امروز06 اردیبهشت 1403

راهنمای خرید پرایمر چشم برای داشتن آرایش زیبا

خرید پرایمر چشم
5/5 - (3 امتیاز)

زیبایی چشم و ابرو نه در حد یک شعار، بلکه در واقعیت هم در چارچوب چهره شما اثرگذار است. خیلی از لوازم آرایشی به صورت مستقیم و غیرمستقیم چشم، خط پلک و مژه‌ها را هدف قرار می‌دهند. در این بین کم‌تر محصولی به اندازه پرایمر چشم می‌تواند نواقص و عیوب ریز و درشت پوست اطراف چشم را به شکل موثر پوشش دهد.

پرایمرهای مخصوص چشم کرم‌های آرایشی با پوشانندگی بالا هستند که کاربردی مشابه با کانسیلر دارند. در عمل پرایمر مشابه با یک کرم پودر عمل و پوست دور چشم را برای اعمال آرایش‌های تخصص یکدست، صاف و بی‌نقص می‌کند. در آرایش حرفه‌ای هم از پرایمر برای زیباتر به نظر رسیدن سایه و خطوط چشم استفاده می‌شود.

پرایمرها به سه شکل کرم پودر، مایع و استیک تولید می‌شوند و بهترین فیکساتور آرایش چشم حرفه‌ای به شمار می‌روند. در راهنمای خرید امروز به‌نظر ابتدا نکات ضروری برای خرید بهترین پرایمر را مرور می‌کنیم. سپس به طور خلاصه صفر تا صد استعمال و استفاده از پرایمر روی پلک‌ و دور چشم را بررسی خواهیم کرد.

معرفی و بررسی بهترین محصولات پرایمر چشم

مدل محبوب

پرایمر سایه چشم گلدن رز مدل 002

مشخصات محصول

  • نوع پرایمر: تیوب کرم
  • ویتامین/ عصاره: ویتامین E

پرایمر سایه چشم گلدن رز مدل 002 بهترین زیرساز قبل از طراحی سایه و خط چشم است. در صورتی که از پرایمر به صورت اصولی استفاده شود پوست دور چشم آرایش را برای طولانی مدت نگه می‌دارد.

بافت این کرم با ویتامین E غنی شده و بسیار سبک است. برای ماندگاری بیش‌تر آرایش کرم را با انگشت به خوبی دور پلک‌ها به صورت دورانی بمالید.

پرایمر سایه چشم ریوال د لوپ مدل ۰۱

مشخصات محصول

  • نوع پرایمر: پمپی
  • ویتامین/ عصاره: حاوی ویتامین طبیعی

استفاده از پرایمرها بهترین گزینه برای جلوگیری از ایجاد خط و خطوط خط و سایه چشم است. پایه آرایش چشم ریوال فقط یک فیکساتور معمولی نیست و میزان چربی که در طول روز پشت پلک‌ها جمع می‌شود را به خوبی کنترل می‌کند.

به واسطه این فیکساتور لایه مخملی نازکی پشت پلک ایجاد می‌شود و آرایش چشم‌ها طبیعی‌تر جلوه می‌کند.

مشخصات محصول

  • نوع پرایمر: تیوپی
  • ویتامین/ عصاره: حاوی ویتامین طبیعی

با پرایمر لورال علاوه بر زیرسازی مناسب برای آرایش، پوست دور چشم و کل صورت مرطوب و نرم می‌شود. این پرایمر محصولی تخصصی برای تعدیل قرمزی و لکه‌های صورت به ویژه دور چشم است. بافت این محصول فوق العاده سبک است و تا 24 ساعت روی انواع پوست ماندگاری دارد.

یکی از مزایای پرایمر لورال بسته بندی خاص آن است که استفاده از پرایمر را جهت نقطه گذاری روی تمام نقاط صورت ساده‌تر می‌کند.

راهنمای گام به گام خرید پرایمر چشم

رنگ سایه، پرداخت و بافت پرایمر روی پشم سه فاکتور مهمی هستند که در خرید به آن‌ها توجه می‌کنیم. رنگ پوست دور چشم درست مثل رنگ پوست سایر نواحی در هر فرد متفاوت است؛ بنابراین نمی‌توانیم نسخه ثابتی برای تمام افراد تعیین کنیم. در عوض بد نیست سه گام زیر را برای انتخاب بافت و رنگ پرایمر چشم مناسب خود طی کنید:

گام اول: انتخاب رنگ سایه پرایمر چشم بر اساس پوست

برای استفاده روزمره معمولا از پرایمر چشم با سایه نزدیک به رنگ پوست و حداکثر یک درجه روشن‌تر استفاده می‌شود. در غیر این صورت روشنی بیش از حد پرایمر خط چشم یا سایه را پررنگ‌تر از همیشه جلوه می‌دهد.

  • فراموش نکنید که کم‌ترین اختلاف رنگ پرایمر با سطح دور چشم تفاوت زیادی در چهره ایجاد می‌کند. از طرفی باید رنگ دور چشم با رنگ سایر نواحی هماهنگی داشته باشد.
  • در صورتی که آرایش دودی را برای آرایش روزهای هفته انتخاب می‌کنید از پرایمرهای تیره رنگ برای عمق بخشیدن به میکاپ خود استفاده کنید. در صورتی که همیشه از پرایمرهای مختلط و کمی تیره استفاده می‌کردید بد نیست حالا با پرایمر یک درجه روشن‌تر جلوه آرایش اسموکی را روی صورتتان بیش‌تر کنید.
  • در صورتی که حلقه‌های تیره و کک و مک دور ناحیه چشم دارید از پرایمرهای اصلاح کننده رنگ با پوشانندگی بیش‌تر استفاده کنید. پرایمرهایی که رنگ پوست را به سمت سبزه سوق دهند نواحی صورتی و سرخ صورت را به خوبی اصلاح کرده و می‌پوشانند.

گام دوم: میزان پخش و ظاهر کرم روی پوست

پرداخت پرایمر یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهایی است که هنگام خرید نیازمند دقت توجه بیش‌تری از سوی شما است. برای استفاده روزمره پرایمرهای مات گزینه مناسب‌تری هستند؛ چرا که ماندگاری بیش‌تری دارند و چهره شما را غیرطبیعی جلوه نمی‌دهند. از طرف دیگر حتی اگر پوست چربی ندارید پشت پلک‌ها در طول روز به واسطه فعالیت کمی چرب می‌شوند. بنابراین در هر صورت پرایمر مات بهترین گزینه ممکن است.

  • پرایمرهای براق بازار جلوه زیبا و مناسبی دارند؛ اما تنها زمانی باید از این پرایمرها استفاده کنید که قصد ندارید پشت پلک را با  سایه و رنگ‌های اضافی بپوشانید.
  • در صورتی که پوست خیلی خشکی دارید شاید بعد از استعمال پرایمر چشم احساس خشکی بیش‌تری داشته باشید. در این حالت شاید بد نباشد از پرایمرهایی با بافت نرم و ژله‌ای استفاده کنید.
  • پرایمرهای مات کاربرد دوگانه دارند؛ به این صورت که می‌توانید روی پرایمر مات هم آرایش براقی داشته باشید. با این تفاوت که آرایش براق را با سایر ابزارهای آرایشی روی پلک پیاده می‌کنید.

گام سوم: بافت مناسب پرایمر چشم

پرایمرها به دو صورت ژل، استیک، مایع و پودر تولید می‌شوند. شاید بافت پرایمر چشم تاثیر مستقیمی روی ظاهرتان نداشته باشد؛ اما قطعا در احساسی که بعد از استعمال پرایمر روی پلک دارید تاثیرگذار خواهد بود.

  • تجربه ثابت کرده پرایمرهایی با بافت ژل بیش‌تری ماندگاری را روی پوست پلک دارند و با انواع سایه چشم سازگار هستند. به زبان ساده‌تر سایه چشم زمانی که روی این پرایمر چشم طراحی شود ماندگاری زیادی دارد.
  • استعمال پرایمرهای چشم که بافت کرمی دارند ساده‌تر است؛ اما شاید با استفاده از آن‌ها کمی روی پلک احساس سنگینی داشته باشید.
  • پرایمرهایی که بافت مایع و روان‌تری دارند ممکن است چین و چروک‌های پوست دور چشم را بعد از مدتی نمایان کنند؛ چون بافت سبکی دارند و به راحتی پشت چین خوردگی‌ها پنهان می‌شوند. بنابراین لازم است هنگام استفاده پرایمر مایع را به خوبی روی پلک بمالید.

راهنمای گام به گام استعمال پرایمر چشم

حالا که موفق شدید بهترین پرایمر را برای پوست دور چشم خود انتخاب و خریداری کنید راهنمای زیر را برای استعمال و تست معمول روی پلکتان دنبال کنید:

  1. پوست کل صورت را کامل شستشو دهید. اولین گام شستشو پوست تمامی نواحی پوست، حتی بخش‌های دور از چشم است. بعد از شستشو پوست را با مرطوب کننده سبک یا کرم آبرسان کمی نرم کنید. سپس به مدت 20 ثانیه به پوستتان برای جذب نرم کننده فرصت دهید.
  2. مقداری از پرایمر چشم را ( معمولا به اندازه یک دانه برنج) روی پشت دست قرار دهید. سپس با دست مخالف مقدار مناسب و لازم از کرم را بردارید.
  3. پرایمر را با انگشت اشاره یا یک براش کوچک روی پلک بمالید. بهترین ابزار برای استعمال پرایمر انگشت اشاره است.

سخن آخر

فیکساتور یا پرایمر چشم یکی از بخش‌های اصلی آرایش و گریم حرفه‌ای برای زیرسازی است. با پرایمر بخشی از چربی پشت پلک که باعث ایجاد سایه کاذب و خطوط اضافی می‌شود حذف خواهد شد. از طرفی با به کارگیری بافت نازک و مخملی پرایمر نقاط قرمز و لکه‌های پوست دور چشم کمرنگ‌تر شده و در مجموع آرایش چشم‌ها کامل‌تر و زیباتر جلوه می‌کند.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر