امروز01 اردیبهشت 1403

بررسی هدفون بی سیم سنهایزر momentum

هدفون سنهایزر Momentum
5/5 - (1 امتیاز)

انتخاب شما در هدفون‌ بی‌سیم دور‌گوشی، با قابلیت کنسل سازی نویز بسیار هوشمندانه به نظر می‌رسد. اگر شما 300 دلار نیز بابت هدفون‌های دور‌گوشی کنسل ساز نویز پرداخت کرده باشید، هیچ ضرری نکرده‌اید. کمپانی‌های بزرگ مانند Bose، Bowers & wilkins، و سونی، هرکدام یک مدل از آن را برای فروش دارند. حتی شرکت مایکروسافت نیز، یک نمونه‌ی مشابه از آن را دارد که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. شرکت آلمانی سن‌هایزر نیز از این قاعده مستثنی نیست. این شرکت در نمایشگاهی در برلین، نسل سوم هدفون سنهایزر Momentum را رونمایی کرد. بدیهی است که این شرکت قصد نامبر وان شدن را دارد. اما آیا این هدفون جدیدترین ویژگی‌های لازمی را که اکثر کمپانی‌ها مانند: Bose و یا سونی به آن فکر می‌کنند را دارد؟

هدفون سنهایزر بی سیم مدل Momentu

  • نوع اتصال: بی‌سیم و باسیم
  • نوع گوشی: دو گوشی
  • مناسب برای: مکالمه، کاربری عمومی
  • رابط: جک 3.5 میلی‌متری بلوتوث
  • عمر باتری: 22 ساعت
نقاط قوت
  • + طراحی زیبا و تکمیلی
  • + کیفیت صدای بالا
  • + aptX بلوتوث (aptX Low Latency)
نقاط ضعف
  • - می‌تواند در زمینه کنسل سازی نویز بهتر عمل کند
  • - بسیار بزرگ
  • - عمر باتری کم

سایز کوچک هدفون ممکن است چندان مورد نظر شما نباشد. با این حال سومین نسل از هدفون سن‌هایزر بی‌سیم با نام Momentum روگوشی طراحی شده است که در آن از ایرکاپ‌های مناسبی برای اشخاصی که گوش هایشان کوچکتر از اطراف ایرکاپ است، استفاده شده است. بالشتک‌های گوش ایرکاپ دارای پوشش چرم نرم است که راحتی فوق تصوری را در هنگام استفاده از هدفون به ارمغان می‌آورد.

در انتهای هدبند هدفون از استیل ضد زنگ استفاده شده است. این هدفون بدون آنکه نیازی به خودنمایی داشته باشد کاملاً متمایز از سایر هدفون‌های موجود در بازار است. شما با توجه به قیمت بالایی که برای آن پرداخت می‌کنید، انتظار یک طراحی زیبا و خاص را هم از آن دارید، باید گفت که شرکت سن‌هایزر، از این بابت شما را نا‌امید نکرده است.

هیچ گونه صدای خس خسی در آن شنیده نمی‌شود، و کیفیت صداها به وضوح قابل شنیدن است. البته طراحی براق و کیفیت بی‌نقص ساخت آن، نسبت به قیمت بسیار بالای آن باید بهتر باشد. اگر Momentum بخواهد در صدر فهرست بهترین هدفون ها قرار بگیرد، باید طراحی بیشتری روی آن انجام دهد.

قابلیت ها: مدت زمان استفاده‌ی بالا

عمر باتری کمک چندانی به توانایی این هدفون نکرده است. سن‌هایزر وعده کرده است که این هدفون بی‌سیم با هربار شارژ تا 17 ساعت دوام بیاورد. این زمان نسبتاً کمتر از مدل‌های پرچمدار شرکت سونی و باس است. میزان شارژ این هدفون از طریق سوکت USB_C در ایرکاپ راست سریع است. در همان ایرکاپ یک سوکت 3.5 میلی متری برای برقراری اتصال سیمی وجود دارد تا در صورت خاموش شدن دستگاه، بتواند از آن به جای USB_C استفاده کند. هر 2کابل‌‌های موجود در جعبه به همراه کیس پارچه‌ایی قابل حمل، لازم و ضروری است.

یکی دیگر از قابلیت‌های این هدفون به کارگیری یک جفت میکروفن برای کنسل سازی نویز و تماس‌های تلفنی است که در بین 2 ایرکاپ هدفون تقسیم شده است. این هدفون دارای 3 حالت کنسل سازی نویز و 1 قابلیت شفاف‌سازی شنیداری Transparent Hearing است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا در صورت لزوم صدای اطراف خود را بشنود.
تنظیمات Anti wind ضد باد (که نویز های ضعیف را هم کنسل می‌کند) Anti pressure ضد فشار ( که از الگوریتم های خاصی برای مسدود کردن فشار صدا در ایرکاپ استفاده می‌کند.) و Max (کنسل کننده ی نویز های تیز و خشن) تماماً در برنامه‌ی کنترل هوشمند سن‌هایزر در دسترس قرار دارد.

اتصال بی‌سیم به پخش کننده‌ی شما با استفاده از نسخه ی 5.0 فناوری بلوتوث انجام می‌شود. این هدفون از کدک aptX Low Latency برای همگام سازی فایل های صوتی و تصویری استفاده می‌کند، تا شما بتوانید به راحتی آنها را بشنوید.

این هدفون کاملاً تا می‌شود و حمل آن بسیار راحت است. شما می‌توانید با جمع کردن ایرکاپ چپ، دستگاه را به خودکار خاموش کنید، تا مصرف انرژی کاهش پیدا کند. هدفون Momentum همچنین دارای سنسور Proximity است که این قابلیت باعث می‌شود که هنگامی که شما هدفون را از روی گوش خود بردارید، موسیقی به طور خودکار قطع می‌شود و اگر آن را به دور گردن خود بیندازید، دستگاه در حالت آماده به کار قرار می‌گیرد.

رابط کاربری

برنامه‌ی کنترل هوشمند در این دستگاه،‌ به نوبه‌ی خود کامل و هوشمند است. عملکرد آن ممکن است به انتخاب سطح کنسل سازی نویز، فعال و یا غیرفعال کردن موسیقی در هنگامی که Transparent Hearing انتخاب شده است، و یا به استفاده از EQ یا هوش هیجانی محدود شود. اما به طور کلی این برنامه نسبت به سایر برنامه‌های موجود، مفید و کاربردی تر است.

سنهایزر همچنین با به کارگیری ردیاب Tile در این دستگاه، آن را بسیار متمایز جلوه داده است. به کمک این فناوری، در صورتی که کاربر هدفون گران قیمت خود را گم کرده باشد، می‌تواند آن را ردیابی کند و از محل دقیق آن مطلع شود.
Broader Control موجود در هدفون Momentum بی‌سیم، از یکسری کنترل‌های فیزیکی موجود در ایرکاپ راست نشأت می‌گیرد.

این هدفون دارای قابلیت‌ها فیزیکی بسیار از جمله: دکمه‌ی پاور برای فعال کردن کنسل ساز نویز ( به همراه گزینه‌ی اتصال و یا عدم اتصال Transparent Hearing ) دکمه ولوم کم و زیاد، دکمه ی پخش/توقف موزیک، و یک دکمه‌ی کنترل برای همگام سازی بلوتوث(به همراه سیستم همگام سازی NFC ) است، که با نگه داشتن همین دکمه Summon voice assistance اجرا می‌شود. در حال حاضر هدفون Momentum شرکت سن‌هایزر، با دستیار هوشمند Google و Siri سازگار است، اما در آینده دسترسی به Alexa نیز امکان پذیر می‌شود.

عملکرد و کارایی: کنترل همه جانبه

به لحاظ کیفیت صدا، باید گفت که نسل سوم هدفو‌ن‌های بی‌سیم سنهایزر مانند Momentum به طرز چشمگیری یادآور نسلهای قبل از خود است. به این معنا که هدفون Momentum بی‌سیم، بسیار کارآمد و ماهرانه طراحی شده است.
فرقی نمیکند به چه موزیکی علاقه دارید، در کجا هستید و یا حتی سطح ولوم آن چقدر است؟ مهم این است که این هدفون همیشه لذت بخش و موزیکال است. این دستگاه حتی می‌تواند موسیقی های ضبط شده با دستگاه شخصی را با کیفیت بهتری اجرا کند. به عنوان مثال موسیقی All Fall Down از Kanye West را در نظر بگیرید.

شرکت سنهایزر یک برد تعریف شده و واضح برای این دستگاه قرار داده است که با امکان فاصله انداختن ،‌هارمونی صدا را گسترده تر می‌کند. این هدفون به روی جزئیات هارمونی صدا بیشتر تمرکز کرده است به طوری که در فرکانس های بالا و هنگام پخش باس، صدا از حد میانی خود بالاتر نمی‌رود و کنترل می‌شود. شما هر چیزی را که از این هدفون انتظار داشته باشید مطابق با استایل شما انجام می‌دهد.شرکت سن‌هایزر با قابلیت بخشیدن اتصال مقاوم بی‌سیم و کیفیت تماس عالی به این هدفون، سطح توقع را بالا برده ست.

در حقیقت تنها جایی که شرکت سنهایزر کمی دور از ذهن عمل کرده است، عدم به کار بردن قابلیت غیر فعال کردن سیستم کنسل‌سازی نویز محیط است، اما هیچ شکی نیست که دیگر رقبا مانند مایکروسافت (با هدفون Surface) و یا هدفون سونی ضد نویز مدل Wh_1000mx3s در کنسل‌سازی نویز بهتر عمل کرده باشند. با این حال، نسل سوم هدفون های بی‌سیم سن‌هایزر با نام Momentum بسیار شگفت انگیز است.

نظر شما در انتخاب هوشمندانه‌ی هدفون بی‌سیم(بلوتوثی) با قابلیت کنسل سازی نویز، این دستگاه را به یک هدفون قابل قبول تبدیل کرده است. نسل سوم هدفون Momentum همچنان جزو بهترین هدفون‌های موجود در بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر