امروز27 فروردین 1403

راهنمای خرید بهترین کوله پشتی برای پیاده روی – کوله پشتی روزانه

کوله-پشتی-برای-پیاده-روی
5/5 - (1 امتیاز)

آیا شما نیز جزو افرادی هستید که هفته‌ها و روزها را به سفرهای تفریحی می‌پردازید؟  کوه؟ برف یا ساحل؟ در هر صورت قبل از اقدام به خرید کوله پشتی باید، به طور کلی ۴ مولفه ی اصلی را در نظر بگیرید.

  • نوع فعالیت
  • اندازه
  • ظرفیت کوله پشتی
  • قابلیت‌های اضافی دیگر

 کوله پشتی‌های پیاده روی در 4 دسته اصلی قرار می‌گیرند:

  • کوله‌های روزانه مناسب پیاده روی‌های یک روزه یا چند روزه
  •  کوله پشتی کوهنوردی
  • کوله پشتی مخصوص دویدن
  • کوله پشتی دوچرخه‌سواری

انواع کوله پشتی بر اساس فریم

کوله‌های فریم داخلی: مناسب بارهای سنگین تر از ۱۵ پوند و بالاتر

کوله‌های فریم بیرونی: مناسب بارهای سنگین‌تر در نظر گرفته شده است و امکان اتصال اشیا‌‌ء بزرگ‌تر به قسمت بیرونی فریم کوله پشتی را دارد.

انتخاب اندازه مناسب کوله پشتی بسیار مهم است چرا که در صورت انتخاب اندازه نامناسب، ممکن است ناحیه کمر شما را دچار آسیب شود و یا باعث شود شما فشار بیشتری را تحمل کنید.

کوله پشتی روزانه چیست؟

بسیاری از کوله پشتی‌های روزانه یا Daypack به صورت تک سایز عرضه می‌شوند و ظاهری زیبا و بسیار ساده‌ای دارند. بندهای رودوشی باید بدون فشار به ناحیه زیر بغل، احساس راحتی را در هنگام استفاده، داشته باشد.

کمربند کمری وزن کوله پشتی را به طور یکسان توزیع می‌کند و از زخمی شدن و خم شدن کمر به پشت جلوگیری می‌کند و از مانع حرکت کردن کوله‌پشتی به چپ و یا راست می‌شود.

هنگامی که این کوله پشتی‌ها با فریم‌های داخلی و خارجی بزرگ همراه می‌شوند، داشتن اندازه مناسب مهم‌ترین موضوع در انتخاب آن‌ها است.

آشنایی با مفاهیم و قابلیت‌های کوله پشتی

سیستم تعلیق

سیستم تعلیق وزن محتویات داخل کیف را، به نصف کاهش می‌دهد. انواع سیستم تعلیق در ساخت و طراحی کوله پشتی‌ها:

سیستم تعلیق ثابت

این سیستم در انواع و اندازه ها مختلف و با توجه به طول نیم تنه افراد طراحی می‌شود. نقطه مثبت: دوام بالا

نکته مهم در این است که از اندازه مناسب کوله پشتی در هنگام خرید اطمینان پیدا کنید. زیرا پس از خرید جای هیچ اشتباهی وجود ندارد.

سیستم تعلیق قابل تنظیم

این سیستم تعلیق دارای بند رودوشی متحرک است، که در قسمت مرکزی پنل پشتی به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند. این امر باعث می‌شود تا فضا و فاصله‌ی بین شانه و ناحیه لگن در صورت لزوم کوتاه و یا بلندتر شود.

سیستم تعلیق قابل تعویض

این سیستم امکان سایز بندی مختلف کمربند کمری و بندهای رودوشی را می‌دهد و برای افرادی که وزن و یا قد خارج از محدوده متوسط و یا استاندارد دارند، ایده‌آل است.

آشنایی با کوله پشتی روزانه زنانه

برخی مدل های کوله پشتی مخصوص بانوان طراحی می شود. این کوله ها وزن کمتر و فریم کوچک تری دارند. همین امر باعث شده تا از این دست کوله پشتی ها برای افراد کم سن و سال تر (فارغ از جنسیت) نیز استفاده شود. به صورت کلی، هنگام طراحی و ساخت این دست کوله پشتی‌ها ظرافت بیشتری به کار رفته و فیزیک بدن یک خانم مدنظر تولیدکنندگان بوده است.

کوله پشتی های زنانه نسبت به کوله پشتی های مردانه متفاوت است و راحتی را برای بانوان در طول مسیر به همراه می‌آورد. بندهای رودوشی این مدل کوله‌ها، نزدیک به هم هستند و کمربند کمری آن متناسب با دور کمر بانوان که باریک و قوس دار طراحی شده است باعث می شود تا بهتر به روی استخوان لگن قرار بگیرد.

نحوه بسته‌بندی کوله پشتی و موضوعات مرتبط با کمبود فضا و نحوه جلوگیری از آن

یک کوله پشتی مناسب پیاده روی نه تنها باید متناسب با فیزیک بدنی شما باشد بلکه باید از ظرفیت مناسبی برای برطرف کردن نیازهای شما نیز برخوردار باشد.

فضای داخلی کوله پشتی باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا تمام وسایل و ابزاری که برای سفر کردن به آن نیاز دارید را در خود جای دهد. اما نه آنقدر بزرگ که مجبور به پر کردن لوازم غیر ضروری در آن شوید.

به طور کلی اندازه ی مناسب کوله پشتی پیاده روی کدام است؟

اکثر کوله پشتی‌های روزانه دارای ظرفیت ۲۰ تا ۳۵ لیتری هستند که کوله‌های کوچک‌تر برای پیاده روی‌های نیم روزه مناسب‌تر هستند در حالی که یک کوله‌پشتی با ظرفیت ۳۵ لیتر برای پیاده روی‌های روزانه یا همه روزه ضروری است.

نحوه انتخاب یک کوله پشتی مناسب

شما باید در هنگام خرید کوله پشتی برای پیاده روی‌های یک روزه و یا چند روزه، مواردی را رعایت کنید. از جمله:

  • دوام
  • کیفیت
  • راحتی
  • امکانات جانبی اضافی مانند محفظه بطری آب و فضای ذخیره سازی

به یاد داشته باشید که تنها پس از بررسی‌های لازم و در نظر گرفتن این موارد می‌توانید به دنبال خرید بهترین کوله پشتی باشید.

فرق بین کوله پشتی‌های فریم دار و بدون فریم چیست؟

کوله پشتی‌های پیاده روی فریم دار: برای پیاده روی‌های طولانی و همینطور افرادی که اقلام بیشتری را برای حمل دارند بسیار مناسب است. آنها با یک قاب داخلی و خارجی سفت و سخت همراه هستند که وزن را به طور مساوی توزیع می‌کنند و فشار کمتری را به روی شانه های شما می‌گذارند.

کوله پشتی‌های فریم دار در بین اشخاصی که به پیاده روی علاقمند هستند، بسیار رایج است و در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند. ناگفته نماند که تمامی این مدل کوله پشتی‌ها دارای سیستم تعلیق در بدنه‌ی اصلی خود هستند و نسبت به نوع بدون فریم آن ، سنگین‌تر هستند.

جوانب مثبت:

با وجود کوله پشتی‌های فریم دار شما می‌توانید مقاوم تر حرکت کنید و تعادل خود را حفظ کنید. بدین معنا که بندهای رودوشی آن نسبت به نوع کوله‌های بدون فریم، راحت‌تر به روی شانه‌ها قرار می‌گیرند و فضای ذخیره سازی بیشتری را در قسمت داخلی کوله پشتی در اختیار شما قرار می‌دهند در نتیجه شما دیگر مجبور به نصب لوازم بیشتر به روی قسمت بیرونی کوله نخواهید شد.

جوانب منفی:

در این مدل کوله پشتی‌ها، جریان هوای کمتری بین کمر و کوله پشتی وجود دارد و مدل‌های بزرگتر آن می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد.

کوله پشتی‌های بدون فریم: کوله پشتی بدون فریم برای پیاده روی‌های روزانه کافی و مناسب هستند. اکثر این مدل کوله‌ها دارای محفظه‌های جانبی هستند. اما در نظر داشته باشد که همه‌ی آنها بندهای فشاری و یا کمربندهای کمری ندارند و به این خاطر، شرایط نامطلوبی در ثبات و راحتی شخص به وجود می‌آورند.

جوانب مثبت:

  • ساده و سبک وزن
  • ایده آل برای حمل بارهای کم و ارزان‌قیمت

جوانب منفی:

  • در صورت حمل بار سنگین و استفاده بیش از حد بسیار ناراحت کننده و دردسرساز می‌شوند.

چطور میتوان یک کوله پشتی زنانه خوب را از میان انبوه مدل‌های کوله پشتی تشخیص داد؟

فرم فیزیکی بدن بانوان و مردان با یکدیگر متفاوت است. این موضوع در هنگام خرید کوله پشتی بسیار حائز اهمیت است. خوشبختانه تعداد بسیار بالایی از کوله پشتی‌های زنانه در مارکت وجود دارند که در هنگام خرید آنها، باید به یکسری نکات، توجه ویژه داشت.

معمولاً به بانوان توصیه می‌شود که در هنگام خرید کوله پشتی ظرفیت ۷۰ لیتری آن را خریداری کنند. در حقیقت بسیاری از تولیدکنندگان کوله پشتی های زنانه، ظرفیت بیش از ۷۰ لیتر را تولید نمی‌کنند.

این مدل کوله‌ها معمولاً طول کمتری دارند، اما همچنان بهتر است که قبل از خرید کوله پشتی، اندازه طول و عرض کمر و شانه های خود را بگیرید و از خرید خود و تناسب آن اطمینان حاصل کنید.

برای اندازه گیری طول نیم تنه، صاف بایستید و سر خود را جلو بگیرید، به گونه‌ای که برآمدگی استخوان تان معلوم شود. این برآمدگی مهره ۷ گردن شما را نشان می‌دهد، که محل دقیق بالای نیم تنه است و از این طریق شما می توانید، شروع به اندازه گیری کنید.

اگر در هر صورت شما قد بلندتر از معیار مشخص برای کوله پشتی های بودید، می توانید از مدل‌های اسپرت یا یونیسکس آن استفاده کنید.

جوانب مثبت:

  • کوله پشتی‌های زنانه صرفاً برای استفاده بانوان طراحی نشده است و می‌تواند توسط مردان، کودکان و نوجوانان نیز استفاده شود. سایزهای کوچک کوله پشتی در تمام مدت، از کمر شما محافظت می‌کند.
  • کوله پشتی‌های زنانه همچنین دارای تفاوت‌های آناتومیکی در قسمت قفسه سینه مردان و زنان است. برخی از این کوله پشتی‌ها حتی در قسمت کمربند کمری خود یک پد اضافه هم دارند.

جوانب منفی:

  • کوله پشتی‌های زنانه چند ظرفیتی ندارند و در عوض ظرفیت کم آنها باعث راحتی و استقامت بهتر شخص می‌شوند.

حمل کوله پشتی در فرودگاه و هواپیما

آیا می‌توان از کوله پشتی به عنوان چمدان چرخی برای حمل کالای خود در هواپیما استفاده کرد؟ آیا نیاز به بررسی دارد؟

حداکثر اندازه استاندارد کالای حمل، برای بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی ۲۲*۱۴*۹ اینچ است. اگر کوله‌ی شما بزرگ‌تر از این اندازه باشد، نیاز به بررسی مجدد و در نهایت تعویض آن دارد.

نحوه بسته بندی کوله پشتی‌های فریم داخلی

در ابتدا اقلام سبک وزن مانند کیسه خواب را در قسمت پایینی کوله پشتی قرار می‌دهیم. توصیه می‌کنیم قبل از قرار دادن، آن را در یک کاور ضد آب بسته بندی کنید. از آنجایی که تا قبل از خواب، به آن احتیاجی نخواهید داشت کیسه خواب می‌تواند نقش یک پایه مقاوم و نرم را برای حفاظت از لوازم شما ایجاد کند.

سپس سنگین‌ترین وسایل خود مانند: ظرف غذا و چادر را در کوله قرار دهید. توصیه می‌کنیم که میله و یا قطب‌های چادر مسافرتی را در قسمت بیرونی کوله متصل کنید. اگر اشیای سنگین را نزدیک به ستون فقرات خود قرار دهید، فشار زیادی را متحمل می‌شوید و در ادامه مسیر تعادل خود را از دست می‌دهید.

لوازم دیگر مانند ژاکت‌های بارانی را در قسمت‌های جانبی کوله پشتی قرار دهید. این موضوع باعث می‌شود، فضای باقی مانده بیشتری برای وسایل حجیم به وجود آید. پیشنهاد ما در خصوص جاگذاری لباس‌ها این است که آنها را در یک کیسه ای جداگانه جمع کرده و سپس در کنار وسایل دیگر بسته بندی شده آن را قرار دهیم.

سپس  تمامی لوازمی که می‌خواهید در طول روز از آنها استفاده کنید را، در درپوش بالا و روی وسایل و یا در فضای بیرونی کوله پشتی به منظور دسترسی آسان قرار دهید. لوازمی مانند: نقشه، میان وعده، کرم ضدآفتاب، چراغ قوه و غیره.

بسته بندی در کوله‌های فریم خارجی

در این نوع کوله پشتی، کیسه خواب معمولاً در قسمت بیرونی و زیرین کوله پشتی بسته‌بندی می‌شود. برای بسته بندی کیسه خواب باید از کاور ضد آب استفاده کنید. لوازم سنگین‌تری مانند‌: مواد غذایی، و چادر،  بالاتر از همه قرار می‌گیرند. اما همچنان باید آنها را نزدیک به ستون فقرات نگه داشت.

تجهیزات دیگر خود را می‌توانید در محفظه‌های کناری و یا جلویی ساماندهی کنید. همین موضوع باعث کاهش وزن بار می‌شود، بنابراین می‌توانید فضای جانبی را با وسایل ریز و درشت خود پر کنید.

فاکتورهایی که در هنگام خرید کوله پشتی روزانه باید در نظر بگیرید:

  • کوله‌ایی را انتخاب کنید که با فیزیک بدنی شما مناسب باشد.
  • امتداد ستون فقرات را از پایه ۷ مهره گردن تا بالای لگن خود، اندازه بگیرید.
  • با توجه به نوع سفر خود کوله مورد نظر خود را انتخاب کنید .
  • شما حتی می‌توانید کوله‌ی خود را سفارشی ساز تحویل بگیرید.
  • کمربند کمری و بندهای رودوشی را بررسی کنید.
  • اگر کوله شما بزرگ باشد، یک بند به عنوان کول کشی در آن به کار می‌رود که این بند از بالای کوله با یک زاویه ۴۵ درجه روی شانه قرار می‌گیرد و در صورت سنگین بودن می‌توان با کشیدن آن را به خود نزدیک کرد، تا حمل بار برایتان آسان شود.
  • آخرین بند یا بند قفسه سینه کوله پشتی را بررسی کنید. این بند در زمان حرکت در شیب تند باعث می‌شود تا کل وزن روی شانه قرار نگیرد. هنگام سفت کردن بند، باید توجه داشته باشید که به قفسه سینه فشار وارد نکند و به بازوی شما اجازه حرکت آزادانه بدهد.

سخن آخر

اگر کوله‌ پشتی مورد نظر شما، بندهای تثبیت کننده دارد، حتماً آن را بررسی و امتحان کنید. هرچه بندها شل‌تر باشند، تهویه هوا در قسمت پشت بهتر و تعادل کمتر می‌شود، و هرچه بند‌ها سفت‌تر شوند، تهویه هوا کمتر و در عوض تعادل به روی کوله بیشتر می‌شود.

2 نظر

  1. امیر پاسخ

    سلام
    وقت بخیر
    سایت لیموتاپ داره از مطالب ما و شما به شکل گسترده کپی برداری می کنه، حتما این موضوع رو به گوگل و دیجی کالا گزارشش بدید تا باهاش برخورد شه و جلوی فعالیت غیر قانونیش گرفته بشه، تا الان 4 نفر این سایت رو به دیجی کالا بخش افیلیت گزارش کردند.
    قوانین دیجی کالا رو بخونید:
    8-20 دیجی کالا در خصوص موارد ذیل در مقابل ناشر و اشخاص ثالث هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت:
    1) هرگونه آسیب، نقض، خسارت، اشتباه و یا هرگونه ترافیکی که بر روی شبکه ناشر ایجاد شود.
    2) هرگونه مطلبی که دارای کپی رایت و ناقض حقوق اشخاص ثالث است و ناشر بدون اجازه‏ صاحب اثر آن را در شبکه خود منتشر نموده است.

    8-21 در صورت مشاهد موارد بند فوق، دیجی کالا بلافاصله دسترسی ناشر را مسدود خواهد نمود.

    حتما این سایت رو از طریق تیکت به بخش پشتیبانی یا از طریق ایمیل به دیجی کالا گزارش بدید.
    موفق باشید

    1. سوما پاسخ

      سلام دوست عزیز ممنون که اطلاع دادید. بله قبلا با ایشان صحبت کردیم و طبق قوانین سایت ما، موارد کپی شده را حذف نمودند. این مورد تخلف نیز به دیجیکالا گزارش داده شده است.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
2 نظر