امروز01 اردیبهشت 1403

9 مدل برتر خمیردندان سفید کننده با کیفیت عالی 2021

خمیر دندان سفید کننده
5/5 - (1 امتیاز)

بعد از صرف هر وعده غذایی تنها 72 ساعت برای شستشو دندان فرصت دارید؛ پس از آن تجمع مواد غذایی و باکتری‌های مقیم دهان پیوندی ناگسستنی روی مینای دندان تشکیل و جرم‌ها برای اولین بار سفیدی دندان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. البته حتی با مسواک زدن مداوم هم هیچ وقت نمی‌توانید به طور طبیعی دندان‌های مرواریدی داشته باشید!

دندان‌ها اولین عضوی از بدن هستند که به محض لبخند زدن در چارچوب چهره خودنمایی می‌کنند. رنگ دندان‌ها تاثیر زیادی روی زیبایی طرح لبخند دارد و طبیعی است اگر بخواهید طرح لبخند دندان‌ها را با سفید کردن آن‌ها اصلاح کنید. بدین منظور روش‌های زیادی وجود دارد و اگر کمی صبور باشید با انواع خمیردندان سفید کننده تاثیرات قابل توجهی در رنگ مینای دندان مشاهده خواهید کرد.

هر کسی معیارهای خاص خود را برای خرید خمیر دندان سفید کننده دنبال می‌کند. در راهنمای خرید امروز به‌نظر حقایق زیادی را درباره اثرات این محصولات بررسی و سپس بهترین خمیر دندان‌های سفید کننده را به انتخاب مصرف کنندگان مرور می‌کنیم.

معرفی و بررسی انواع خمیر دندان سفید کننده

پیشنهاد به‌نظر

خمیردندان سفیدکننده ایروکس مدل whitening

مشخصات محصول

  • حجم: 100 میلی لیتر
  • ویژگی محصول: سفید کننده، ضد حساسیت، ضد پوسیدگی
  • نوع عصاره/ ویتامین: بید‌کانادایی، آلوئه‌ورا، د-پانتنول

برای از بین بردن پلاک و حفرات دندانی استفاده دوره‌ای و مرتب از خمیر دندان‌های سفید کننده می‌تواند کمک کننده باشد. خمیردندان سفید‌کننده ایروکس با ترکیبات ویژه لایه بردار و عصاره گیاهی تولید شده و از تشکیل جرم دندانی و تغییر رنگ دندان‌ها جلوگیری می‌کند.

این خمیر دندان حاوی مقادیر استاندارد فلوراید و سدیم بی کربنات است که ضد لک دندان هستند.

خمیر دندان گیاهی هیمالیا مدل Sparkly White

مشخصات محصول

  • حجم: 75 میلی لیتر
  • ویژگی محصول: سفید کننده
  • نوع عصاره/ ویتامین: نعناع، پاپایا و آناناس
نقاط قوت
  • فاقد پارابن
  • کاملا گیاهی

یکی از مزایای استفاده از خمیر دندان گیاهی هیمالیا فرمولاسیون فاقد مواد شیمیایی مضر است. این محصول بر پایه فناوری آنزیمی و از گیاهان معطر آناناس و پاپایا تولید شده که علاوه بر سفید کنندگی به رفع التهاب لثه کمک می‌کنند.

خمیردندان گیاهی هیمالیا یک سفید کننده آنتی باکتریال اختصاصی است که تا 12 ساعت رشد میکروب‌ها را روی دندان مهار و از تشکیل پلاک جلوگیری می‌کند.

خمیر دندان بنسر مدل زغالی

مشخصات محصول

  • حجم: 120 میلی لیتر
  • ویژگی محصول: سفید کننده، ضد حساسیت، ضد پوسیدگی
  • نوع عصاره/ ویتامین: کربن

این روزها استفاده از خمیر دندان‌های بر پایه کربن برای برطرف کردن لک و سفید کردن دندان متداول شده است. خمیر دندان بنسر با فرمولاسیون بر پایه زغال تولید شده و به حذف لکه دندان کمک می‌کند. یکی از کاربردهای این محصول پیشگیری از ایجاد جرم بعد از هر بار جرم گیری تخصصی نزد دندانپزشک است.

خمیر دندان وی وان مدل Complete 8

مشخصات محصول

  • حجم: 80 میلی لیتر
  • ویژگی محصول: سفید کننده، ضد پوسیدگی
  • نوع عصاره/ ویتامین: نعناع

خمیر دندان وی وان مدل Complete 8 یک کمپلکس طبیعی برای محافظت از دندان‌ها است. این محصول چند کاره یک شوینده آنتی باکتریال بوده که همزمان با خاصیت ضد پوسیدگی پلاک‌های دندانی را رفع می‌کند.

استفاده مداوم از خمیر دندان وی وان همراه با مسواک مناسب عمر دندان و سلامت لثه را تضمین می‌کند.

خمیر دندان کلگیت مدل Max White

مشخصات محصول

  • حجم: 100 میلی لیتر
  • ویژگی محصول: سفید کننده، ضد پوسیدگی، ضد حساسیت
  • نوع عصاره/ ویتامین: نعناع

برای سفید کردن دندان‌ها به یک محصول کامل با حداکثر تاثیر بلیچینگ نیاز دارید. خمیر دندان کلگیت مدل Max White با کریستال‌های سفید کننده و عصاره نعناع فرموله شده و با توجه به حجم و کیفیت، از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

خمیر دندان پارودونتکس مدل WHITENING

مشخصات محصول

  • حجم: 75 میلی لیتر
  • ویژگی محصول: سفید کننده، ضد پوسیدگی، ضد حساسیت
  • نوع عصاره/ ویتامین: ندارد

سفیدی دندان‌ها فاکتور موثری در زیبایی چهره و طرح لبخند شما است. خمیر دندان پارودونتکس یک شوینده سفید کننده است که توام با حفظ مینای دندان از پوسیدگی آن جلوگیری می‌کند. فرمولاسیون این خمیر دندان ضد حساسیت است و با محافظت شبانه روزی تمیز کنندگی مطلوبی دارد.

خمیر دندان سنسوداین سری Repair & Protect مدل Whitening

مشخصات محصول

  • حجم: 75 میلی لیتر
  • ویژگی محصول: سفید کننده، ضد پوسیدگی، ضد حساسیت
  • نوع عصاره/ ویتامین: ندارد

خمیر دندان سری Repair & Protect برند سنسوداین از محصولات ضد حساسیت است که با تکنولوژی نوامین تولید می‌شود. استفاده از این محصول علاوه بر سفید کنندگی و ترمیم لثه‌ها به استحکام دندان‌ها هم کمک می‌کند.

استفاده مداوم از خمیر دندان‌های سفید کننده از برندهای معتبر به مینا دندان آسیب نمی‌زند و حس تازگی دوباره را در ناحیه دهان و دندان تامین می‌کند.

خمیر دندان سفید کننده کلیون مدل Whitening Toothpaste

مشخصات محصول

  • حجم: 100 میلی لیتر
  • ویژگی محصول: سفید کننده، ضد پوسیدگی، ضد حساسیت
  • نوع عصاره/ ویتامین: ندارد
نقاط قوت
  • فرمولاسیون حاوی سیترات روی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان

یکی از خمیر دندان‌های باکیفیت با عطر ملایم و سفید کنندگی قابل قبول خمیر دندان کلیون است. محصولی که با عملکرد چندگانه همزمان از پوسیدگی دندان و آسیب به لثه و دندان‌های حساس پیشگیری می‌کند. این خمیر دندان خاوی سیترات روی است که تاثیر پاک کنندگی محصول را در جهت جلوگیری از تجمع پلاک افزایش می‌دهد.

خمیر دندان سفید کننده کمفور مدل Kemphor White

مشخصات محصول

  • حجم: 75 میلی لیتر
  • ویژگی محصول: سفید کننده، ضد پوسیدگی
  • نوع عصاره/ ویتامین: ندارد
نقاط قوت
  • فاقد پارابن و گلوتن

یکی از بهترین محصولات بازار با ترکیبات تضمین شده و فاقد گلوتن خمیر دندان سفید کننده کمفور است. محصولی که همزمان با سفید کردن دندان‌ها مانع از پوسیدگی دندان و التهاب لثه می‌شود. این خمیر دندان با فرمول کرمی تولید شده و به سبب همین بافت متفاوت به بهترین شکل به نقاط دور از دسترس دهان نفوذ پیدا می‌کند. این خمیر دندان علاوه بر خوشبو کردن، سفید کردن و پیشگیری از پوسیدگی لثه و دندان را آبرسانی می‌کند.

از شایعه تا واقعیت: خمیر دندان سفید کننده موثر است؟

خمیر دندان‌های زیادی از برندهای مختلف با نام‌های تجاری سفید کننده، ضد پلاک، جرم گیر و ... تولید می‌شوند؛ اما تا چه اندازه این عناوین قابل اعتماد هستند؟

تاثیرگذاری خمیر دندان‌های سفید کننده بزرگ‌ترین ابهامی است که پیرامون استفاده از این محصولات وجود دارد. برخی از افراد معتقدند به دنبال مصرف مداوم خمیر دندان سفید کننده مینای دندان تخریب شده و بافت دندانی آسیب پذیرتر می‌شود. بنابراین مصرف روزانه این ترکیبات را توصیه نمی‌کنند. برخی دیگر هم معتقدند هیچ روشی به اندازه جرم گیری یا استفاده از تکنیک‌های زیبایی نظیر کامپوزیت برای سفید کردن دندان موثر نیست. شما چه فکر می‌کنید؟

مهم‌ترین ترکیبات سفید کننده این محصولات جوش شیرین، سیلیکا، دی کلسیم فسفات و سایر مواد لایه بردار است. این مواد طوری فرموله می‌شوند تا ساختاری نرم‌تر از مینای مستحکم دندان داشته باشند و بنابراین به این بافت آسیب نرسانند. در عوض باعث می‌شوند تا پلاک و جرم‌های روی دندان به خوبی سست و از روی لایه خارجی حذف شوند.

خمیر دندان‌های سفید کننده حرفه‌ای با قدرت بیش‌تر

همه خمیر دندان‌هایی که در بازار وجود دارند مقادیر اندکی سیلیکا دارند تا جرم گیری دندان به بهترین شکل ممکن انجام شود. به جز ترکیباتی که معرفی کردیم محصولاتی که با قدرت سفید کنندگی بیش‌تری تولید می‌شوند حاوی پراکسید هستند. پر اکسید هیدروژن معروف‌ترین ترکیبی است که در خمیر دندان‌های حرفه‌ای با سفید کنندگی بیش‌تر استفاده می‌شود.

مصرف خمیر دندان‌های سفید کننده حرفه‌ای باید مطابق با راهنمای روی محصول انجام شود. خیلی از کسانی که روش‌هایی مثل لمینت دندان را به کار می‌روند برای حفظ آن از سفید کننده‌های قوی به صورت دوره‌ای استفاده می‌کنند. بهترین مارک خمیر دندان‌های خارجی معمولا تاییدیه ADA دارند و استفاده از آن‌ها ایمن است.

معرفی خمیر دندان‌های سفید کننده چند کاره

این روزها اکثر برندها محصولات چندکاره معرفی کرده‌اند که همزمان قابلیت جرم گیری، برطرف کردن پلاک و سفید کنندگی دارند و برای دندان‌های حساس نیز قابل استفاده هستند. اما شاید بد نباشد با ترکیبات انواع خمیر دندان بر اساس همین کاربردها آشنا شوید.

ترکیبات جرم زدا و ضد پوسیدگی خمیر دندان

تریکلوسان، روی سولفات و فلوراید مهم‌ترین ترکیباتی هستند که برای جرم زدایی در انواع خمیر دندان استفاده می‌شوند. خیلی از خمیر دندان‌های سفید کننده همین ترکیبات را در بردارند و بنابراین می‌توانند اثرات جرم زدایی هم داشته باشند.

ترکیبات منحصر به فرد برای دندان‌های حساس

کسانی که به دنبال مصرف غذا و نوشیدنی‌های گرم و سرد احساس درد در ناحیه دندان دارند باید از خمیر دندان‌های خاص دندان‌های حساس استفاده کنند. پتاسیم نیترات مهم‌ترین ترکیب این خمیر دندان‌ها است که تا 4 هفته ماندگاری دارد و حضور آن دردهای دندان و لثه را تسکین می‌دهد.

راهنمای مصرف انواع خمیر دندان سفید کننده

فرمولاسیون خمیر دندان‌هایی که برای سفید شدن دندان استفاده می‌شوند تفاوت زیادی با خمیر دندان‌های معمولی حاوی فلوراید ندارد. تنها تفاوت این خمیر دندان‌ها جوش شیرین و مقادیر اندک سیلیکا و پر اکسید هیدروژن است.

از نظر تجربی و علمی محدودیتی برای مصرف روزانه خمیر دندان‌های سفید کننده وجود ندارد؛ اما بهتر است برای کسب نتیجه بهتر درست مطابق با دستورالعمل موجود روی بسته بندی محصول عمل کنید.

از خمیر دندان سفید کننده انتظار معجزه نداشته باشید!

به دنبال استفاده از خمیر دندان‌های سفید کننده و تکمیل دوره مصرف اثرات جزئی تا چشمگیری روی رنگ ظاهری دندان‌ها می‌بینید. اکثر افراد به سفیدی دندان‌های پیش یا ثنایا بیش‌تر اهمیت می‌دهند. به همین دلیل به نظر می‌رسد با خمیر دندان‌های سفید کننده دندان‌های جلویی سریع‌تر تغییر رنگ دهند؛ اما زمان بیش‌تری برای رفع جرم قدیمی دندان‌های عقبی ( آسیای کوچک و بزرگ) نیاز است.

در خرید خمیر دندان‌های سفید کننده انتظار معجزه نداشته باشید. سفید شدن مروارید گونه دندان‌ها تنها با روش‌های زیبایی نظیر کامپوزیت و لمینت امکان پذیر است و خمیر دندان سفید کننده اثر مختصرتری دارد.

سخن آخر

روش‌های زیادی برای سفید کردن دندان‌ها و برطرف کردن جرم‌های قدیمی وجود دارد. جرم گیری ساده دندان‌ها تا حدودی مینا را سفید می‌کند؛ اما به دنبال هر بار جرم گیری یا جهت پیشگیری از تغییر رنگ دندان استفاده از خمیر دندان سفید کننده راهکار پیشگیرانه بهتری به نظر می‌رسد.

خمیر دندان‌های سفید کننده معمولا عملکرد چندگانه دارند و علاوه بر فلوراید حاوی مقادیری جوش شیرین، سیلیکا و دی کلسیم فسفات هستند. بهتر است از خمیر دندان‌های سفید کننده مطابق با دستورالعمل روی بسته بندی یا توصیه دندانپزشک استفاده کنید.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر