توانید با هر بار شارژ کامل باتری موتور طی کنید دقت داشته باشید. مسافتی که با موتور سیکلت برقی می‌توانید طی کنید محدود و کم‌تر از 100 کیلومتر است. بر همین اساس باید موتور سیکلت را به صورت روزانه یا یک روز در میان شارژ کنید.
  • باتری موتور سیکلت‌های برقی درست مثل باتری موبایل است که با شارژ مداوم فرسوده می‌شود. اگرچه طول عمر باتری برندهای باکیفیت بالا است اما به تدریج ممکن است به تعویض باتری موتور نیاز پیدا می‌کنید. تعویض باتری مهم‌ترین هزینه‌ای است که در بحث سرویس و تعمیر موتور سیکلت‌های برقی با آن سروکار دارید.

سخن آخر

بر خلاف تصور خیلی از افراد سال‌های زیادی از معرفی اولین موتورسیکلت برقی می‌گذرد. مدل‌های برقی با سوخت پاک الکتریسیته کار می‌کنند و هزینه تعمیرات و نگهداری آن‌ها پایین‌تر است. شاید موتورهای برقی شتاب موتور سیکلت بنزینی را نداشته باشند؛ اما در عوض سواری راحت، پایدار و ایمن‌تری را برای موتورسوار به ارمغان می‌آورند.

قبل از انتخاب موتور سیکلت برقی به ظرفیت باتری، توان الکتروموتور و گزینه‌های جانبی نظیر محفظه زیر زین و پشت نشیمنگاه دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر